Beste prikkers,
Na lang zoeken heb ik eindelijk het euvel gevonden waar mijn RRC 3.5 V8 efi automaat met 170.000km op teller aan leed: versleten nokkenas.
Ook heeft de auto in het verleden 10 jaar stil gestaan wat resulteerde in een korrelige, teerachtige laag drap onder in het carter.
Ik heb daarom e.e.a. groots aangepakt en de hele motor ligt uit elkaar. Gelukkig heeft de motor in het verleden regelmatig zijn verversingsbeurtjes gehad en hebben krukas- en hoofdlagertappen geen schade opgelopen van de nokkenas- en nokvolger slijtdeeltjes.
De oliepomp, kleptuimelaars en kleptuimelaarassen zijn wel ingesleten. Vervangen dus.
Nu heb ik rond zitten kijken op internet naar nieuwe nokkenas en andere onderdelen en heb geconstateerd dat er ontzettend veel over is te vinden.
Eigenlijk zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ben bang dat ik door te weinig ervaring met Rover V8 onderdelen slechte kwaliteit nokkenas en nokvolgers in huis haal.
In het verleden heb ik wel enige onderdelen bij Paddockspares gekocht, ging heel goed. Zijn hun nokkenassen goed?: bijvoorbeeld ETC 6099 en de nokvolgers ERC 4949? Al die pakkingen e.d. kan ik niet echt de mist mee ingaan voor mijn gevoel. Dat is het probleem niet maar juist voor die slijtgevoelige delen ben ik heel huiverig om slechte kwaliteit aan te schaffen.
Op site van RPI heb ik ook al gekeken maar ook weer zoveel keuze: Piper, max torque en weet al niet meer.
Ik wil gewoon een goede kwaliteit nokkenas met nokvolgers voor redelijke prijs!
Heeft iemand ervaring met Paddock nokkenas? En wat adviseren jullie?
Nogmaals: nokkenas
-
G-men
Re: Nogmaals: nokkenas
in de webshop van RPI zag ik gisteren een "new old stock" standaard nokkenas voor een V8 kost in de webshop van RPI iets van 25 pond. (foutje ?? aar hij staat er wel.) Ze hebben er een aantal uit standaard V8 blokken getrokken en vervangen door Piper's.
Stuur ze even een mailtje. Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Wel even heel goed met ze checken dat het het goede type is. Er zijn wat verschillen tussen de diverse blokken.
Met de nokkenassen van paddock heb ik geen ervaring; maar persoonlijk zou ik bij een dergelijk essentieel item gaan voor een betrouwbare kwaliteit/leverancier.
Gerrit
Stuur ze even een mailtje. Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Wel even heel goed met ze checken dat het het goede type is. Er zijn wat verschillen tussen de diverse blokken.
Met de nokkenassen van paddock heb ik geen ervaring; maar persoonlijk zou ik bij een dergelijk essentieel item gaan voor een betrouwbare kwaliteit/leverancier.
Gerrit
-
G-men
Overigens wil ik niet zeggen dat Paddock slechte kwaliteit levert; ik ben juist heel tevreden over hen in het algemeen. Ze hebben echter af en toe wel wat dingen die wat minder van kwalitiet zijn.
Bij twijfel altijd kiezen voor OEM kwaliteit ( Staat er bij paddock een G achter (genuine)
Bij twijfel altijd kiezen voor OEM kwaliteit ( Staat er bij paddock een G achter (genuine)
-
Wim Janssen
Zoals Gerrit al gezegd heeft, hou je vast aan de adviezen van RPI. Vergeet vooral de inloopprocedure van de nieuwe nokkenas niet. Bij de eerste opstart direct, zonder te twijfelen, 30 minuten lang op 2000 rpm draaien en daarna olie verversen. Dit lijkt erger dan het in werkelijkheid is. Overweeg ook de ARP studs die RPI adviseert. Dit zijn tapeinden met moeren met een groter draagvlak dan de originele bouten op de krukaslagers. Pas nog foto's gezien van een V8 blok waarbij het middelste krukaslager compleet uit het carter gebroken was. Achter de startmotor zat een gat ter grootte van een vuist in het carter.
Op onderstaande link heb ik nog wat foto's van mijn revisie staan. Misschien heb je er iets aan.
De nokvolgers die ik gezien heb van Paddock waren trouwens van Britpart.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]#
Op onderstaande link heb ik nog wat foto's van mijn revisie staan. Misschien heb je er iets aan.
De nokvolgers die ik gezien heb van Paddock waren trouwens van Britpart.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]#