Vraagje over de retourleidingen van dubbele SU Carburateurs.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Arno

Vraagje over de retourleidingen van dubbele SU Carburateurs.

Bericht door Arno »

Vraagje over de retourleidingen van dubbele SU Carburateurs.

Kan iemand me op weg helpen, ik heb SU carburateurs en bij het starten gooide deze zijn overtollige benzine gewoon via twee slangentjes op het wegdek. Heb nu op een houtje touwtje manier een retourleiding aangelegd. Maar hoe hoort dit normaal te zitten?? Er loopt wel via 1 carburateur een (retour)leiding terug naar de B-tank. Moet ik nu de beide SU’s met elkaar verbinden??

Groet Arno
Mud Machine

Re: Vraagje over de retourleidingen van dubbele SU Carburateurs.

Bericht door Mud Machine »

Heb je de parts manual? Daar kun je denk ik wel uithalen hoe het hoort te zitten.
G-men (Gargamel)

Re: Vraagje over de retourleidingen van dubbele SU Carburateurs.

Bericht door G-men (Gargamel) »

Je zegt het zelf al. de benzine wordt continu rondgepompt. Wat er niet nodig is gaat terug naar de tank. Er hoort een T-stukje te zitten bij de carbs.

Gerrit
Wim Janssen

Re: Vraagje over de retourleidingen van dubbele SU Carburateurs.

Bericht door Wim Janssen »

Arno,

Als je inzoomt op onderstaande foto, zie je onder de linker carburateur (op de foto) de benzinetoevoer naar voren lopen en aan de voorkant op de carburateur aansluiten. Voor de carburateurs zit een doorverbinding naar de rechter en de retour gaat onder de rechter carburateur (op de foto) door terug naar de tank. Ik dacht dat in de retourleiding een restrictie zat.

10-01-04_01.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0e696b1d14fb063c64aec4c94240a1be', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-DT8hIJrdqQg%2FTYp0mq0XzmI%2FAAAAAAAAAV8%2FsWkwxPi-dtU%2Fs640%2F10-01-04_01.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-DT8hIJrdqQg/TYp0mq0XzmI/AAAAAAAAAV8/sWkwxPi-dtU/s640/10-01-04_01.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-DT8hIJrdqQg%2FTYp0mq0XzmI%2FAAAAAAAAAV8%2FsWkwxPi-dtU%2Fs640%2F10-01-04_01.jpg', '', 14522670, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Arno

Re: Vraagje over de retourleidingen van dubbele SU Carburateurs.

Bericht door Arno »

Dank jullie enorm, heb ook plaatjes lopen zoeken en Haynes boek erbij gehad,...uuuh het zit nog wel raar op mijn auto..Maar dat komt (nog wel) goed..
radboud

Re: Vraagje over de retourleidingen van dubbele SU Carburateurs.

Bericht door radboud »

Hallo Wim

Op jouw foto zie ik heel netjes een gas inbouw zitten.
Heb hierover een vraagje:

Heb je hierbij ook een een manier om je naalden te liften tijdens het rijden op gas?

Ik heb op mijn huidige blok via het vaccuum een liftset zitten tijdens het rijden op gas waarbij er op de hals van de carburator een thule is geplaats waarop via een solenoyd vaccuum op de membraan wordt gezet en op die manier de naald wordt gelift.
Maar mijn carbs hebben een minder hoge bol (misschien geen SU?) en ik vraag me af of dit bij jouw type ook uit te voeren is vandaar.

gr Radboud

eig idee waarover ik het heb
a.j.elert@tudelft.nl

Re: Vraagje over de retourleidingen van dubbele SU Carburateurs.

Bericht door a.j.elert@tudelft.nl »

Oke, stond me allemaal niet meer helder op mijn netvlies en ben dus naar de stalling gereden. Er zit dus een x-tra pieffie erop die ik niet in het Haynes boek en op foto's tegenkwam.

wel misschien een handig document tegengekomen..

[www.scribd.com]
Wim Janssen

Re: Vraagje over de retourleidingen van dubbele SU Carburateurs.

Bericht door Wim Janssen »

Hoi Radboud,

Ik heb de naalden een tijdje gelift door een simpel frame van gebogen lasdraad onder de zuiger te zetten. Mijn gedachte hierachter was de snellere gasreactie en niet zo zeer het sparen van de naalden en sproeier. Volgens mij krijg je de zuigers van een SU carburateur trouwens niet gelift met vacuum. Zie ook [landrover.startpagina.nl]

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Plaats reactie