versnellingsbakken
-
radboud
versnellingsbakken
In mijn stage one ligt de originele vernellingsbak. Dit is een vierbak. Deze is dus gekoppeld aan de V8 en heeft vervolgens constante vierwiel aandrijving.
Als ik deze bak zou willen wisselen omdat hij best een raar geluidmaakt, voor welke opties kan ik dan gaan?
Kortom wat past makkelijk in de series 3 stage one: Ik zou eventueel willen upgraden naar 5 versnellingen maar ik lees hier ook wel van overdrives.
Nu had ik op mijn vorige Landrover (serie 3 diesel) een overdrive en die vond ik ook best prima werken. Ook heb ik gelezen dat de 4 bak sterker zou zijn als een vijfbak maar waar blijkt dit uit?
Is een vierbak makkelijk zelf te reviseren met normaal gereedschap, of weegt dit niet op tegen de kosten
Wie heeft er zinnig advies? en kan mij de types noemen waar ik naar moet kijken als opties?
Groet Radboud
Als ik deze bak zou willen wisselen omdat hij best een raar geluidmaakt, voor welke opties kan ik dan gaan?
Kortom wat past makkelijk in de series 3 stage one: Ik zou eventueel willen upgraden naar 5 versnellingen maar ik lees hier ook wel van overdrives.
Nu had ik op mijn vorige Landrover (serie 3 diesel) een overdrive en die vond ik ook best prima werken. Ook heb ik gelezen dat de 4 bak sterker zou zijn als een vijfbak maar waar blijkt dit uit?
Is een vierbak makkelijk zelf te reviseren met normaal gereedschap, of weegt dit niet op tegen de kosten
Wie heeft er zinnig advies? en kan mij de types noemen waar ik naar moet kijken als opties?
Groet Radboud
-
Rangie110 'Last Dime'
Re: versnellingsbakken
goedkopste en makkelijkste optie, lt 77 met lt 230 tussenbak
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
-
Jos Daalmans
Hpi,
Ik weet niet of de LT77 makkelijker past dan de LT85 met de 230 tussenbak. De vijf is ook bij deze bak echt een overdrive.
Ligt er aan welke je voor hoeveel geld kunt krijgen.
Er zal wel iets aan de ophanging van de tussenbak moeten worden gedaan (c.q. verplaatsen).
Hou er rekening mee dat de tunnel ook eventueel moet worden aangepast.
Ik weet overigens niet of de Stage One ook een tussen differentieel heeft (dus echt permanent four-wheel drive) of dat je de voorste as alleen inschakelt bij behoeft (terrein).
Ik weet dat er voor-assen zijn die niet geschikt zijn voor permanente vierwielaandrijving, maar ik weet niet of de Stage-One assen dit wel kunnen.
Voor wie het weet, graag aanvullen.
Succes,
Jos
Ik weet niet of de LT77 makkelijker past dan de LT85 met de 230 tussenbak. De vijf is ook bij deze bak echt een overdrive.
Ligt er aan welke je voor hoeveel geld kunt krijgen.
Er zal wel iets aan de ophanging van de tussenbak moeten worden gedaan (c.q. verplaatsen).
Hou er rekening mee dat de tunnel ook eventueel moet worden aangepast.
Ik weet overigens niet of de Stage One ook een tussen differentieel heeft (dus echt permanent four-wheel drive) of dat je de voorste as alleen inschakelt bij behoeft (terrein).
Ik weet dat er voor-assen zijn die niet geschikt zijn voor permanente vierwielaandrijving, maar ik weet niet of de Stage-One assen dit wel kunnen.
Voor wie het weet, graag aanvullen.
Succes,
Jos
-
radboud
Jos
stage one heeft complete aandrijflijn van oude range rover dus V8 constante vierwiel aandrijving met centrale diff en inschakelbare sper, en voorste aandrijf as is een as met dubbele kruisjes.
Past een LT 77 met 230 tussenbak zonder aanpassingen aan de tunneldat zou ik graag willen weten
gr Radboud
stage one heeft complete aandrijflijn van oude range rover dus V8 constante vierwiel aandrijving met centrale diff en inschakelbare sper, en voorste aandrijf as is een as met dubbele kruisjes.
Past een LT 77 met 230 tussenbak zonder aanpassingen aan de tunneldat zou ik graag willen weten
gr Radboud
-
Symon
Waarom niet weer gewoon een LT95 er onder met eventueel een overdrive?
Groeten Symon
Groeten Symon
-
TVR
Een Zf 4 traps automaat met LT230 tussenbak is misschien ook nog een idee?!
Groet, Tom
Groet, Tom
-
radboud
Okee
Als ik even uitga van handbakken heb ik dus nu al drie opties:
De LT 95 die er nu ook onder zit (eventueel met overdrive)
De LT 85 met 230 tussenbak
en de LT 77 met 230 tussenbak
Voordeel van de laatste 2 zijn allebei 5 versnellingen, voordeel van de eerste is zeker poassend!
kan iemand me suggesties aanreiken over betrouwbaarheid? geluidsniveau ? inbouw gemak wel of niet extra aanpassingen
Kan de belhousing van de Lt 95 meteen gekoppeld worden aan de LT 77 of LT 85 en zitten de poken op dezelfde plaats?
Groet Radboud
Als ik even uitga van handbakken heb ik dus nu al drie opties:
De LT 95 die er nu ook onder zit (eventueel met overdrive)
De LT 85 met 230 tussenbak
en de LT 77 met 230 tussenbak
Voordeel van de laatste 2 zijn allebei 5 versnellingen, voordeel van de eerste is zeker poassend!
kan iemand me suggesties aanreiken over betrouwbaarheid? geluidsniveau ? inbouw gemak wel of niet extra aanpassingen
Kan de belhousing van de Lt 95 meteen gekoppeld worden aan de LT 77 of LT 85 en zitten de poken op dezelfde plaats?
Groet Radboud
-
Marc-my-Words
Je hebt ook nog de R380 - de nieuwste 5 bak - en eentje met bijna sportieve kwaliteiten (zat ook wel in engelse sportwagens).
De LT230 tussenbak heb je in een paar varianten, kijk daar dus even naar.
Marc
De LT230 tussenbak heb je in een paar varianten, kijk daar dus even naar.
Marc