Ik denk erover om een 123ontsteking aan te schaffen voor mijn 3,5l V8 met carburateurs. Geen gedoe met punten en twee curves voor benzine en LPG.
Nu ben ik geen computerwizzard en er zit wel wat (computergestuurd) afstelwerk aan de ontsteking/verdeler. Wie heeft er ervaring mee. Is het erg vanzelfsprekend of valt het toch
wat tegen om zelf te ondernemen. Welke curves te gebruiken?
Alle advies is welkom.
Greetz, Maarten
ervaringen 123ontsteking op een V8?
-
sanderovich
Re: ervaringen 123ontsteking op een V8?
Hey Maarten,
Heb zojuist met succes de 123Tune in mijn auto gemonteerd! Hij loopt weer als een zonnetje en heb een bak aan vermogen terug gekregen
De installatie is niet moeilijk en kan in een uurtje gedaan zijn afhankelijk van de staat waarin je auto verkeerd...
Ik weet niet waar je woont maar je kan altijd een keertje langskomen in Breda.
Groetjes,
Sander
Heb zojuist met succes de 123Tune in mijn auto gemonteerd! Hij loopt weer als een zonnetje en heb een bak aan vermogen terug gekregen
De installatie is niet moeilijk en kan in een uurtje gedaan zijn afhankelijk van de staat waarin je auto verkeerd...
Ik weet niet waar je woont maar je kan altijd een keertje langskomen in Breda.
Groetjes,
Sander
-
Maartenb
Hoi Sander,
Klinkt goed. Ik ga nu eerst op vakantie en zal daarna eens gaan experimenteren.
Welke curves heb jij gebruikt?
Groet, Maarten
Klinkt goed. Ik ga nu eerst op vakantie en zal daarna eens gaan experimenteren.
Welke curves heb jij gebruikt?
Groet, Maarten
-
badair
je hebt geen pingelsensor en als je het maximale er uit wil halen, dan moet je toch nog een keer op de vermogensbank voor het afstellen. dat kost ook nog het nodige. het in bouwen is simpel. voor cuves moet je de site van "leen apk" in de gaten houdenleen apk
-
sanderovich
Hey Maarten,
Ik heb geen curves van Leen apk gebruikt omdat daar eigenlijk niet zo heel veel curves op staan. Heb zelf wat onderzoek gedaan en om te beginnen onderstaande curve gebruikt. Eventueel ga ik in een later stadium de boel nog echt finetunen (Met een vermogensbank e.d.) maar dat is nu niet nodig. Hij loopt nu heerlijk, reageert fel op het gas en ik heb veel meer vermogen dan ik eerst had op gas (vergelijkbaar met het vermogen op benzine). Daarnaast is hij een stuk zuiniger geworden!
Wel kan ik je ten zeerste aanraden te zorgen dat je carburateurs helemaal schoongemaakt zijn en perfect afgesteld zijn door iemand die echt weet wat hij doet. En dan iemand die ook specifiek ervaring heeft met dubbele carburateurs.
Hier een link naar de curves die ik gebruikt heb. Het is er een voor benzine en een voor LPG
Heb je nog vragen dan hoor ik het wel!
Sander
Ik heb geen curves van Leen apk gebruikt omdat daar eigenlijk niet zo heel veel curves op staan. Heb zelf wat onderzoek gedaan en om te beginnen onderstaande curve gebruikt. Eventueel ga ik in een later stadium de boel nog echt finetunen (Met een vermogensbank e.d.) maar dat is nu niet nodig. Hij loopt nu heerlijk, reageert fel op het gas en ik heb veel meer vermogen dan ik eerst had op gas (vergelijkbaar met het vermogen op benzine). Daarnaast is hij een stuk zuiniger geworden!
Wel kan ik je ten zeerste aanraden te zorgen dat je carburateurs helemaal schoongemaakt zijn en perfect afgesteld zijn door iemand die echt weet wat hij doet. En dan iemand die ook specifiek ervaring heeft met dubbele carburateurs.
Hier een link naar de curves die ik gebruikt heb. Het is er een voor benzine en een voor LPG
Heb je nog vragen dan hoor ik het wel!
Sander