Houtset voor 3deurs RRC?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Cees

Houtset voor 3deurs RRC?

Bericht door Cees »

Ik ben nu bezig om mijn drie deurs RRC te restaureren en er een 'luxe hok' van te maken; het wordt tenslotte m'n daily driver in september (deadline...). Niet dat het erg spannend is, maar de 4deurs en LSE waren uitgevoerd met houtafwerking op dashboard, deuren en middenconsole. Weet iemand of dat ook voor de 3deurs beschikbaar is (geweest)? Het dashboard is eenvoudig (3- en 4deurs is bijna identiek), maar deuren niet. Of wordt het toch zelf aan de slag met buigbaar multiplex en de fineerboeken die ik hier nog heb liggen?

Alvast bedankt voor adviezen en tips!
Cees #handigerddieopziettegennógmeerurengeknutsel
Bart van Dessel

Re: Houtset voor 3deurs RRC?

Bericht door Bart van Dessel »

Al het hout van een LSE past ook in een 2 drs., mits hij een short stick 5 bak heeft of een 4 traps ZF automaat, van na '86 dus, dit heeft met de middenconsole en dashboard te maken. De deurbekleding past helaas niet, de eerste 2 drs. Vogue's van begin jaren '80 hadden wel een soort van hout in de deuren maar dat is een speld in een hooiberg. De meest luxe 2 drs., de CSK, had volgens mij een volledig met leer bekleed deurpaneel, maar geen hout. Zelf iets maken is natuurlijk mooi maar het geeft nooit de originele chique "look", ieder z'n ding natuurlijk. Ik heb nog redelijk wat luxe interieur dingetjes zoals hout en leer dat ik apart hou voor 2 drs. restauraties. Maar als je gaat zoeken en informeren dan is het nog wel te koop.

Gr, bart
Edward

Bericht door Edward »

Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Al het hout van een LSE past ook in een 2 drs.,
> mits hij een short stick 5 bak heeft of een 4
> traps ZF automaat, van na '86 dus, dit heeft met
> de middenconsole en dashboard te maken. De
> deurbekleding past helaas niet, de eerste 2 drs.
> Vogue's van begin jaren '80 hadden wel een soort
> van hout in de deuren maar dat is een speld in een
> hooiberg. De meest luxe 2 drs., de CSK, had
> volgens mij een volledig met leer bekleed
> deurpaneel, maar geen hout. Zelf iets maken is
> natuurlijk mooi maar het geeft nooit de originele
> chique "look", ieder z'n ding natuurlijk. Ik heb
> nog redelijk wat luxe interieur dingetjes zoals
> hout en leer dat ik apart hou voor 2 drs.
> restauraties. Maar als je gaat zoeken en
> informeren dan is het nog wel te koop.
>
> Gr, bart

Waarom zou zlef maken nooit de originele look geven? Het is niks meer dan hout/kunststof met een fineertje erover. Als je dat aflakt met epoxy en dan polijst kun je het net zo uitgebreid en deftig maken als je zelf wilt!

Ik heb tientallen auto's gedaan. Alleen met de werkplaatstarieven van vandaag is dat niet echt interessant voor een hobbyist. Maar als iemand tips of adviezen nodig heeft mag je die me altijd mailen.
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Een late 2 deurs heeft volgens mij nooit hout in de portieren gehad, dus je kunt het geen originele look geven omdat het er gewoon niet in heeft gezeten, dat is wat ik bedoel. Maar je kunt het natuurlijk wel heel mooi en deftig maken met allerlei middelen en creatieve oplossingen. Het is maar wat je wilt, origineel houden (dus geen hout) of er een deftige kar van maken met veel eigen ideeën.

Gr, Bart
RRRc v8

Bericht door RRRc v8 »

het hout voor de handgreep van de deuren van 3deurs van +- 89,90 is het zelfde als van een vierdeurs van +-87,88 heb ik bij mijn 3deurs ook gedaan pas d'r zo in zonder zagen en vijlen.
Plaats reactie