spanrol
-
die zijn onderweg
Re: spanrol
Hallo Robbin, ik heb 't nummer ook nooit gevonden, maar Ron Bolleboom (nr. 5 hiernaast) wist natuurlijk wat ik zocht.
Inmiddels heb ik 'em vervangen voor een Pierburgpompje. Waar woon je kan je 'em wellicht zo over te nemen?(het ding is nogal zwaar om te versturen)
grt Martijn
Inmiddels heb ik 'em vervangen voor een Pierburgpompje. Waar woon je kan je 'em wellicht zo over te nemen?(het ding is nogal zwaar om te versturen)
grt Martijn
-
Davy
Gezien Robbin er olie in wil gooien lijkt het me dat hij er al een pierburg op heeft zitten?
Davy
Davy
-
Eric&Betty Boop
Davy Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gezien Robbin er olie in wil gooien lijkt het me
> dat hij er al een pierburg op heeft zitten?
>
> Davy
De militaire 24V aoto's hebben links op het blok(waar bij een 12V auto de dynamo zit) een spanrol voor de v snaar van de waterpomp. De 24V dynamo zit rechts naast de kop.
Deze spanrol heeft een oliereservoirtje.
-------------------------------------------------------
> Gezien Robbin er olie in wil gooien lijkt het me
> dat hij er al een pierburg op heeft zitten?
>
> Davy
De militaire 24V aoto's hebben links op het blok(waar bij een 12V auto de dynamo zit) een spanrol voor de v snaar van de waterpomp. De 24V dynamo zit rechts naast de kop.
Deze spanrol heeft een oliereservoirtje.
-
Leendert
Ik heb je een prive bericht gestuurd, dan kan ik via mail wat gegevens sturen.
-
Davy
Oke, ik had er nog eentje mee naar de sortout . (Niet verkocht) Zal deze nog eens beter bekijken....
-
robbin.ehv
hallo
bedankt voor de reacties van leendert tekening gehad met part nummer lijst
nu de lagers en oliekerring bestellen
bedankt voor de reacties van leendert tekening gehad met part nummer lijst
nu de lagers en oliekerring bestellen
-
Davy
Ik zal het wel niet helemaal snappen, maar ik leer graag bij.
We hebben het toch over de spanrol links van het blok vanaf de bestuurdersstoel gezien? Deze drijft bij mij de riem aan die het dichtst bij het schutbord ligt (de fan en volgens mij ook de waterpomp). Deze spanrol is in mijn eigen 109 (ex mil) vervangen door een pierburg. In mijn donor (ook 109 ex mil) zat hier nog een spanrol. Dit is bij dit exemplaar niet meer dan een driehoekig bevestigingsbeugeltje met daaraan een poelie. In de groef van de poelie zit (daar waar de riem doorheen loopt) nog wel een gaatje waar je misschien met gepruts nog wat vet in kan drukken, maar van een oliereservoir is geen sprake.
Bij de tweede riem (die het dichtst tegen de radiator aan ligt) is de dynamo de spanner.
Ik twijfel geheel niet aan bovenstaande antwoorden, maar ik snap m gewoon ff niet.
Davy
We hebben het toch over de spanrol links van het blok vanaf de bestuurdersstoel gezien? Deze drijft bij mij de riem aan die het dichtst bij het schutbord ligt (de fan en volgens mij ook de waterpomp). Deze spanrol is in mijn eigen 109 (ex mil) vervangen door een pierburg. In mijn donor (ook 109 ex mil) zat hier nog een spanrol. Dit is bij dit exemplaar niet meer dan een driehoekig bevestigingsbeugeltje met daaraan een poelie. In de groef van de poelie zit (daar waar de riem doorheen loopt) nog wel een gaatje waar je misschien met gepruts nog wat vet in kan drukken, maar van een oliereservoir is geen sprake.
Bij de tweede riem (die het dichtst tegen de radiator aan ligt) is de dynamo de spanner.
Ik twijfel geheel niet aan bovenstaande antwoorden, maar ik snap m gewoon ff niet.
Davy
-
die zijn onderweg
Davy, je hebt het over de enige en goed spanrol. En ook over een exemplaar wat ... niet te vullen is!
Wij hadden het zelfde probleem, olie was er geheel uit en ik merkte dat wat laat op. De spanrol had al enige km's zonder gedraaid oftewel
was geheel vast gelopen. Toen ik bij Ron Bolleboom een ander exemplaar gehaald ... zag ik het meteen die had wél een boutje aan de zijkant om te vullen.
Raar, maar waar, grt Martijn
Wij hadden het zelfde probleem, olie was er geheel uit en ik merkte dat wat laat op. De spanrol had al enige km's zonder gedraaid oftewel
was geheel vast gelopen. Toen ik bij Ron Bolleboom een ander exemplaar gehaald ... zag ik het meteen die had wél een boutje aan de zijkant om te vullen.
Raar, maar waar, grt Martijn