Voorstellen en meteen een vraag haha
Geplaatst: di 23 aug 2011, 00:45
Hallo allemaal,
Ik ben Martijn en heb sinds kort een Range Rover P38 4.0
Inmiddels sinds enkele jaren het 4x4 virus te pakken en ik mag inmiddels over alle merken zeuren want ik heb er al vele gehad
Begonnen met een Landrover Discovery 1 3.5 V8
Toen een Lada Niva (2x)
3x een jeep cherokee
Nu in bezit:
1x Jeep YJ 4.0 4" gelift 33x12.50x15 mud banden
1x Jeep XJ 4.0 niks gelift maar geen kenteken en 33x12.50x15 mud banden vastgelaste diffs etc etc
1x Range Rover P38 4.0 (voor lekker rijden beetje greenlanen en trekauto!)
1x Volvo 480 2.0 (full options) van de vrouw
1x Buggy met een suzuki alto 800cc motorblok met wegtoelating
Nu de vraag:
Mijn P38 doet de temperatuur raar van.
Hij loopt snel op (zoals het hoort) echter slaat het metertje steeds verder uit, tot bijna aan het rode.
Doe ik mijn lampen uit zakt het metertje bijna 1 streepje (oftewel als ik de lampen uit doe is per direct de koelvloeistof koeler mmm denk het niet)
Metertje reageert op bochten en op gasgeven/afremmen.
Ik heb niet het gevoel dat de motor te warm wordt, maar durf geen risico te nemen met dit blok.
Morgen vervang ik de thermostaat even puur voor de zekerheid.
Iemand eerder dit bij de hand gehad of is dit een bekend probleem bij de p38?
Mijn gevoel zegt dat of de temperatuursensor de geest heeft gegeven of dat het metertje in het dashboard niet klopt, maar ja, ik heb geen thermometer om dit te meten.
Groeten,
Martijn
Ik ben Martijn en heb sinds kort een Range Rover P38 4.0
Inmiddels sinds enkele jaren het 4x4 virus te pakken en ik mag inmiddels over alle merken zeuren want ik heb er al vele gehad
Begonnen met een Landrover Discovery 1 3.5 V8
Toen een Lada Niva (2x)
3x een jeep cherokee
Nu in bezit:
1x Jeep YJ 4.0 4" gelift 33x12.50x15 mud banden
1x Jeep XJ 4.0 niks gelift maar geen kenteken en 33x12.50x15 mud banden vastgelaste diffs etc etc
1x Range Rover P38 4.0 (voor lekker rijden beetje greenlanen en trekauto!)
1x Volvo 480 2.0 (full options) van de vrouw
1x Buggy met een suzuki alto 800cc motorblok met wegtoelating
Nu de vraag:
Mijn P38 doet de temperatuur raar van.
Hij loopt snel op (zoals het hoort) echter slaat het metertje steeds verder uit, tot bijna aan het rode.
Doe ik mijn lampen uit zakt het metertje bijna 1 streepje (oftewel als ik de lampen uit doe is per direct de koelvloeistof koeler mmm denk het niet)
Metertje reageert op bochten en op gasgeven/afremmen.
Ik heb niet het gevoel dat de motor te warm wordt, maar durf geen risico te nemen met dit blok.
Morgen vervang ik de thermostaat even puur voor de zekerheid.
Iemand eerder dit bij de hand gehad of is dit een bekend probleem bij de p38?
Mijn gevoel zegt dat of de temperatuursensor de geest heeft gegeven of dat het metertje in het dashboard niet klopt, maar ja, ik heb geen thermometer om dit te meten.
Groeten,
Martijn