achterbank belastindvrije defender

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Markk

achterbank belastindvrije defender

Bericht door Markk »

Beste Forumleden,
Ik ben van plan m'n Discovery II 2004 in te ruilen voor een belastingvrije Defender, (t/m 1986 dus). Ik twijfel nog tussen een 90 of 110.
Is het mogelijk om voorzittende achterstoelen in een 90 te installeren?
De motor van m'n Disco (TD5, 2.5 automaat) is tot nu heel goed bevallen. Is het ook mogelijk een Td5 in een Defender van bouwjaar 1986 te bouwen?
Heeft er veder iemand nog tips voor de aanschaf. Ik heb een aantal handelaren gezien die een wisselend aanbod van voor rechts gestuurde auto's hebben.

groet Mark
Erwin 110TD5

Re: achterbank belastindvrije defender

Bericht door Erwin 110TD5 »

Er bestaan zg. forwardfacing stoelen....

Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
Paul Stroink, One-Ten.nl

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

Alles is mogelijk; forward facing seats in een 90, puma stoelen in de achterbak, 300TDI, TD5, TD4. Het ene is alleen meer werk dan het ander, en dus duurder, maar alles past met wat moeite.

Paul Stroink
www.One-Ten.nl

One-Ten Land Rovers
www.one-ten.nl

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2011 18:28 door Paul Stroink, One-Ten.nl.
Markk

Bericht door Markk »

Bedankt Paul voor je reactie,
Ik zag op je website dat jullie restauratieprojecten doen van oude Defenders. Wat zou een Defender 90 van rond bj 1986 met achterstoelen en TD5 motor ongeveer kosten bij jullie?
groet Mark
Roy Bruurs

Bericht door Roy Bruurs »

Wordt moeilijk om een td5 in een 90 van die tijd te vinden. Is een complexe ombouw en zoals al vaker gezegd hier niet door iedereen te doen. Nu twijfel ik niet aan paul maar denk toch dat het een redelijk dure ombouw gaat worden mede door de prijs van de td5 motor en het inbouwen
Paul Stroink

Bericht door Paul Stroink »

Hoi Mark,

Zou je me misschien even een mailtje kunnen sturen op info@one-ten.nl
Ik probeer hier online zo min mogelijk reclame te maken.
Jan

Bericht door Jan »

Waarom geen belastinvrije v8 en dan gas inbouwen? Is veel eenvoudiger dan een td5 in een 90/110. Dit loop toch ook mooi?

Jan
Roy Bruurs

Bericht door Roy Bruurs »

En in verhouding maakt het niet uit qua kosten of je nu gas of diesel rijdt.

enigste nadeel van een v8 is dat je eerst wat aanpassingen aan de motor moet doen voordat je het water induikt
Plaats reactie