terugkerende speling op onderste pitman arm hulpstuurhuis (109&q
Geplaatst: ma 13 jun 2011, 22:14
Hoi,
M'n Stage One heeft last van nare speling op de onderste pitman arm op het hulpstuurhuis. Deze zakt na verloop van tijd - en ik heb het idee, met steeds kortere tussenpozen - iets van de as af. Hij valt er natuurlijk, gelukkig, niet helemaal af, omdat de bevestingsbout in de holling van de as valt. Als ik de bout los maak, kan ik de arm weer goed op zijn plek op de as schuiven en weer vastzetten. Maar dat is dus tot nu toe telkens van slechts tijdelijke aard.
Wat veroorzaakt in de regel het losraken van de arm? Is deze speling naar jullie idee te verhelpen met een alleen nieuwe arm? Of zal de as zelf ook "op" zijn? Of ben ik te voorzichtig met het aandraaien van de moer op de bevestingsbout (ik draai dat ding volgens mij al heel erg vast, maar ja)? Is nog een andere mogelijke oorzaak te bedenken?
Aangezien de stuurhuizen voor de Stage One schaars/duur zijn, en ik denk dat het huis zelf nog wel ok is (alleen een beetje olie zweet, geen lekkage volgens mij) hoop ik op een "simpele" oplossing. Hoe goed is het te doen zelf de as te vervangen? Ik begrijp dat er een veer om de as in het huis zit, die onder nogal wat spanning staat. Is dat zelf weer op zijn plek te krijgen?
Ik zat al te denken om, als laatste redmiddel, de arm op de as vast te lassen. Of is dat gekkewerk?
Iemand een suggestie? Alvast bedankt.
--
109"3.5V8 "Stage-1", 1981 | Volvo 245 "Super Polar", 1992
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/06/2011 20:26 door Jan-WIjbrand Kolman.
M'n Stage One heeft last van nare speling op de onderste pitman arm op het hulpstuurhuis. Deze zakt na verloop van tijd - en ik heb het idee, met steeds kortere tussenpozen - iets van de as af. Hij valt er natuurlijk, gelukkig, niet helemaal af, omdat de bevestingsbout in de holling van de as valt. Als ik de bout los maak, kan ik de arm weer goed op zijn plek op de as schuiven en weer vastzetten. Maar dat is dus tot nu toe telkens van slechts tijdelijke aard.
Wat veroorzaakt in de regel het losraken van de arm? Is deze speling naar jullie idee te verhelpen met een alleen nieuwe arm? Of zal de as zelf ook "op" zijn? Of ben ik te voorzichtig met het aandraaien van de moer op de bevestingsbout (ik draai dat ding volgens mij al heel erg vast, maar ja)? Is nog een andere mogelijke oorzaak te bedenken?
Aangezien de stuurhuizen voor de Stage One schaars/duur zijn, en ik denk dat het huis zelf nog wel ok is (alleen een beetje olie zweet, geen lekkage volgens mij) hoop ik op een "simpele" oplossing. Hoe goed is het te doen zelf de as te vervangen? Ik begrijp dat er een veer om de as in het huis zit, die onder nogal wat spanning staat. Is dat zelf weer op zijn plek te krijgen?
Ik zat al te denken om, als laatste redmiddel, de arm op de as vast te lassen. Of is dat gekkewerk?
Iemand een suggestie? Alvast bedankt.
--
109"3.5V8 "Stage-1", 1981 | Volvo 245 "Super Polar", 1992
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/06/2011 20:26 door Jan-WIjbrand Kolman.