waarom slijten de remvoeringen aan een kant meer dan de andere. En waarom slijt de voering aan de remcylinder meer .
plaetje
waarom slijten
-
sjorsboomschors/aka/PP
Re: waarom slijten
as/wiel niet goed gebalanceerd, bandenspanning niet gelijk, rotatie van de aarde, ying-yang niet in balans,
-
Jos Daalmans
Hoi,
Trommels verschillend (niet in een zelfde uitdraaibeurt geslepen/uitgedraaid) of één trommel ooit eens is vervangen door een ander exemplaar.
Dat de rem bij de cilinder het snelst slijt, komt door het z.g. oplopen van de remvoet. Als je de rem indrukt en de remcilinder de schoen beweegt (in de draairichting van het wiel) heeft de remschoen de neiging zichzelf te bekrachtigen door iets van de remcilinder te willen weg bewegen. Dit is het punt op de schoen die de grootste "slag" kan maken en derhalve het meeste slijt.
Deze remmen hebben overigens de neiging om bij achteruitrijden en dan remmen. niet zo krachtig te remmen. Dit komt omdat de remschoen naar de remcilinder wordt gedrukt en dus "tegenwerkt". Met de rembekrachtiging lukt dat nog wel, maar heb je geen rembekrachtiging en het loopt sterk bergaf, heb je de handen (beter gezegd de voeten) vol.
Groeten,
Jos
Trommels verschillend (niet in een zelfde uitdraaibeurt geslepen/uitgedraaid) of één trommel ooit eens is vervangen door een ander exemplaar.
Dat de rem bij de cilinder het snelst slijt, komt door het z.g. oplopen van de remvoet. Als je de rem indrukt en de remcilinder de schoen beweegt (in de draairichting van het wiel) heeft de remschoen de neiging zichzelf te bekrachtigen door iets van de remcilinder te willen weg bewegen. Dit is het punt op de schoen die de grootste "slag" kan maken en derhalve het meeste slijt.
Deze remmen hebben overigens de neiging om bij achteruitrijden en dan remmen. niet zo krachtig te remmen. Dit komt omdat de remschoen naar de remcilinder wordt gedrukt en dus "tegenwerkt". Met de rembekrachtiging lukt dat nog wel, maar heb je geen rembekrachtiging en het loopt sterk bergaf, heb je de handen (beter gezegd de voeten) vol.
Groeten,
Jos
-
Beaub
Bij achteruitrijden kost het bij onze stage one ook erg veel moeite om fatsoenlijk te remmen: niet te hard achteruit dus .
-
plaetje
Dat kan ik begrijpen, van de remdruk tijdens het remmen.
Ik heb geen probleem met remmen ook niet achteruit.
Heb deze week ( na de prikkersrit ) de auto onderhanden genomen voor de APK.
Hier hen ik de remvoeringen maar vervangen, en toen is mij het verslijt opgevallen.
Ook bij de parkeerrem is dat zo.
In mijn auto zit een 2,5NA motor en heeft een rem kracht hulp ingebouwd
plaetje
Ik heb geen probleem met remmen ook niet achteruit.
Heb deze week ( na de prikkersrit ) de auto onderhanden genomen voor de APK.
Hier hen ik de remvoeringen maar vervangen, en toen is mij het verslijt opgevallen.
Ook bij de parkeerrem is dat zo.
In mijn auto zit een 2,5NA motor en heeft een rem kracht hulp ingebouwd
plaetje