remleidingwartels, metrisch, imperial.. beide?!?
Geplaatst: do 08 sep 2011, 23:03
ksnap ut niet meer...
Welk onderdeel is nu echt fout, of klopt dit allemaal...
Ik heb een SIII (van 74, oorspronkelijk) waarbij ik tijdens de restauratie het single line systeem door een dual line aan het vervangen ben. Nu heb ik de leidingen op de vooras als vervangen, tot aan de slangetjes, alles imperial thread....
Ik heb een PDWA, 5 gaten, de voorste 3 lijken wel metrisch (te grote boring voor imperial en grovere draad), maar de 2 achterste is dan wel weer imperial? Dat kan dus blijkbaar. Nu blijkt mijn hoofdrem cylindertje ook een metrisch en een imperial gat te hebben.
Hoe moet dit nu aan elkaar gepraat worden?
Ik moet een leiding van mijn PDWA naar de voorremmen brengen met aan 1 uiteinde metrische-male en aan het andere uiteinde een imperial-female wartel. Is dit standaard? Zijn er uberhaupt wartels voor en welke maat leiding moet ik dan gebruiken (heb nu geloof ik 3/16)
En dan de aansluiting naar de hoofdremcylinder, plaatjes in haynes lijken te suggeren dat ik ook daar de leiding van de vooras aan het imperial gat moet aansluiten (dus ook hier van metrisch naar imperial) en andersom voor de achterremmen. Of moet hier (lijkt me logischer) de metrische naar de metrische en de imperial naar de imperial.....
Ben het ff kwijt en het onderdelenboek geeft alleen uitkomsten voor volledige leidingen, ik zou eigenlijk graag 3 metrische wartels bestellen (iemand een bestelcode?) en het boeltje afbouwen..., maar passen die op 3/16 leiding, of krijg ik dit nooit sluitend?
Groet, Wilberth
Verdories... had ik het nu nog maar origineel gehouden, ik met m'n "verbeteringen" altijd....
Welk onderdeel is nu echt fout, of klopt dit allemaal...
Ik heb een SIII (van 74, oorspronkelijk) waarbij ik tijdens de restauratie het single line systeem door een dual line aan het vervangen ben. Nu heb ik de leidingen op de vooras als vervangen, tot aan de slangetjes, alles imperial thread....
Ik heb een PDWA, 5 gaten, de voorste 3 lijken wel metrisch (te grote boring voor imperial en grovere draad), maar de 2 achterste is dan wel weer imperial? Dat kan dus blijkbaar. Nu blijkt mijn hoofdrem cylindertje ook een metrisch en een imperial gat te hebben.
Hoe moet dit nu aan elkaar gepraat worden?
Ik moet een leiding van mijn PDWA naar de voorremmen brengen met aan 1 uiteinde metrische-male en aan het andere uiteinde een imperial-female wartel. Is dit standaard? Zijn er uberhaupt wartels voor en welke maat leiding moet ik dan gebruiken (heb nu geloof ik 3/16)
En dan de aansluiting naar de hoofdremcylinder, plaatjes in haynes lijken te suggeren dat ik ook daar de leiding van de vooras aan het imperial gat moet aansluiten (dus ook hier van metrisch naar imperial) en andersom voor de achterremmen. Of moet hier (lijkt me logischer) de metrische naar de metrische en de imperial naar de imperial.....
Ben het ff kwijt en het onderdelenboek geeft alleen uitkomsten voor volledige leidingen, ik zou eigenlijk graag 3 metrische wartels bestellen (iemand een bestelcode?) en het boeltje afbouwen..., maar passen die op 3/16 leiding, of krijg ik dit nooit sluitend?
Groet, Wilberth
Verdories... had ik het nu nog maar origineel gehouden, ik met m'n "verbeteringen" altijd....