remleidingwartels, metrisch, imperial.. beide?!?
-
wilberth
remleidingwartels, metrisch, imperial.. beide?!?
ksnap ut niet meer...
Welk onderdeel is nu echt fout, of klopt dit allemaal...
Ik heb een SIII (van 74, oorspronkelijk) waarbij ik tijdens de restauratie het single line systeem door een dual line aan het vervangen ben. Nu heb ik de leidingen op de vooras als vervangen, tot aan de slangetjes, alles imperial thread....
Ik heb een PDWA, 5 gaten, de voorste 3 lijken wel metrisch (te grote boring voor imperial en grovere draad), maar de 2 achterste is dan wel weer imperial? Dat kan dus blijkbaar. Nu blijkt mijn hoofdrem cylindertje ook een metrisch en een imperial gat te hebben.
Hoe moet dit nu aan elkaar gepraat worden?
Ik moet een leiding van mijn PDWA naar de voorremmen brengen met aan 1 uiteinde metrische-male en aan het andere uiteinde een imperial-female wartel. Is dit standaard? Zijn er uberhaupt wartels voor en welke maat leiding moet ik dan gebruiken (heb nu geloof ik 3/16)
En dan de aansluiting naar de hoofdremcylinder, plaatjes in haynes lijken te suggeren dat ik ook daar de leiding van de vooras aan het imperial gat moet aansluiten (dus ook hier van metrisch naar imperial) en andersom voor de achterremmen. Of moet hier (lijkt me logischer) de metrische naar de metrische en de imperial naar de imperial.....
Ben het ff kwijt en het onderdelenboek geeft alleen uitkomsten voor volledige leidingen, ik zou eigenlijk graag 3 metrische wartels bestellen (iemand een bestelcode?) en het boeltje afbouwen..., maar passen die op 3/16 leiding, of krijg ik dit nooit sluitend?
Groet, Wilberth
Verdories... had ik het nu nog maar origineel gehouden, ik met m'n "verbeteringen" altijd....
Welk onderdeel is nu echt fout, of klopt dit allemaal...
Ik heb een SIII (van 74, oorspronkelijk) waarbij ik tijdens de restauratie het single line systeem door een dual line aan het vervangen ben. Nu heb ik de leidingen op de vooras als vervangen, tot aan de slangetjes, alles imperial thread....
Ik heb een PDWA, 5 gaten, de voorste 3 lijken wel metrisch (te grote boring voor imperial en grovere draad), maar de 2 achterste is dan wel weer imperial? Dat kan dus blijkbaar. Nu blijkt mijn hoofdrem cylindertje ook een metrisch en een imperial gat te hebben.
Hoe moet dit nu aan elkaar gepraat worden?
Ik moet een leiding van mijn PDWA naar de voorremmen brengen met aan 1 uiteinde metrische-male en aan het andere uiteinde een imperial-female wartel. Is dit standaard? Zijn er uberhaupt wartels voor en welke maat leiding moet ik dan gebruiken (heb nu geloof ik 3/16)
En dan de aansluiting naar de hoofdremcylinder, plaatjes in haynes lijken te suggeren dat ik ook daar de leiding van de vooras aan het imperial gat moet aansluiten (dus ook hier van metrisch naar imperial) en andersom voor de achterremmen. Of moet hier (lijkt me logischer) de metrische naar de metrische en de imperial naar de imperial.....
Ben het ff kwijt en het onderdelenboek geeft alleen uitkomsten voor volledige leidingen, ik zou eigenlijk graag 3 metrische wartels bestellen (iemand een bestelcode?) en het boeltje afbouwen..., maar passen die op 3/16 leiding, of krijg ik dit nooit sluitend?
Groet, Wilberth
Verdories... had ik het nu nog maar origineel gehouden, ik met m'n "verbeteringen" altijd....
-
Frans Bonnes
Re: remleidingwartels, metrisch, imperial.. beide?!?
Ik denk toch echt dat alles imp is alleen verschillende maten.
fb
fb
-
wilberth
Re: remleidingwartels, metrisch, imperial.. beide?!?
Ok, waar ik schrijf metrisch bedoel ik een grotere imp dan Frans, maar hoe werkt het dan, moet ik die dikkere wartels ergens apart bestellen en heb je evt. een part.nr.
En kan ik beiden dan op een 3/16 leiding gebruiken?
Groet, Wilberth
Die eindelijk weer eens tijd heeft voor z'n project maar nu even wordt geremd door z'n remmen...
En kan ik beiden dan op een 3/16 leiding gebruiken?
Groet, Wilberth
Die eindelijk weer eens tijd heeft voor z'n project maar nu even wordt geremd door z'n remmen...
-
Frans Bonnes
Re: remleidingwartels, metrisch, imperial.. beide?!?
Ga eens bij Damen en Kroes langs, die kunnen je zeker verder helpen.
fb
fb
-
Leendert
Re: remleidingwartels, metrisch, imperial.. beide?!?
Is het deze?
[www.rimmerbros.co.uk]
Dan lijkt het mij de 2 rode dopjes zijn "dik" UNF (ik weet de maat niet) en de 3 witte 3/8 UNF en allebei voor 3/16 of 5mm leiding
[www.rimmerbros.co.uk]
Dan lijkt het mij de 2 rode dopjes zijn "dik" UNF (ik weet de maat niet) en de 3 witte 3/8 UNF en allebei voor 3/16 of 5mm leiding
-
wilberth
Re: remleidingwartels, metrisch, imperial.. beide?!?
ja, die... dat is hem, en wat Frans betreft, ja, ik zal eens even bij damen en kroes langs gaan..
Die hebben me al wel aan vagere onderdelen geholpen, dus dit moet ook nog wel lukken.
Thanx, zie weer licht aan het eind van de tunnel.
Groet, Wilberth
Die hebben me al wel aan vagere onderdelen geholpen, dus dit moet ook nog wel lukken.
Thanx, zie weer licht aan het eind van de tunnel.
Groet, Wilberth
-
Leendert
Re: remleidingwartels, metrisch, imperial.. beide?!?
Als ik nu wat verder zoek zie ik dat het op de hoofd rem cilinder net zo is.
[www.lrseries.com]
Dan lijkt mij logisch rode dopje (dikke wartel) voor achter (1x op hoofdcilinder en 2x op PDWA) en witte dopjes (3/8 wartel) voor voorremmen (1x op hoofdcilinder en 3x opPDWA)
[www.lrseries.com]
Dan lijkt mij logisch rode dopje (dikke wartel) voor achter (1x op hoofdcilinder en 2x op PDWA) en witte dopjes (3/8 wartel) voor voorremmen (1x op hoofdcilinder en 3x opPDWA)
-
bram-rrc
Re: remleidingwartels, metrisch, imperial.. beide?!?
Als je in het zuiden zit, kan je de Techische centrale eens proberen. Hebben zowel metrisch al imperial liggen.
Of ze ook die dikke imperial voor de Pressure Reducing Valve hebben liggen weet ik niet zeker, die heb ik hergebruikt.
Of ze ook die dikke imperial voor de Pressure Reducing Valve hebben liggen weet ik niet zeker, die heb ik hergebruikt.
-
wilberth
Re: remleidingwartels, metrisch, imperial.. beide?!?
Ik ga morgen eens even een poging doen om een paar van de wartels te vinden. Damen en Kroes eerste adres (ligt gewoon op de woon-werk route die ik in 5 minunten fietsend af leg, dus kan eigenlijk niet makkelijker) dus dan hopelijk goed nieuws.
Groet, wilberth
Groet, wilberth
-
Sander van Beek
Re: remleidingwartels, metrisch, imperial.. beide?!?
Handig hulpmiddeltje: [www.reedx.net]