Effe het voorstel gedeelte:
Ik ben Paul en heb een Landrover series 3 uit 1980. Ben redelijk goed technisch aangelegd maar heb nagenoeg geen verstand van motoren zelf, niet handig maar alles is te leren.
Op het moment heb ik problemen met mijn vermogen van de motor, zeker als ik door de modder rijdt of met een aanhanger. De Laro heeft moeite zich er doorheen te banjeren en dreigt af te slaan, met een anhanger erachter komt ze niet boven de 60 uit.
Ik denk zelf dat het de verstuivers zijn maar heb ook gehoord dat het aan de brandstofpomp kan liggen. Voor dat ik alles uit elkaar ga trekken zou ik graag willen weten of het ook nog in andere dingen zou kunnen zitten.
Als iemand ideeen heeft hoor ik het graag.
Geen vermogen
-
Exfietser
Re: Geen vermogen
Eerst een paar dingen:
Rookt de motor en zoja welke kleur.
Heb je een 2,25D motor?
Mogelijke oorzaken:
Als je het gas helemaal intrapt gaat het hefboompje op de pomp dan helemaal open?
Is je brandstoffilter schoon?
Is je sedimentafscheider schoon?
Is je luchtfilter schoon.
Werkt de vacuumklep in de ingang van je spruitstuk goed.
Er zijn nog meer dingen maar dit is simpel te controleren en hoeft niets te kosten.
Arnold.
Rookt de motor en zoja welke kleur.
Heb je een 2,25D motor?
Mogelijke oorzaken:
Als je het gas helemaal intrapt gaat het hefboompje op de pomp dan helemaal open?
Is je brandstoffilter schoon?
Is je sedimentafscheider schoon?
Is je luchtfilter schoon.
Werkt de vacuumklep in de ingang van je spruitstuk goed.
Er zijn nog meer dingen maar dit is simpel te controleren en hoeft niets te kosten.
Arnold.
-
neef Henk
Check het hele stangenstelsel vanaf je gaspedaal tot aan de brandstofpomp. Door dit goed af te stellen en alle speling eruit te halen ga je vaak al een heel stukkie harder
Groeten neef Henk
Groeten neef Henk
-
Hans 109
Met een aanhanger kan je de 100 halen. Duurt even, maar lukt wel.
Ik denk dat ergens je brandstoftoevoer is geknepen. Loop even de suggesties van Arnold na, je sedimentafscheider zit -als het goed is- op je rechter chassisbalk ter hoogte van net achter de deur. Nieuwe filtertjes kosten €3,75
mvg Hans
Voorbeeld:
[www.georgekniest.nl]
Ik denk dat ergens je brandstoftoevoer is geknepen. Loop even de suggesties van Arnold na, je sedimentafscheider zit -als het goed is- op je rechter chassisbalk ter hoogte van net achter de deur. Nieuwe filtertjes kosten €3,75
mvg Hans
Voorbeeld:
[www.georgekniest.nl]
-
Paul
O dit is super,
Ik heb idd de 2.3L, en heb al het bovenstaande nog niet geprobeerd, ga ik morgen nog effe proberen, lukt dat niet dan doe ik het over 3 weken als ik terug kom.
Vast bedankt, mocht dit alsnog niet werken dan zet ik er een nieuwe reactie bij.
Ik heb idd de 2.3L, en heb al het bovenstaande nog niet geprobeerd, ga ik morgen nog effe proberen, lukt dat niet dan doe ik het over 3 weken als ik terug kom.
Vast bedankt, mocht dit alsnog niet werken dan zet ik er een nieuwe reactie bij.
-
paul
uhm trouwens
brandstof -en luchtfilter zijn wel schoon, ook is de olie en het oliefilter vervangen.
Kleur rook is zwart
brandstof -en luchtfilter zijn wel schoon, ook is de olie en het oliefilter vervangen.
Kleur rook is zwart