Grijs kenteken defender 110 puma ombouw schot

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
TVR

Grijs kenteken defender 110 puma ombouw schot

Bericht door TVR »

Goedemorgen,


Een kennis zit er over te denken een Defender 110 stawag te kopen (puma) en deze om te laten bouwen naar grijs kenteken, hij wil geen bult op het dak, dus dan krijg je waarschijnlijk een hoog schot en blindering van de ramen. Zijn hiervoor kant en klare schotten te koop?

Zijn er mensen die ervaringen hebben met bedrijven die deze ombouw doen? (wat ben je ongeveer kwijt? en waar op te letten)


Ben benieuwd,

Groet, Tom
Marc-my-Words

Re: Grijs kenteken defender 110 puma ombouw schot

Bericht door Marc-my-Words »

Ik heb geen ervaringen etc met wie, waar en hoeveel .... maar zou wel nog eens de vraag stellen of een dakverhoging* echt niet kan/mag etc.
Eventueel kan je zelfs een hefdak overwegen. Vlgs de regelgeving telt alleen de hoogte, dwz hoogteverschil tussen deur-opening en dakhoogte -- en dan nog wat mbt een gat in het (oorspronkelijke) dak. Een hefdak voldoet daar ook aan, geeft afhankelijk van de gekozen constructie een "netter" aanzien, en kan (afhankelijk van het gebruik) best handig zijn.

* Naar mijn idee kan alleen een te krappe garage-hoogte een "geldige" reden zijn.

Marc
Mud Machine

Re: Grijs kenteken defender 110 puma ombouw schot

Bericht door Mud Machine »

Met een set HD veren achter zodat hij wat hoger staat achter moet het net lukken zonder dakverhoging/schot.
Rest moet natuurlijk wel aan de eisen voldoen.
westfries.

Re: Grijs kenteken defender 110 puma ombouw schot

Bericht door westfries. »

PUMA= project uitgevoerd met amateurs

vlag.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ab57d3b8e2fb05ace96dcbab1b2d44ca', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', 'http://www.udcn.nl/FOTO/vlag.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', '', 14517308, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Mud Machine

Re: Grijs kenteken defender 110 puma ombouw schot

Bericht door Mud Machine »

Niks te doen...
TVR

Ervaring met bedrijven?

Bericht door TVR »

Parkeer garages e.d. is de reden dat hij geen verhoging wil,
Heeft iemand ervaring met bedrijven die deze ombouw doen en wat het +- kost?




Groet, Tom
Marc-my-Words

Re: Ervaring met bedrijven?

Bericht door Marc-my-Words »

TVR Schreef:
-------------------------------------------------------
> Parkeer garages e.d. is de reden dat hij geen
> verhoging wil,
> Heeft iemand ervaring met bedrijven die deze
> ombouw doen en wat het +- kost?
>
>
> Groet, Tom


Als ik me niet vergis laat LandRover het zelf door Terbergh doen, daar kan je waarschijnlijk een standaard verbouwing tegen een standaard prijs krijgen.

Marc

PS Je kan overogens ook de deur-opening 5 cm verkleinen - dus niet de deur, alleen de vaste opening, binnen dus - dan voldoe je ook aan de regels zonder een volledig schot
Mud Machine

Re: Ervaring met bedrijven?

Bericht door Mud Machine »

Marc-my-Words Schreef:
-------------------------------------------------------
> TVR Schreef:
> --------------------------------------------------
> >
> PS Je kan overogens ook de deur-opening 5 cm
> verkleinen - dus niet de deur, alleen de vaste
> opening, binnen dus - dan voldoe je ook aan de
> regels zonder een volledig schot


Volgens mij gaat die vlieger niet op.
Marc-my-Words

Re: Ervaring met bedrijven?

Bericht door Marc-my-Words »

Mud Machine Schreef:
-------------------------------------------------------
> Marc-my-Words Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > TVR Schreef:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > >
> > PS Je kan overogens ook de deur-opening 5 cm
> > verkleinen - dus niet de deur, alleen de vaste
> > opening, binnen dus - dan voldoe je ook aan de
> > regels zonder een volledig schot
>
> Volgens mij gaat die vlieger niet op.

Waarom niet ? Als de deur-verkleining maar degelijk (net zo degelijk als voor de schotten vereist) is aangebracht.
Men neemt als maat de bovenzijde "lichte opening" van de deur, net als bij de oplossing met het opzetdakje tellen ze dus niet de bovenrand van de deur (in de zin van het beweeglijke deel) maar de opening, dus met de deur open, daar waar het deur-rubber zit.
Het gaat dus om het verschil tussen bovenzijde "lichte opening" en bovenzijde dak.

Uiteindelijk zou ik hier niet voor kiezen, maar dat is wat anders, voor mij is die 5-6 cm verschil in dakhoogte ook niet zo'n punt, je bent toch vaak te hoog want de grens ligt veelal bij 1,90m. (En omgekeerd: soms kan je wél onder een viaductje door ook al staat er max 2.00 m op de borden).

Marc
Plaats reactie