Carkit met BT in je Defender, welke autoradio?
-
Boelo
Carkit met BT in je Defender, welke autoradio?
Na lang zoeken naar een vaste actieve houder voor mijn telefoon heb ik zojuist een Dension carkit voor Iphone 4 besteld voor inbouw in mijn nieuwe Defender. Ik wil af van die losse laders en genieten van het gemak van zo'n ding, vaste plek in de auto dus de telefoon slingert niet overal heen, laden, muziek luisteren en handsfree bellen.
Nu ben ik benieuwd hoe jullie ervaring is met het handsfree telefoneren via bluetooth van bijvoorbeeld de autoradio? Heeft iemand ook nog een tip welke autoradio ik dan het beste kan kiezen, deze moet wel een aux ingang hebben.
Alvast bedankt,
Groeten Boelo
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2011 16:10 door Boelo.
Nu ben ik benieuwd hoe jullie ervaring is met het handsfree telefoneren via bluetooth van bijvoorbeeld de autoradio? Heeft iemand ook nog een tip welke autoradio ik dan het beste kan kiezen, deze moet wel een aux ingang hebben.
Alvast bedankt,
Groeten Boelo
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2011 16:10 door Boelo.
-
sjorsboomschors/aka/PP
Re: Carkit in je defender, welke autoradio?
ik heb een Nokia bluetooth carkit in al m'n auto's, werkt perfect.
en in m'n 110 een Blaupunkt San Remo, met een aux, en 1 grote ronde knop, retro & niet duur!
San%20Remo%20MP28_web.jpg --> mod_embed_images_loadimage('56884f25b79224903f983182288c30cd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.iveco.com%2Fivecoshop%2Fen-us%2FProducts%2FHi-tech%2FPublishingImages%2FSan%2520Remo%2520MP28_web.jpg', 'http://www.iveco.com/ivecoshop/en-us/Products/Hi-tech/PublishingImages/San%20Remo%20MP28_web.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.iveco.com%2Fivecoshop%2Fen-us%2FProducts%2FHi-tech%2FPublishingImages%2FSan%2520Remo%2520MP28_web.jpg', '', 14347583, 600, 600, 'Loading image ...', false);
en in m'n 110 een Blaupunkt San Remo, met een aux, en 1 grote ronde knop, retro & niet duur!
San%20Remo%20MP28_web.jpg --> mod_embed_images_loadimage('56884f25b79224903f983182288c30cd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.iveco.com%2Fivecoshop%2Fen-us%2FProducts%2FHi-tech%2FPublishingImages%2FSan%2520Remo%2520MP28_web.jpg', 'http://www.iveco.com/ivecoshop/en-us/Products/Hi-tech/PublishingImages/San%20Remo%20MP28_web.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.iveco.com%2Fivecoshop%2Fen-us%2FProducts%2FHi-tech%2FPublishingImages%2FSan%2520Remo%2520MP28_web.jpg', '', 14347583, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Boelo
sjorsboomschors/aka/PP Schreef:
-------------------------------------------------------
> ik heb een Nokia bluetooth carkit in al m'n
> auto's, werkt perfect.
> en in m'n 110 een Blaupunkt San Remo, met een aux,
> en 1 grote ronde knop, retro & niet duur!
> [www.iveco.com]
> ech/PublishingImages/San%20Remo%20MP28_web.jpg
Lijkt me een prima radio, maar kan alleen geen prijzen vinden, het lijkt erop dat het geen gangbaar model meer is, wat heb je ervoor betaald en waar heb je de radio gekocht?
Groeten Boelo
> ik heb een Nokia bluetooth carkit in al m'n
> auto's, werkt perfect.
> en in m'n 110 een Blaupunkt San Remo, met een aux,
> en 1 grote ronde knop, retro & niet duur!
> [www.iveco.com]
> ech/PublishingImages/San%20Remo%20MP28_web.jpg
Lijkt me een prima radio, maar kan alleen geen prijzen vinden, het lijkt erop dat het geen gangbaar model meer is, wat heb je ervoor betaald en waar heb je de radio gekocht?
Groeten Boelo
-
Frank 110V8
Re: Carkit met BT in je Defender, welke autoradio?
Hoi,
Ik heb een kenwood gekocht met ingebouwde bluetooth carkit van parrot. Leek mij wel makkelijk. Maar als ik weer moet kiezen koop ik een losse parrot en een lkosse radio, dat is toch gebruiksvriendelijker.
Groet frank
p.s. het geluid van de kenwood is wel perfect
Ik heb een kenwood gekocht met ingebouwde bluetooth carkit van parrot. Leek mij wel makkelijk. Maar als ik weer moet kiezen koop ik een losse parrot en een lkosse radio, dat is toch gebruiksvriendelijker.
Groet frank
p.s. het geluid van de kenwood is wel perfect
-
PeterM
Heb goeie ervaringen met Alpine, leveren in de modellen als de 104BT een parrot BT die het goed doet.
-
sjorsboomschors/aka/PP
heb er bij Mediamarkt € 98,- voor betaald, is m'n 3-de al ( andere in verkochte auto's MET radio erbij ...)
maar via Ebay/marktplaats voor minder..
maar via Ebay/marktplaats voor minder..
-
Pamela
heb zo;n goedkope van de Aldi, met bluetooth, speelt alle muziek ook van mijn iphone af en de navigatie op de iphone loopt ook via die radio en uiteraard het handsfree bellen, werkt perfect en nog goed geluidje ook regelmatig voor een euro of 70 in de aanbieding
"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD
&
"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD
(Zuid Limburg)
"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]
"Pamela"
&
"Crocky"
(Zuid Limburg)
[www.scoutinglaros.nl]
-
Boelo
Hi Frank,
Waarom is het volgens jou gemakkelijker om de BT functie in een apart apparaat te hebben?
Groet Boelo
Waarom is het volgens jou gemakkelijker om de BT functie in een apart apparaat te hebben?
Groet Boelo
-
Frank 110V8
Hoi Boelo,
Ik vind het belangrijk om met mijn carkit te bellen, dus om nummers uit je telefoonboek te kunnen kiezen etc. Dat werkt super met een parrot met de ingebouwde ook wel, maar een lossen werkt net even simpeler.
groet Frank
Ik vind het belangrijk om met mijn carkit te bellen, dus om nummers uit je telefoonboek te kunnen kiezen etc. Dat werkt super met een parrot met de ingebouwde ook wel, maar een lossen werkt net even simpeler.
groet Frank
-
Pamela
Ik heb alle telefoonnummers ook in mijn radio staan, werkt perfect, zit ook gewoon nummer vlakje op zoals op telefoon, geen extra draden of NOG een apparaat erbij in de wagen, en nog steeds goedkoop...
"Pamela"
&
"Crocky"
(Zuid Limburg)
[www.scoutinglaros.nl]
"Pamela"
&
"Crocky"
(Zuid Limburg)
[www.scoutinglaros.nl]
-
Boelo
@Frank en Pamela,
Wat ik het liefste wil is de telefoon als interface gebruiken voor het bedienen van de muziek en het bellen, ik wil niet dat deze functies enkel via het display van de radio te bedienen zijn, de radio fungeert in mijn gewenste situatie enkel als geluids doorgever en BT voorziening. Daarom valt voor mij de Aldi radio al af omdat de bediening van de telefoon via de radio loopt, hoe zit dat bij de Alpine?
Groet Boelo
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/07/2011 13:46 door Boelo.
Wat ik het liefste wil is de telefoon als interface gebruiken voor het bedienen van de muziek en het bellen, ik wil niet dat deze functies enkel via het display van de radio te bedienen zijn, de radio fungeert in mijn gewenste situatie enkel als geluids doorgever en BT voorziening. Daarom valt voor mij de Aldi radio al af omdat de bediening van de telefoon via de radio loopt, hoe zit dat bij de Alpine?
Groet Boelo
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/07/2011 13:46 door Boelo.
-
Roy Bruurs
Dan zou je het geluid over de bt moeten laten gaan en of dat ideaal is betwijfel ik. Teminste bij de carkits die ik altijd in mijn auto's heb gehad. bellen via bt werkt perfect instappen en meld zich meteen aan en telefoon kan in mijn jas of broek blijven zitten.
ik zou toch voor een vaste verbinding kijken op het moment dat je muziek wilt afspelen
ik zou toch voor een vaste verbinding kijken op het moment dat je muziek wilt afspelen
-
Pamela
mijn geluid (muziek etc) gaat ook over de bluetooth, en ik kan kiezen of ik mijn telefoon via de radio of vanaf de telefoon zelf regel, perfect geluid!
-
Boelo
Roy, ik heb een carkit besteld die de telefoon laadt en waarmee je via aux-in een vaste geluidsverbinding maakt voor het afspelen van je muziek uit de I-pod van je telefoon. Blijft over welke keuze te maken voor handsfree bellen en dat leek mij het makkelijkst via de BT functie geïntegreerd in een autoradio. Zo heb ik dan voor bellen, navigatie en muziek maar 2 apparaten nodig; actieve telefoonhouder en een radio... oh eigenlijk3, de telefoon zelf natuurlijk ook nog!
Groeten Boelo
Groeten Boelo
-
Boelo
Pamela Schreef:
> mijn geluid (muziek etc) gaat ook over de
> bluetooth, en ik kan kiezen of ik mijn telefoon
> via de radio of vanaf de telefoon zelf regel,
> perfect geluid!
Toch maar eens kijken bij de Aldi dan!
Boelo
> mijn geluid (muziek etc) gaat ook over de
> bluetooth, en ik kan kiezen of ik mijn telefoon
> via de radio of vanaf de telefoon zelf regel,
> perfect geluid!
Toch maar eens kijken bij de Aldi dan!
Boelo
-
Boelo
Ik heb de Alpine bekeken, die heeft met als vele andere moderne radio's (ook die van de Aldi), een USB en/of AUX aan de voorzijde van het toestel, niet aan de achterzijde zoals ik graag wil.
Morgen maar eens de Blaupunkt bekijken bij de MediaMarkt, ik hoop dat die wel een achteringang Aix heeft!
Boelo
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/07/2011 20:18 door Boelo.
Morgen maar eens de Blaupunkt bekijken bij de MediaMarkt, ik hoop dat die wel een achteringang Aix heeft!
Boelo
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/07/2011 20:18 door Boelo.