Disco II, Lekkage ACE systeem
-
Walter Langendoen
Disco II, Lekkage ACE systeem
Sinds enige tijd heb ik last van lekkage in mijn ACE systeem. De lekkage zit onder de auto in het blok waar de 4 leidingen komen. De lekkage zit in de snelkoppeling tussen blok en leiding. Volgens een kenner (?) is dit nagenoeg niet te repareren en heb ik het advies gekregen het gehele systeem uit te schakelen en de pomp te verwijderen?????
Iemand hier ervaring mee?/advies??
Discovery 1999 TD5
Landrover 90 1986 3,5 V8
Iemand hier ervaring mee?/advies??
Discovery 1999 TD5
Landrover 90 1986 3,5 V8
-
Patrick Nieuwenhuis
Re: Disco II, Lekkage ACE systeem
Kijk even naar deze link [www.discovery2.co.uk] > maintenance>ace.
misschien ook even droogmaken en kijken waar t zit,er zit ook een filter in met draaisysteem die kan ook misschien lekken,succes
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/10/2011 22:32 door p.nieuwenhuis.
misschien ook even droogmaken en kijken waar t zit,er zit ook een filter in met draaisysteem die kan ook misschien lekken,succes
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/10/2011 22:32 door p.nieuwenhuis.
-
Christiaan 90 300TDI
Walter,
Gokje: de onderste leiding die naar de achteras gaat?
Ik vermoed dat de leiding gebroken/gescheurd is op het felsrandje onder de klemplaat. Vervangen is niet zo heel moeilijk (de leiding naar voor toe is een stuk lastiger) het probleem zit hem echter in het naderhand ontluchten van het systeem. Dit moet je doen met de testbook PC volgens een vaste procedure anders kun je het schudden. En niet iedere dealer kan dit weet ik uit ervaring...
Mocht je er aan willen beginnen dan wil ik je wel een paar tips geven.
Christiaan
Gokje: de onderste leiding die naar de achteras gaat?
Ik vermoed dat de leiding gebroken/gescheurd is op het felsrandje onder de klemplaat. Vervangen is niet zo heel moeilijk (de leiding naar voor toe is een stuk lastiger) het probleem zit hem echter in het naderhand ontluchten van het systeem. Dit moet je doen met de testbook PC volgens een vaste procedure anders kun je het schudden. En niet iedere dealer kan dit weet ik uit ervaring...
Mocht je er aan willen beginnen dan wil ik je wel een paar tips geven.
Christiaan
-
Walter Langendoen
tis dus wel de leiding die naar voren gaat. pfffffffffff
-
Edward
Ook die is prima te vervangen. Wij hebben die gedaan die van de pomp naar de ace blok loopt. Oude wegknippen en de nieuwe op z'n plaats wurmen. Koste ons 3 uur maar toen zijn we ook meteen naar Italië vertrokken en hebben 500 km probleemloos gereden. Ontluchten?? Niks aan gedaan, dus dat is bij de aanvoerleiding nie echt van toepassing nie.
Het is grote onzin om vanwege zo'n probleempje de hele ace eronderuit te slopen. Iemand die dat adviseert vind ik geen monteur.....
Het is grote onzin om vanwege zo'n probleempje de hele ace eronderuit te slopen. Iemand die dat adviseert vind ik geen monteur.....
-
Andrew Colville
Het is een gepriegel maar het kan wel.
Evt heb ik nog leidingen van de voor zijde en een ACE blok en pomp nog liggen ( via PM bij intresse )
Groetjes Andrew
Evt heb ik nog leidingen van de voor zijde en een ACE blok en pomp nog liggen ( via PM bij intresse )
Groetjes Andrew