daar ik op zoek ben naar een carrosserie van een rrc is de vraag eigenlijk of je die onderling kan uitwisselen ,van vb een 1990 op een onderstel van 1993 , ik zou wel bij de 5 deurs versie blijven dus niet een twee duers kas op een 5 deurs chassis
het gaat over een 1993 chassis waar ik om het project wat te versnellen een goede kas op zou plaatsen ( dan moet ik niet lassen (weinig zin en tijd voor )
dus alle info is welkom
mvg koen
uitwissellen kassen bij rrc
-
Bart van Dessel
Re: uitwissellen kassen bij rrc
Hoi Koen, past allemaal 100%, ik heb het al vaak gedaan, leuk werk, mits je een 2 kolommer hebt natuurlijk,
gr, bart
gr, bart
-
blackie
Re: uitwissellen kassen bij rrc
leuk te horen kan ik op zoek
ik heb al een paar opties gekregen
we hebben alleen geen 2 palen brug maar een 4 palen brug
maar dat lost zich wel op
ben al blij te horen dat het allemaal onderling uitwisselbaar is
is er ergens een werk volegorde te vinden van een overbouw of word het een avontuurtje
ps is er op een 200 tdi een automatische boite te plaatsen
mvg koen
ik heb al een paar opties gekregen
we hebben alleen geen 2 palen brug maar een 4 palen brug
maar dat lost zich wel op
ben al blij te horen dat het allemaal onderling uitwisselbaar is
is er ergens een werk volegorde te vinden van een overbouw of word het een avontuurtje
ps is er op een 200 tdi een automatische boite te plaatsen
mvg koen
-
Bart van Dessel
Re: uitwissellen kassen bij rrc
Hoi Koen, volgens mij past op een 200 tdi de automaat van een 300 tdi, moet je wel bellhouse omzetten. Als je een oudere koets op een tdi plaatst dan dien je wel het schutbord iets aan te passen omdat de motor wat hoger is, vanaf 1990 zijn ze daar al op aangepast.
Als je een 4 kolommer hebt dan zul je met een heftruck of met een takel moeten werken. Werkvolgorde is niet zo moeilijk, de body losschroeven van de koets, 10 + 4 body mountings, remslangen (voor 4 en achter 1), brandstof leidingen, stuurstang, electra kabeltjes, snelheidsmeter kabel en wat ik nog vergeten ben
Gr, bart
Als je een 4 kolommer hebt dan zul je met een heftruck of met een takel moeten werken. Werkvolgorde is niet zo moeilijk, de body losschroeven van de koets, 10 + 4 body mountings, remslangen (voor 4 en achter 1), brandstof leidingen, stuurstang, electra kabeltjes, snelheidsmeter kabel en wat ik nog vergeten ben
Gr, bart
-
blackie
Re: uitwissellen kassen bij rrc
bram-rrc Schreef:
-------------------------------------------------------
> zou dan een belastingvrij chassis nemen....
ben van belgie hier zit de wetgeving een beetje anders maar komt allemaal wel goed
dus nu op zoek naar een kas uit of na 1990
-------------------------------------------------------
> zou dan een belastingvrij chassis nemen....
ben van belgie hier zit de wetgeving een beetje anders maar komt allemaal wel goed
dus nu op zoek naar een kas uit of na 1990