Hoi,
De kameel zit eindelijk weer helemaal in elkaar en lijkt weer op een echte 110
Alleen wil de motor niet aanslaan wat een beetje frustie is
Wat doet het wel en wat niet:
De motor draait netjes rond op de startmotor
de benzine wordt toegevoerd
op alle te meten onderdelen staat stroom (injectoren, lpg sensoren, brandstof drukregel ventiel, etc)
vonken op bougies
maar aanslaan ho maar.
Het lijkt erop dat de brandstof niet voorbij de drukregelaar komt. Hij bouwt druk op tot aan dit ventiel iig.
Ook alle componenten van de LPG installatie zijn (tijdelijk) aangesloten omdat ik de auto zo uit elkaar heb gehaald. Alleen de gas toevoer leiding is niet aangesloten.
Ik wil hem eerst op benzine laten draaien en pas daarna de hele gashandel weer installeren. maarja meneertje wil niet lopen op benzine.
Heeft iemand ervaring met een 4.0 liter V8 blok en heeft voor mij wat tips om eens na te lopen?
Ik hoor het heel graag want na 1,5 jaar moet hij toch weer de wei in om te spelen
Groeten
Jan Willem
de Kameel 1984 110 4.0 V8 Camel Throphy replica
niet willen starten 4.0 V8
-
Bart van Dessel
Re: niet willen starten 4.0 V8
Als het een efi is zou je de benzinedruk eens kunnen meten, als die te laag is dan spuiten je injectoren niets in, als je een beetje startpilot inspuit en loopt daar wel op dan kun je de ontsteking buitensluiten,
gr, Bart
gr, Bart
-
Ruud Lemmens
Wellicht domme gok, maar de BDP sensor al eens gecontroleerd?
Daarnaast klopsensoren (indien voorhanden, al zou dit enkel resulteren in slecht lopen bij accelereren, althans, was zo bij mijn P38)
Als die BDP sensor niet goed werkt, of foutief, dan kun je starten tot je een ons weegt, maar slaat hij niet aan.
Groeten, Ruud
Daarnaast klopsensoren (indien voorhanden, al zou dit enkel resulteren in slecht lopen bij accelereren, althans, was zo bij mijn P38)
Als die BDP sensor niet goed werkt, of foutief, dan kun je starten tot je een ons weegt, maar slaat hij niet aan.
Groeten, Ruud
-
Jan Willem
Hoi Ruud,
Wat is de BDP sensor en waar zit die?
Ik heb alle kabels volgens mij wel langsgelopen.
Ik hoor het graag
JW
Wat is de BDP sensor en waar zit die?
Ik heb alle kabels volgens mij wel langsgelopen.
Ik hoor het graag
JW
-
Jan Willem
Weet iemand anders wat een BDP sensor is??
Ik hoor het graag
Hoi
JW
Ik hoor het graag
Hoi
JW
-
Ian RookRover
Volgens mij bedoelt ie een "krukas-positie-sensor", BDP staat voor "Bovenste Dode Punt".