V8 efi hot wire starten en brandstofpomp relais

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
TVR

V8 efi hot wire starten en brandstofpomp relais

Bericht door TVR »

Goedenavond!

Betreft een EFI hot wire injectie op de V8 welke helaas nog niet wil starten. (na ombouw van carburateur naar efi)

Als je hem op contact zet dan hoor je brandstofpomp relais opkomen en onmiddellijk weer afvallen. (volgens handboek moet hij minimaal 1sec open blijven) wanneer je hem van het contact af zet ratelt het benzinerelais een halve seconde. (alsof hij een aantal korte pulsjes achter elkaar krijgt; klinkt niet goed)
Omdat dus de brandstofpomp niet door de ECU wordt aangestuurd, hebben we daar direct 12 volt op gezet en dan slaat de motor nog steeds niet aan. Kennelijk worden de injectoren dus ook niet aangestuurd.

Heeft iemand tips hoe bepaalde zaken uit te sluiten of hoe dit op te lossen? De ontsteking werkt wel, aangezien de motor kort heeft gelopen met start-pilot.


Alvast bedankt voor het meedenken!


Groet, Tom

(Verder hebben we beide relais vervangen, en 2 ecu’s geprobeerd, ook de neutraal draad voor de automaat(oranje/zwart) is naar massa gelegd. Ook is de wit/zwarte draad naar de min van de bobine getrokken)
TVR

Re: V8 efi hot wire starten en brandstofpomp relais

Bericht door TVR »

Of iemand in de buurt van Deventer die even mee kan kijken!? (koeken e.d. staan uiteraard klaar )


Groet, Tom
Paul

Re: V8 efi hot wire starten en brandstofpomp relais

Bericht door Paul »

Heb je de ECU Reset aangesloten?

http://www.mez.co.uk/TuningTheRoverV8-pt9.html

Loom Connections
The EFI loom connector which connects into the main loom has several important connections on it.
These are:


+12v switchedignition supply. (ECU Enable)
+12v from battery. (ECU and switched pump supply)
+12v from starter supply. (ECU Reset)
Controlled supply to fuel pressure pump (and lift pump if fitted).
TVR

Re: V8 efi hot wire starten en brandstofpomp relais

Bericht door TVR »

Bedankt voor je reactie, volgens mij heeft alleen de Flapper die? Kan hem niet in de kabelboom vinden...


Groet, Tom
Paul

Re: V8 efi hot wire starten en brandstofpomp relais

Bericht door Paul »

Dan misschien de spanning direct op de EFi kabelboom aansluiten, en niet via de auto contact slot etc.
Sluit je slechte contacten en "kleine foutjes" uit...

Paul
PeterM

Re: V8 efi hot wire starten en brandstofpomp relais

Bericht door PeterM »

Ik heb net een 3.9 met hotwire in mijn 110 gelepeld en door de APK heen gehaald.

wat ik uitgezocht en aangesloten heb om de boel draaiend te krijgen:

- 12 v constant ( één Draad)
- 12 v contact ( één draad)
- weerstand naar massa om de ecu te vertellen dat er een handbak aanwezig is
- massa aansluitingen (drie draden)
- benzinepomp +12v
- verbinding met massa aansluiting bobine
- logischerwijs de injectoren en diverse sensoren


Wat ik (vooralsnog) niet aangesloten heb:

- speed sensor
- ecu lamp


Als ik contact maak gaat de brandstof pomp even lopen en slaat weer af als ik niet meteen doorstart, deze info komt dus bij de bobinedraad vandaan.

Jouw verhaal klinkt een beetje alsof de bobine info niet bij de ecu aankomt.

P.
Paul

Re: V8 efi hot wire starten en brandstofpomp relais

Bericht door Paul »

Heb je wel het juiste relais gebruikt?

schijnt nogal uit te maken..
[www.brit-car.co.uk]

Paul
Mrah

Re: V8 efi hot wire starten en brandstofpomp relais

Bericht door Mrah »

Je zegt dat de benzinepomp ratelt, heb je nog de benzinepomp van de carburateurversie ipv de pomp in de tank? Een EFI benzinepomp ratelt niet. Wellicht geeft de pomp die voor de carburateur bedoeld is niet voldoende druk?
PeterM

Re: V8 efi hot wire starten en brandstofpomp relais

Bericht door PeterM »

Goeie van Mrah,

Je beschreven geluiden en symptomen klinken inderdaad wel als een lage druk pomp die het niet red om benzine naar voren te krijgen.

Als je wel een hd pomp hebt is het eventueel een plan om een simpele andere hd benzinepomp in een jerrican te gooien en hier slangen naar en van de benzinerail tussen te zetten. Dan de pomp op 12 v rechtsteeks en je kan horen en zien of de benzine netjes rond komt en er druk wordt opgebouwd (drukregelaar kan ook stuk zijn) Dan weer eens proef starten.

groet

Peter
TVR

UPDATE: Hij doet het!

Bericht door TVR »

Heren! Het is gelukt! hij doet het! Toch lekker zo'n V8!


Wat blijkt: het hoofdrelais en het brandstof relais werkte eerst niet, die heb ik vervangen door de standaard goudige relais waarvan je er erg veel in de range rovers vind, en die mist een belangrijke diode....!!!!(waardoor hij niet werkt) nu met een andere geprobeerd en de motor starte!! de brand stofpomp blijft nu een paar tellen lopen en valt dan af, het gekke geluid kwam van het relais wat zeg maar van 2 kanten af aangestuurd werd.


Goede wat betreft de brandstof pomp, maar ik heb inderdaad een hoge drukpomp!


Hier nog wat foto's:
Foto-OPFUEXWT.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e070befc48d1d4d5ff0834e4c2359aaf', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-OPFUEXWT.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-OPFUEXWT.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-OPFUEXWT.jpg', '', 14423909, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-UOL3WSAK.jpg --> mod_embed_images_loadimage('235322dd9c004585a4cb010ad9ef213d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-UOL3WSAK.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-UOL3WSAK.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-UOL3WSAK.jpg', '', 14423909, 600, 600, 'Loading image ...', false);


Nu alleen nog wat olie en water lekkages oplossen, evenals de ontsteking goed afstellen!


Groet, Tom



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/08/2011 21:09 door TVR.
Plaats reactie