Kenteken op auto zonder papieren
-
Rick90
Kenteken op auto zonder papieren
Hoi Prikkers,
Hoe kan ik een kenteken krijgen op een auto waar helemaal geen papieren bij zitten?
De auto is helemaal origineel en alles klopt 100% maar er zitten helemaal geen papieren meer bij. Om er een kenteken op te krijgen vraagt de RDW om minstens aankooppapieren o.i.d. Waar zou ik iets van papieren kunnen krijgen waar de echtheid van de auto mee aan te tonen is? Heb wel eens gehoord dat er in Engeland iets zit waar je bepaalde documenten van je auto kunt opvragen?
Hoe kan ik een kenteken krijgen op een auto waar helemaal geen papieren bij zitten?
De auto is helemaal origineel en alles klopt 100% maar er zitten helemaal geen papieren meer bij. Om er een kenteken op te krijgen vraagt de RDW om minstens aankooppapieren o.i.d. Waar zou ik iets van papieren kunnen krijgen waar de echtheid van de auto mee aan te tonen is? Heb wel eens gehoord dat er in Engeland iets zit waar je bepaalde documenten van je auto kunt opvragen?
-
Bart van Dessel
Re: Kenteken op auto zonder papieren
Je kunt idd in Engeland een certificate opvragen: [www.heritage-motor-centre.co.uk]. Je kunt misschien bij de importeur (evt. tegen betaling) wat gegevens opvragen via het chassisnummer. En ik weet niet hoe je aan de auto bent gekomen, maar misschien kun je een aankoop contract opstellen samen met de verkoper. Hoe meer je hebt, des te makkelijker gaat het bij de RDW. Het gaat er bij de RDW ook vooral om of er geen cloon rond rijdt (omgekat) of dat de auto gestolen is. Ik ben een keer met een Range Rover geweest waar helemaal niets bij zat, tegen betaling van slechts € 45,- heeft de RDW zelf in Engeland geinformeerd bij de DVLA, de auto stond als geexporteerd geregistreerd en ik kreeg toen netjes een kenteken.
gr, Bart
gr, Bart
-
J.D.
Je kunt inderdaad een formulier downloaden bij de DVLA , en V756 formulier, verder was in mijn geval de RDW vrij streng, de vorige eigenaar had mij alleen het laatste deel van de V5 meegegeven en de rest opgestuurd, ik hoop nu het certificaat van permanente ecport te krijgen. De RDW is zelf op dit ogenblik zeer terughoudend om die zaken zelf op te vragen, ik had dus het achterste blad, de MOT, aankoopbewijzen en toch moest ik eerst dat certoficaat hebben
Jouke
Jouke
-
Mud Machine
Als je een certificaat opvraagt kies dan de uitgebreide met alle nummers erop. Iets van 50 pond bij HMC.
Benieuwd wat het resultaat is want ik heb nog een auto zonder de papieren (ook nog helemaal origineel) in Frankrijk staan. Die is ooit voor sloop aangemeld maar dus nooit gesloopt. Zou mooi zijn als ik er een kenteken opkrijg. Ga in ieder geval alsnog een officieel koopcontract opstellen met de verkoper.
Benieuwd wat het resultaat is want ik heb nog een auto zonder de papieren (ook nog helemaal origineel) in Frankrijk staan. Die is ooit voor sloop aangemeld maar dus nooit gesloopt. Zou mooi zijn als ik er een kenteken opkrijg. Ga in ieder geval alsnog een officieel koopcontract opstellen met de verkoper.
-
mathijs-lr
Ik heb net een Volvo Laplander ingevoerd zonder papieren, had een officiele rekening erbij, maar dat is niet genoeg. Uiteindelijk via het Zweedse leger een verklaring bemachtigd dat ze de auto kenden en daarmee een kenteken gekregen, maar eigenlijk moet je een verklaring van geen bezwaar hebben van de wegverkeerorganisatie in het land waar de auto vandaan komt, dus dat ze zeggen dat ze geen bezwaar hebben als je de auto invoert in Nederland. Dus misschien kan de DVLA je zo een verklaring geven. De RDW regelt dit in principe niet voor je, moet je zelf doen.
Verder is alles van papier wat er iets mee te maken heeft met je auto een bonus.
Verder is alles van papier wat er iets mee te maken heeft met je auto een bonus.
-
Rick90
Allen bedankt voor de antwoorden!
Ik ga er mee aan de slag.
@ Roy. Het is niet voor mijzelf maar voor een auto op het werk
Ik ga er mee aan de slag.
@ Roy. Het is niet voor mijzelf maar voor een auto op het werk