Remdruk verdwenen, maandag garage
-
Fraggledefender
Remdruk verdwenen, maandag garage
Beste mensen,
Nadat de Remdruk met buien, zonder aanwijsbare reden verdween en nadat ik na1000 km rijden ontdekte dat het naar rechtstrekken waarschijnlijk komt omdat de rem linksvoor niet werkt verdween afgelopen week plots mijn gehele rembekrachtiging.
Ok, makkelijk omdat ik er nu rekening mee kan houden.
Maandag gaat de 110 naar een lokale LR garage (dat is toeval!) die eerst een diagnose doen en me dan bellen. Hoop maar dat het niet een hele vakantie gaat kosten of duren...
Hoop dan wel van het remgezeur verlost tezijn, inclusief de psssht wanneer ik nu rem...
Jan
Nadat de Remdruk met buien, zonder aanwijsbare reden verdween en nadat ik na1000 km rijden ontdekte dat het naar rechtstrekken waarschijnlijk komt omdat de rem linksvoor niet werkt verdween afgelopen week plots mijn gehele rembekrachtiging.
Ok, makkelijk omdat ik er nu rekening mee kan houden.
Maandag gaat de 110 naar een lokale LR garage (dat is toeval!) die eerst een diagnose doen en me dan bellen. Hoop maar dat het niet een hele vakantie gaat kosten of duren...
Hoop dan wel van het remgezeur verlost tezijn, inclusief de psssht wanneer ik nu rem...
Jan
-
Frank 110V8
Re: Remdruk verdwenen, maandag garage
Hoi,
zal wel meevallen, meenstal een kwestie van schoonmaken en hermonteren t.a.v. je LV rem (kan je prima zelf doen) En de bekrachtiging als je een benzine hebt dan vermoed ik dat je rembekrachtiger kapot is, die is ook niet zo gek duur (ik zou hem gebruikt kopen en monteren) Bij een diesel is je vacumpomp verdachte. maar als hij het niet meer doet vind je het probleem zo. Ik zou zelf even kijken, ben je waarschijnlijk voor 100 euro klaar.
Groet Frank
zal wel meevallen, meenstal een kwestie van schoonmaken en hermonteren t.a.v. je LV rem (kan je prima zelf doen) En de bekrachtiging als je een benzine hebt dan vermoed ik dat je rembekrachtiger kapot is, die is ook niet zo gek duur (ik zou hem gebruikt kopen en monteren) Bij een diesel is je vacumpomp verdachte. maar als hij het niet meer doet vind je het probleem zo. Ik zou zelf even kijken, ben je waarschijnlijk voor 100 euro klaar.
Groet Frank
-
Fraggledefender
Het is een 200tdi Frank. En de vacuümpomp lijkt ok, met mijn vinger erop zuigt hij. Als ik thuis zou zijn zou ik het zelf proberen of iemand zoeken die me kan helpen echter.... En ik heb alleen een koffer gereedschap mee. Onderdoen bestellen of kopen is niet eenvoudig hier. Ben benieuwd, laat maandag weten wat ze me verteld hebben. Tussendoor mijn vingers maar gekruist houden, of gewoon zeggen 'laat maar' en dan zonder bekrachtiging doorrijden. Maar of dat slim is?
Jan
Jan
-
Exfietser
Remt hij helemaal niet meer? Als je dat hebt is er wel meer aan de hand dan een pompje of remservo. Zonder rembekrachters moet de wagen ook goed remmen. Je moet alleen zwaarder trappen. En dat hebben ze echt niet zomaar bedacht hoor.
Arnold.
Arnold.
-
Fraggledefender
Remt nog wel, maar precies zoals je zegt, heel hard duwen.
En dan piept het flink in het begin, maar da's niet gek vind ik.
Jan
En dan piept het flink in het begin, maar da's niet gek vind ik.
Jan
-
Fraggledefender
Pfff, na dagen zeuren kreeg ik te horen wat ik al dacht, de remservo is kapot. Nieuwe oneer en besteld, moet overmorgen klaar zijn.
Jan.
Jan.
-
Fraggledefender
De term ' Franse slag' krijgt nu wel inhoud. Twee dagen om een diagnose te doen die een uurtje zou kosten . De garage had, zo hoor ik vandaag, het verkeerde onderdeel besteld. Een juist onderdeel bestellen kost een week en die heb ik niet. Ik ga morgen de auto ophalen en ga zonder bekrachtiging haar huis. Zal blij zijn als ik de auto weer voor de deur heb.
Als ik weer thuis ben ga ik wel naar een ander voor de reparatie.
Tsjonge, kwalijk hoor. Voor een lr verkoper. Kostte wel heelveel gedoe. Week gezeur om niets.
Jan
Als ik weer thuis ben ga ik wel naar een ander voor de reparatie.
Tsjonge, kwalijk hoor. Voor een lr verkoper. Kostte wel heelveel gedoe. Week gezeur om niets.
Jan
-
peter paalvast
Ik ben in onderhandeling in Frankrijk over een Land Rover serie 3 uit 1982. De auto ziet er goed uit, alleen werkt de rembekrachtiging niet. Ik vind dit toch behoorlijk gevaarlijk en zou dit verholpen willen zien. Is dit een kostbare reparatie? Is het relatief eenvoudig zelf te doen?
-
Fraggledefender
Ha Paul,
Ik ben zonder bekrachtiging naar huis gereden, ging goed, defensief rijden en remmen op motor. Maar dat was een defender. Gisteren overigens zelf de remservo vervangen was supereenvoudig. Twee steeksleutels that 's it.
Hoe het bij een series zit weet ik niet, maar ik denk vergelijkbaar. Kijk ff bij paddocks of je de remservo voor een series ziet. Leveren snel! Of bel ze, wellicht nog beter.
Jan
Ik ben zonder bekrachtiging naar huis gereden, ging goed, defensief rijden en remmen op motor. Maar dat was een defender. Gisteren overigens zelf de remservo vervangen was supereenvoudig. Twee steeksleutels that 's it.
Hoe het bij een series zit weet ik niet, maar ik denk vergelijkbaar. Kijk ff bij paddocks of je de remservo voor een series ziet. Leveren snel! Of bel ze, wellicht nog beter.
Jan