Hallo,
ik ga misschien een 90" benzine van eind jaren 80 kopen. Ben ondernemer en zou dus op grijs kenteken kunnen rijden. Moet nog wel de aanpassingen doen. Wat kost me dat aan wegenbelasting? Iemand tips?
grijs kenteken
-
Mark 110 TD5
Re: grijs kenteken
Ik zou hem lekker op geel kenteken laten, omdat hij ouder is dan 15 jaar heb je een youngtimer waardoor je maar 35% bijtelling betaald over de dagwaarde. op de balans zetten voor 2500 euro en je rijdt spotgoedkoop een geel kenteken Land Rover die er ook nog eens beter uitziet (lees geen stom hoedje op je dak en een dichte zijkant.) tevens als je een iemand wilt meenemen kan dat zonder problemen.
Mocht je hem wel op grijs zetten en op de zaak betaal je een beetje afhankelijk van de regio waar je woont rond de 30 euro per maand en betaal je 25% bijtelling over de dagwaarde tenzij je kilometer registratie wilt bijhouden maar dat is zonde van je tijd gezien de kosten van de bijtelling voor een youngtimer.
Succes!
Mocht je hem wel op grijs zetten en op de zaak betaal je een beetje afhankelijk van de regio waar je woont rond de 30 euro per maand en betaal je 25% bijtelling over de dagwaarde tenzij je kilometer registratie wilt bijhouden maar dat is zonde van je tijd gezien de kosten van de bijtelling voor een youngtimer.
Succes!