EFI wil niet lopen...

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ron

EFI wil niet lopen...

Bericht door Ron »

Ik heb een 3.5 EFI staan die net wel/niet wil lopen. Als ik de auto na een paar uur stilstaan start, wil de motor 4 seconden lopen, maar valt dan uit. Met een beetje doorstarten, wil de motor net wel/niet aanslaan.
Zover ik kan zien er komt er benzine richting de drukregelaar en ook naar de koude start injector (zijkant plenum?)
Wat peut via de "Auxiliary Air Valve" geeft ook tekenen van leven maar normaal lopen tot zover nog niet.

Kwestie van injectoren die niet goed functioneren of iets anders?

Motor heeft al een aantal maanden niet gelopen.
theo bouwman

Re: EFI wil niet lopen...

Bericht door theo bouwman »

ik zou eerst de aanvoerpomp verdenken. Heb het zelfde gehad. aanvoer brandstof was net niet goed genoeg. druk was te laag. net wel, net niet lopen.

nieuw brandstofpomp en klaar

succes
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Eerst even brandstofdruk meten voordat je gaat vervangen. Het kan van alles zijn, slechte ecu, slechte luchtmassameter. etc etc

gr, bart
Ron

Bericht door Ron »

Zou het helpen als ik er ff een externe pomp tussen knoop? Gaat mij er alleen om om de motor tijdelijk te laten lopen en te kijken of blok ed nog verder goed is. Kan wel koud de compressie meten maar schiet ook niet op.
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Compressie meten heb je niks aan, slecht blok met weinig compressie slaat ook snel aan, behalve een diesel dan. Externe pomp moet wel gaan, mits wel een hogedrukpomp is.

gr, Bart
Ron

Bericht door Ron »

Dag Bart,

Bedoelde met de compressie meting meer de algemene staat van het blok na te trekken. Auto is bedoeld voor donor ed, dus ik wil de auto meer aan de gang krijgen om een indruk te krijgen hoe de motor verder loopt ed. De weg op zal niet meer gaan.
Ik heb nu een hogedrukpomp in de tank hangen maar de vraag is dus of deze wel genoeg levert. Zal eens proberen of een extra pomp wonderen doet.....
maas

Bericht door maas »

zou ook de bobine kunnen zijn
heb dat zelf in het verleden wel eens gehad bij een oud efi systeem,
hij starte even en dan sloeg hij weer af, bleek dat de bobine kortsluiting had na een paar minuten.
kortom er zou meer aan de hand kunnen zijn, maar dit is wel de goedkoopste manier om te beginnen.
Plaats reactie