past rrc motor met automaat in 110

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
stephan110

past rrc motor met automaat in 110

Bericht door stephan110 »

Ik heb een niet origenele motor welke gekoppeld is aan rrc automaat op het oog, dit zit gemonteerd in een rrc, deze combinatie zou ik overwillen zetten in een 110 rhd.

De motor past, is al eerder gedaan, het gaat dus over de automaat van de rrc. Er zit nu een 2.5 n/a in met LT77 handbak.

Hoe zit dit met de tunnelbak en de aansluiting op de tussenbak.

Een beetje weinig info, maar ik vroeg me af of dit gaat passen.

gr. stephan
Mud Machine

Re: past rrc motor met automaat in 110

Bericht door Mud Machine »

Tsja, inderdaad niet overvloedig in info. Wat voor motor is het en al eens in de UK gekeken? Daar bouwen ze behoorlijk wat alternatieve motoren in dus wellicht dat iemand daar al eens hetzelfde gedaan heeft. Automaat conversies voor 110 zijn zeker wel te vinden als je wat zoekt (bv op LR4x4).

Alles is natuurlijk pas te maken maar blijft de vraag of je het kunt en wilt doen. Zal geen simpele ombouw zijn.

Aandachtspunten zijn of het qua afmetingen past en of de versnellingsbak ook redelijk op dezelfde plek komt. Anders moet je alle steunen gaan wijzigen en ook custom propshafts hebben. Pook zal waarschijnlijk wel tussen de stoelen uitkomen of je moet de motor erg ver naar voren inbouwen.

Belangrijk is ook wat de RDW van de ombouw vindt.
RoLandrover

Bericht door RoLandrover »

Allemaal geen enkel punt hoor.

eerst de bak op plaats hangen en dan de plaats van de motor steunen her bepalen,.. deze komen iets verder naar voren.

De selector van de bak kan je ongeveer zetten waar je wil (kabel bediening) de H/L pook van de tussenbak komt prima uit op de tunnel.

Als je een beetje kan lassen en een beetje na kan denken gaat dat allemaal wel lukken.

RDW heb je geen last van, maar als je wil kan je ze informeren.

grtn

RoLandRover
88serie123

Bericht door 88serie123 »

Hoi,

Dat is allemaal wel passend te maken. Je moet de motorsteunen aanpassen. De vraag is wat voor tussenbak zit er achter? Bijvoorkeur een LT230 en geen BorgWarner nemen. De baksteunen zitten op de tussenbak.Bij een LT230 moet dat zonder meer passen. Je huidige tussenbak is 1.66 Ik zou kiezen voor een 1.22. Dat kan de motor makkelijk aan. Ook even kijken naar de slijtage op de hoofdas die in de tussenbak gaat. Als de splines niet gaaf zijn, zou ik de bak niet inbouwen.

Je moet zo en zo naar de RDW, omdat je een verandering van brandstof hebt en daarnaast een andere motor inbouwt. De RDW is heel goed op de hoogte van de motornummers en in welke typen LR's en RR's deze zijn ingebouwd. Ze kijken er echt naar en doen moeilijk wanneer het motornummer van de V8 niet correspondeert met de motornummers die in de Defender zijn gebruikt. Been there, done it and go the T-shirt.

Ik heb zelf een Defender 90 van 2.5 benzine omgebouwd naar 3.5 V8 EFi automaat. Ik heb eerst een originele V8 uit een Defender met handbak ingebouwd (professorisch voor de keuring, het reed) en ben toen gaan keuren. Na ontvangst van het kenteken ben ik de auto opnieuw gaan opbouwen naar wens.

Het is prima te doen, maar informeer je goed en zorg dat je de juiste spullen verzamelt.

Succes

Adriaan
TVR

Bericht door TVR »

Lukt wel, vergeet niet dat je ook een automaatkoeler ergens een plek voorin moet geven,
Verder kan het zijn dat je je tunnel een beetje moet aanpassen.
Zou motor nr inderdaad laten aanpassen, tevens is voor branstofwisseling een rdw bezoekje sowieso nodig.

Groet, Tom
88serie123

Bericht door 88serie123 »

IDD een oliekoeler voor de automaat. Je moet je seatbase en tunnel aanpassen. Eigenlijk moet je een seatbase en tunnel van een TD5 Defender hebben. Dan hoef je niet te zagen. De bedieningspook voor de automaat kan je gewoon op de plek van de versnellingspook monteren. Kan je je cubbybox of middenstoel gewoon laten zitten.

Kom anders op de Dutch Land Rover Sortout naar de stand van de Meteor. Daar staat mijn auto op de stand. Dan kan je precies zien wat je nodig hebt.

Groet,

Adriaan
stephan110

Bericht door stephan110 »

als eerste bedankt voor jullie info.

Ik zal wat meer toelichten het gaat om een mazda dieselmotor gekoppeld een autmaat welke in een rrc zit gemonteerd welke ik dus over wil zetten in een 110 rhd.

Nu heb ik iemand gevonden welke dezelfde combi in een 110 heeft gebouwd dus daar mag ik foto's van nemen en de boel bekijken.

Adriaan bedankt ik ben 10 / 11 sept aanwezig, kom graag even bij je kijken en wat kennis uit wisselen.

andere info is natuurlijk nog van harte welkom

gr. stephan
Plaats reactie