Brandstofpomp 109 series 3 (vervangen deze week?)
-
Tobias van Krieken
Brandstofpomp 109 series 3 (vervangen deze week?)
Hallo,
Ik heb een Land Rover Ambulance 109 series 3 diesel (millitaire 24 Volt versie).
En nu gaan ik en mijn vriendin zondag op vakantie naar België/Frankrijk en dan horen we vandaag dit.
Hij was naar een dieselmonteur geweest en deze zou de motor nog een keer afstellen. Alles was helemaal in orde behalve dat de brandstofpomp dus niet meer goed werkt. Hij geeft te weinig diesel door.
Nu moet ik dus deze week een nieuwe brandstofpomp zien te vinden.
Type: DPA 3249F751
Dus heeft iemand deze liggen of weet iemand waar deze te verkrijgen zijn?
Ik ga nu nog even zoeken, maar zou graag wat meer sites of bedrijven hebben.
Alvast bedankt.
Tobias van Krieken.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/07/2011 00:24 door Tobiasvank.
Ik heb een Land Rover Ambulance 109 series 3 diesel (millitaire 24 Volt versie).
En nu gaan ik en mijn vriendin zondag op vakantie naar België/Frankrijk en dan horen we vandaag dit.
Hij was naar een dieselmonteur geweest en deze zou de motor nog een keer afstellen. Alles was helemaal in orde behalve dat de brandstofpomp dus niet meer goed werkt. Hij geeft te weinig diesel door.
Nu moet ik dus deze week een nieuwe brandstofpomp zien te vinden.
Type: DPA 3249F751
Dus heeft iemand deze liggen of weet iemand waar deze te verkrijgen zijn?
Ik ga nu nog even zoeken, maar zou graag wat meer sites of bedrijven hebben.
Alvast bedankt.
Tobias van Krieken.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/07/2011 00:24 door Tobiasvank.
-
Gert
Re: Brandstofpomp 109 series 3 (vervangen deze week?)
Ik neem aan dat je je inspuitpomp bedoeld, en niet de opvoerpomp.
Let op dat je niet gewoon in de maling wordt genomen.
Merk jij dat de motor inhoud, veel rookt, of de 80 niet haalt? Zo niet, niks aan doen.
Op vakantie met een gerust gevoel lukt heel goed als je maar blijft denken "als het rammelt, dan zit het nog vast". En daar kom je nog heel wat kilometers verder mee.
Die inspuitpompen zijn zeer solide.
Wat heb je door een dieselmonteur laten afstellen? Kleppen stellen zou je echt eens zelf moeten doen, best leuk werk.
Groeten,
Gert
Let op dat je niet gewoon in de maling wordt genomen.
Merk jij dat de motor inhoud, veel rookt, of de 80 niet haalt? Zo niet, niks aan doen.
Op vakantie met een gerust gevoel lukt heel goed als je maar blijft denken "als het rammelt, dan zit het nog vast". En daar kom je nog heel wat kilometers verder mee.
Die inspuitpompen zijn zeer solide.
Wat heb je door een dieselmonteur laten afstellen? Kleppen stellen zou je echt eens zelf moeten doen, best leuk werk.
Groeten,
Gert
-
Tobias van Krieken
Het gaat zover ik weet om de inspuitpomp (ik was er vandaag zelf niet bij, maar het was een groot geval, en ik heb de opvoerpomp gezien, en dat was het zeker niet).
Ik denk dat deze monteur wel te vertrouwen is, komt hier uit de buurt en rekent zeer weinig.
Mijn vader en de monteur vonden beiden dat de motor veel inhoud, inderdaad heel veel rookt (nog nooit zo erg gezien bij een auto) en de 80 haalt hij ook amper of niet.
Haha ja das waar, het gaat ook wel denk ik, maar met de hoeveelheid rook die hij geeft word je in het buitenland sowieso aangehouden. En het inhouden van de motor is ook niet geweldig naar mijn idee.
De kleppen waren al gesteld door een andere monteur. Deze monteur zou nu de motor verder afstellen. Dus luchttoevoer, de brandstofpomp, eigenlijk alles.
Maar het liefst wil ik dus deze week de brandstofpomp vervangen hebben. Maar ze zijn moeilijk te vinden. Word morgen dan toch maar eens goed rond bellen.
Ik denk dat deze monteur wel te vertrouwen is, komt hier uit de buurt en rekent zeer weinig.
Mijn vader en de monteur vonden beiden dat de motor veel inhoud, inderdaad heel veel rookt (nog nooit zo erg gezien bij een auto) en de 80 haalt hij ook amper of niet.
Haha ja das waar, het gaat ook wel denk ik, maar met de hoeveelheid rook die hij geeft word je in het buitenland sowieso aangehouden. En het inhouden van de motor is ook niet geweldig naar mijn idee.
De kleppen waren al gesteld door een andere monteur. Deze monteur zou nu de motor verder afstellen. Dus luchttoevoer, de brandstofpomp, eigenlijk alles.
Maar het liefst wil ik dus deze week de brandstofpomp vervangen hebben. Maar ze zijn moeilijk te vinden. Word morgen dan toch maar eens goed rond bellen.
-
Davy
Das een eindje weg. Ik heb bezig met een blokwissel van een militaire 109. Dit is in Friesland. De brandstofpomp en opvoerpomp van mijn oude blok mag je lenen voor een krat heineken. Omdat ik zelf druk ben met het ombouwen van het blok zal je deze zelf moeten komen demonteren, en na je vakantie wil ik de onderdelen wel terug. Als dit je vakantie kan redden, laat maar weten.
Davy
Davy
-
h.de.kort13@kpnplanet.nl
ha davy
ik heb ook een goed pomp
mag je ook lenen maar wel voor jupiler
omgeving hilvarenbeek
mvg peter
ik heb ook een goed pomp
mag je ook lenen maar wel voor jupiler
omgeving hilvarenbeek
mvg peter
-
Tobias van Krieken
Allebei bedankt voor het aanbod.
We hebben vandaag een nieuwe injectiepomp gekocht bij Van Dam. Zeer nette kwaliteit (alweer). Dus even mijn complimenten.
De pomp wordt morgen ingebouwd, dus net op tijd voor de vakantie.
We hebben vandaag een nieuwe injectiepomp gekocht bij Van Dam. Zeer nette kwaliteit (alweer). Dus even mijn complimenten.
De pomp wordt morgen ingebouwd, dus net op tijd voor de vakantie.
-
Rickske
veel rook en slecht op toeren komen klinkt mij in de oren als een niet op tijd staande inspuitpomp en niet per definitie als een kapotte. Als hij weinig diesel krijgt, heeft hij ook minder om te roken
Spaar jezelf 250 euro uit en probeer eerst m eens op tijd te zetten.
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9a27638a65024ce79a96fae447fb068d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 14263168, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Spaar jezelf 250 euro uit en probeer eerst m eens op tijd te zetten.
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9a27638a65024ce79a96fae447fb068d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 14263168, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
-
Tobias van Krieken
Hij had hem al proberen in te stellen en al deels uit elkaar gehaald, maar er was niks meer van te maken. Die was dus afgeschreven.
Gisteren hebben we de injectiepomp opgehaald bij Van Dam en vandaag is hij door een monteur hier in de buurt vervangen en afgesteld.
(kostte trouwens meer als 250 euro).
Het roken is nu over, hij lijkt meer power te hebben en hij rijdt wat harder.
Wat nu wel steeds meer op begint te vallen is de slechte remeigenschap. Ik weet dat de auto zwaar is, maar hij remt echt heel slecht naar mijn inzien.. en dat zeggen er meerdere.
Nu weet ik niet wat de ervaring van anderen is met een 109 ambulance?
Gisteren hebben we de injectiepomp opgehaald bij Van Dam en vandaag is hij door een monteur hier in de buurt vervangen en afgesteld.
(kostte trouwens meer als 250 euro).
Het roken is nu over, hij lijkt meer power te hebben en hij rijdt wat harder.
Wat nu wel steeds meer op begint te vallen is de slechte remeigenschap. Ik weet dat de auto zwaar is, maar hij remt echt heel slecht naar mijn inzien.. en dat zeggen er meerdere.
Nu weet ik niet wat de ervaring van anderen is met een 109 ambulance?
-
Gert Jan Pieterse
haha, onze ambulance remt naar mijn inzicht ook erg slecht, ook al zijn de voorremmen vervangen door mercedes schijfremmen.
Maar, ik moet er bij zeggen dat ik nog nooit een volledige nood-stop heb gemaakt, zelfs niet als proef. Bij een bijna-noodstop remde hij al zo goed dat ik het niet aandurfde om eens echt op het pedaal te gaan staan... zou je ook eens moeten proberen, ergens op een leeg weggetje; dan merk je vanzelf wat je wel en niet kan.
Maar, ik moet er bij zeggen dat ik nog nooit een volledige nood-stop heb gemaakt, zelfs niet als proef. Bij een bijna-noodstop remde hij al zo goed dat ik het niet aandurfde om eens echt op het pedaal te gaan staan... zou je ook eens moeten proberen, ergens op een leeg weggetje; dan merk je vanzelf wat je wel en niet kan.
-
Zautje
Voor dit soort dingen ben je bij Ron Bolleboom bij het juiste adres. Bel wel tijdig van te voren want hij heeft het altijd erg druk... Goede zaak! 30 jaar ervaring. Goede ervaringen met dit soort dingen, eerlijke antwoorden op eerlijke vragen. Groet Zautje!
-
Jaap 109
Probeer even de remschoenen te stellen, dit is een klein klusje en makkelijk te doen. Is het dan nog niet beter de boel ontluchten. Zit je remvloeistof er al een paar jaar in dan zou ik deze ook gaan vervangen.
Maar des al niet te min een goeie reis / vakantie
M.vr.gr. Jaap
Maar des al niet te min een goeie reis / vakantie
M.vr.gr. Jaap
-
bas88pickup
Een ambulance moet net als de andere series modellen gewoon goed kunnen remmen, en dat kan ie! Ook met de standaard trommels, mits deze in goede staat zijn, en goed afgesteld. Onze ambulance, nu verkocht, kon gewoon strepen trekken als het moest. Trommels, schoenen en cylinders zijn bij oa van Dam verkrijgbaar.
-
The Dream
Ik heb er nog 2 liggen.
bel 0653264664.
Gr Willem
bel 0653264664.
Gr Willem