Nogmaals: nokkenas
Geplaatst: do 16 jun 2011, 12:52
Beste prikkers,
Na lang zoeken heb ik eindelijk het euvel gevonden waar mijn RRC 3.5 V8 efi automaat met 170.000km op teller aan leed: versleten nokkenas.
Ook heeft de auto in het verleden 10 jaar stil gestaan wat resulteerde in een korrelige, teerachtige laag drap onder in het carter.
Ik heb daarom e.e.a. groots aangepakt en de hele motor ligt uit elkaar. Gelukkig heeft de motor in het verleden regelmatig zijn verversingsbeurtjes gehad en hebben krukas- en hoofdlagertappen geen schade opgelopen van de nokkenas- en nokvolger slijtdeeltjes.
De oliepomp, kleptuimelaars en kleptuimelaarassen zijn wel ingesleten. Vervangen dus.
Nu heb ik rond zitten kijken op internet naar nieuwe nokkenas en andere onderdelen en heb geconstateerd dat er ontzettend veel over is te vinden.
Eigenlijk zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ben bang dat ik door te weinig ervaring met Rover V8 onderdelen slechte kwaliteit nokkenas en nokvolgers in huis haal.
In het verleden heb ik wel enige onderdelen bij Paddockspares gekocht, ging heel goed. Zijn hun nokkenassen goed?: bijvoorbeeld ETC 6099 en de nokvolgers ERC 4949? Al die pakkingen e.d. kan ik niet echt de mist mee ingaan voor mijn gevoel. Dat is het probleem niet maar juist voor die slijtgevoelige delen ben ik heel huiverig om slechte kwaliteit aan te schaffen.
Op site van RPI heb ik ook al gekeken maar ook weer zoveel keuze: Piper, max torque en weet al niet meer.
Ik wil gewoon een goede kwaliteit nokkenas met nokvolgers voor redelijke prijs!
Heeft iemand ervaring met Paddock nokkenas? En wat adviseren jullie?
Na lang zoeken heb ik eindelijk het euvel gevonden waar mijn RRC 3.5 V8 efi automaat met 170.000km op teller aan leed: versleten nokkenas.
Ook heeft de auto in het verleden 10 jaar stil gestaan wat resulteerde in een korrelige, teerachtige laag drap onder in het carter.
Ik heb daarom e.e.a. groots aangepakt en de hele motor ligt uit elkaar. Gelukkig heeft de motor in het verleden regelmatig zijn verversingsbeurtjes gehad en hebben krukas- en hoofdlagertappen geen schade opgelopen van de nokkenas- en nokvolger slijtdeeltjes.
De oliepomp, kleptuimelaars en kleptuimelaarassen zijn wel ingesleten. Vervangen dus.
Nu heb ik rond zitten kijken op internet naar nieuwe nokkenas en andere onderdelen en heb geconstateerd dat er ontzettend veel over is te vinden.
Eigenlijk zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ben bang dat ik door te weinig ervaring met Rover V8 onderdelen slechte kwaliteit nokkenas en nokvolgers in huis haal.
In het verleden heb ik wel enige onderdelen bij Paddockspares gekocht, ging heel goed. Zijn hun nokkenassen goed?: bijvoorbeeld ETC 6099 en de nokvolgers ERC 4949? Al die pakkingen e.d. kan ik niet echt de mist mee ingaan voor mijn gevoel. Dat is het probleem niet maar juist voor die slijtgevoelige delen ben ik heel huiverig om slechte kwaliteit aan te schaffen.
Op site van RPI heb ik ook al gekeken maar ook weer zoveel keuze: Piper, max torque en weet al niet meer.
Ik wil gewoon een goede kwaliteit nokkenas met nokvolgers voor redelijke prijs!
Heeft iemand ervaring met Paddock nokkenas? En wat adviseren jullie?