Goede avond ik ben Leo Doeleman en heb een jaar een Discouvery 2 uit 2001 .
Sinds een paar maanden heb ik het volgende probleem met mijn Discouvery als ik hem start kan ik soms direct wegrijden,soms duurt het echter enkele minuten voor ikgas kan geven .
Wie owie weet wat hiervan de oorzaak kan zijn,wand het begint te iriteren.
Ik ben nieuw op het prikbord.
Gr Leo
discuvery 2
-
Boelo
Re: discuvery 2
Nou welkom dan Leo!!
Bedoel je dat geen gas kunt geven of dat geen aandrijving hebt tijdens de koude start? En duurt dat echt minuten of is het voor je gevoel langer dan het werkelijk is? TD5 automaat?
Groet Boelo
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/05/2011 22:09 door Boelo.
Bedoel je dat geen gas kunt geven of dat geen aandrijving hebt tijdens de koude start? En duurt dat echt minuten of is het voor je gevoel langer dan het werkelijk is? TD5 automaat?
Groet Boelo
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/05/2011 22:09 door Boelo.
-
Leo Doeleman
Het duurt echt enkele minuten en kan dan geen gas geven en heb ook geen aandrijving het is een td5 automaat
-
Boelo
Dat je geen gas kan geven kan ik niet plaatsen, dat je geen aandrijving hebt lijkt erop dat je slip in de bak hebt, dat kan op vervuiling duiden of slijtage.
Groeten Boelo
Groeten Boelo
-
bareld
Als ik het goed begrijp loopt de auto stationair en blijft hij dat ook doen als je het gaspedaal intrapt.
Er zitten zo wat beveiligingen op een disco die voorkomen dat je schade veroorzaakt. Als de motor bv te heet wordt kun je ook geen "gas geven" zoals jij omschrijft. Maar jouw auto is koud neem ik aan als je het probleem hebt. Of doet hij het alleen als de motor warm is? Dan zou ik eens mijn koelsysteem gaan controleren. Hoe is het met het niveau in je expansietankje?
Er zitten zo wat beveiligingen op een disco die voorkomen dat je schade veroorzaakt. Als de motor bv te heet wordt kun je ook geen "gas geven" zoals jij omschrijft. Maar jouw auto is koud neem ik aan als je het probleem hebt. Of doet hij het alleen als de motor warm is? Dan zou ik eens mijn koelsysteem gaan controleren. Hoe is het met het niveau in je expansietankje?
-
Leo Doeleman
Hallo Boelo en Bareld en alle anderen bedankt voor jullie reactie hij doet het alleen als hij koud is start altijd goed en loopt ook goed stationair hij reageert dan alleen alleen niet als ik gas geef als hij eenmaal wel reageert loopt hij goed .
Gr Leo
Gr Leo