Defender Tussenbak ratio 1:410

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Maurice Bastings

Defender Tussenbak ratio 1:410

Bericht door Maurice Bastings »

Wie weet of een tussenbak met ingeslagen nummer 13D024947A een 1:410 of een 1:667 is?

Bij Vis op de site staat dat het een 1: 667 is. Bij Ashcroft dat het een 1:410 is.
Rara............. wie kan het zeggen

Maurice Bastings

Defender 110 met 200 Tdi
Defender 127 met 3.5 Tdi
Range Rover Classic V8 EFI

[mauricebastings.jouwweb.nl]
Gert Jan B

Re: Defender Tussenbak ratio 1:410

Bericht door Gert Jan B »

Maurice, volgens mij is alleen de 22D een 1:1.4. Als je de bak eraf hebt kun je het zelf ook even meten.
Maurice Bastings

Dag Gert-Jan,

Vlgs Ashcroft zijn 13D, 22D en 25D allemaal 1: 1.410 bakken.

Vlgs Vis is een 13D een 1:1.667, een 22D een 1: 1.410 en een 25D een 1:1.222

Hoe meet ik dat??

Maurice Bastings

Defender 110 met 200 Tdi
Defender 127 met 3.5 Tdi

Roy Bruurs

Bericht door Roy Bruurs »

Draaien bij de ingaande as en meten hoeveel keer de uitgaande as dan rond gaat. Even een streepje zetten en je weet. Als je 1.6 keer moet draaien om de uitgaande as 1 keer rond te krijgen heb je een 1.6 enz enz enz
Maurice Bastings

Dag Roy,

Bedankt!!

Als ik de uitgaande as (naar voor-diff) 1,4 keer rond draai, heeft de as waar de V-bak op komt 1 keer rond gedraaid.
Zou dus een 1:1.410 moeten zijn.

Hoe test ik de werking van de tussenbak? Maw hoe weet ik of er iets binnenin kapot is? Just in case!!

Maurice Bastings

Defender 110 met 200 Tdi
Defender 127 met 3.5 Tdi

Bram90

Bericht door Bram90 »

Ik heb ook een 13D bak en daar zat nog zo'n mooie sticker op met de ratio. Ik moest alleen wel even goed zoeken onder alle baggerzooi.

Wat je echter wel goed moet controleren is in welke staat je input gear is. Dit het tandwiel waar de as van je hoofdbak inschuift. Door een ongelukkige constructie wordt deze niet goed gesmeerd en daarom gaan op den duur de vertandingen invreten. Dit tandwiel zit achter het ronde deksel, welke met 6 bouten vastzit. Kijk hier maar is naar, het plaatje van de oude input gear valt trouwens nog mee. Bij mij zijn er alleen nog maar driehoekjes over.... Dit tandwiel is makkelijk te vervangen, maar helaas zijn worden zelfs de nieuwe tandwielen voor de oude bakken niet geleverd met gaten. Om slijtage te voorkomen kan je een oil feed plate monteren, kijk maar is bij ashcroft, of zelf gaten boren maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan.

Verder zou het kunnen dat je keerringen niet goed meer zijn, dit merk je dan door olie die lekt bij de flensen van de aandrijfassen.
Plaats reactie