gezocht vacuum vervroeger, die van mij defect?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jeroenmini

gezocht vacuum vervroeger, die van mij defect?

Bericht door Jeroenmini »

Ik heb al een tijd het idee dat mijn vervroeger niet doet wat hij hoort te doen.
Als ik op het slangetje begin te zuigen dan begint hij bij het vacuum potje te sissen.
Nu heb ik dus het idee dat het klepje in het vacuum potje lek is.
Op lpg loopt hij prima, maar als ik hem op benzine heb dan loopt hij stationeer mooi maar iets gas geven levert een hoop gepruttel op.

Ik ben op zoek naar het potje (vacuum vervroeger) die aan de ontstekings verdeler zit.
Passend op een 3.5 efi van maart 1986
Het liefst in de buurt van almelo hengelo enschede.

Groetjes Jeroen
Jeroenmini

Re: gezocht vacuum vervroeger, die van mij defect?

Niemand?
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Ik heb er nog wel eentje liggen, zoek je al een paar weken? Ik zag je advertentie op paginamarkt.

Gr, Bart
Jeroenmini

Als je hem kan opsturen graag...

Groetjes
dennisz1971

Bericht door dennisz1971 »

dag jeroen,

budget parts heeft er ook een paar weet niet of het de goede is.
Eventueel zelf repareren, heb die van mij ooit los gehaald en het membraam binnen in geplakt met een fietsenband plak setje!!!

spul weer dicht gemaakt en hij doet het nog steeds.

groet dennis
Wim Janssen

Bericht door Wim Janssen »

Heb je hierbij ook gekeken hoeveel vervroeging deze moest geven en hoeveel vervroeging hij na deze mcGyver oplossing gaf=

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Henk Bossinade

Bericht door Henk Bossinade »

Inderdaad Wim , en er zijn overigens alleen al voor de electronische V8 4 verschillende vacuumvervroegers,allemaal andere vervroegingen.En dan is er nog de universele immitatie , waar overigens wel Lucas Made in England op staat. Deze heeft een slag van zo'n 4 MM meer dan een orginele en er zijn nog meer kleine verschillen.Jeroen ,op je ontsteking staat een LR partsnr. .Bij dit nr hoort een bepaalde vacuumvervroeger.Deze kun je uit de partslist herleiden. Laat niet je motor in de soep draaien door een verkeerde vacuumvervroeger. Sommige handelaren hebben maar 1 soort op voorraad en zullen je vertellen dat het allemaal niet uitmaakt.Bij LR dealer hebben ze wel de juiste. Vr gr Henk B.
Jeroenmini

Ik heb nu van een binnenband een pakking gemaakt... En ik moet zeggen de vervroeger werkt beter als een nieuwe...
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Hoe weet je dat hij beter werkt dan een nieuwe?
De karakterestiek (door een ander rubber) zal wel heel anders zijn dan bij een originele.
Hoop voor je dat het goed blijft gaan.

fb
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

In Afrika doen ze het niet anders en daar blijven ze ook maar lopen en lopen. Ik ben al blij dat ik niks op hoef te sturen....

gr, Bart
Jeroenmini

Omdat er in de vervroeger een veer zit met een begrenser, deze zorgt er voor dat de vervroeging op het juiste toerental werkt.

Hoe ik weet dat hij beter is als een nieuwe... Omdat ik betere materialen heb gebruikt...
Plaats reactie