Na een HRC die niet paste nu eentje die wel past.
met 2 man ontlucht 2x rond geweest resultaat:
Na het pompen pedaal hard maar zakt na 3 a 5 sec weg - waarschuwings remlicht gaat aan.
Alle trommels erafgehad - uit vertwijfeling 2 cylinders vervangen, andere 2 cylinder zijn met remmen reiniger gereinigd en de rubbers weg geklapt, trommel geplaatst, rem op druk gepompt, trommel eraf en gekeken - geen remvloeistof te zien aan de cupjes (0,0).
Kan deze HRC inwendig lekken? is dit te komtroleren?
Het is een gescheiden remcircuit - ik pomp de pedaal op druk - zou er een lek zijn dan zou alleen een gedeelte van de druk weg mogen vallen de pedaal zou de helft? van de druk moeten houden immers het halve circuit zou zonder problemen moeten kunnen fuctioneren of zie ik dit fout?
de mate waarin de druk wegvalt en de pedaal naar beneden zakt is zo snel dat ik voor mijn gevoel zou zeggen dat de remvloeistof ergens te zien zou moeten zijn als er een lek is.
eerder tips die kreeg was om de remslang met een lijmklem af te knijpen om zo uit te zoeken waar het eventuele lek zou zitten, ook dit had ik al eerst gedaan zonder resultaat, de druk blijt weg zakken - met als bijkomstigheid dat mijn slang dit niet fijn vond en toch erg meegenomen uit ziet na het klemmen, geen lek maar wel iets om aandacht aan te schenken bij een volgende bestelling.
Groet
Erik.
Nieuwe hoodfremcylinder HEEEEELP
-
Dirk109
Re: Nieuwe hoodfremcylinder HEEEEELP
Ik gebruik om te klemmen zelf een griptang met een doekje ertussen werkt ook goed.
Bij je volgende bestelling dan maar echte klemmen bestellen dan werkt het wel zoals het hoort.
Maar goed als je al je slangen dichtknijpt en het pedaal zakt nog weg zou ik denken dat je hoofdremcylinder niet goed werkt en intern lekt.
Ook even goed kijken (of laten kijken) dat er niet bij het intrappen van het pedaal en drukopbouwen een bult op je slang komt die bij loslaten weer vrolijk inveert.
Ik heb ook wel eens gelezen dat er een klepje zit in de hoofdremcylinder wat soms wel eens weigerd bij nieuwe cylinders.
Dirk 109
Bij je volgende bestelling dan maar echte klemmen bestellen dan werkt het wel zoals het hoort.
Maar goed als je al je slangen dichtknijpt en het pedaal zakt nog weg zou ik denken dat je hoofdremcylinder niet goed werkt en intern lekt.
Ook even goed kijken (of laten kijken) dat er niet bij het intrappen van het pedaal en drukopbouwen een bult op je slang komt die bij loslaten weer vrolijk inveert.
Ik heb ook wel eens gelezen dat er een klepje zit in de hoofdremcylinder wat soms wel eens weigerd bij nieuwe cylinders.
Dirk 109
-
Dennis101
Re: Nieuwe hoofdremcylinder HEEEEELP
De gescheiden hoofdremcilinder is een tandemcilinder, waardoor je bij een lekkage in een van de circuits zal merken dat het pedaal wegzakt (bij een geringe lekkage) of de pedaalslag aanzienlijk langer wordt (grotere lekkage).
Als je eerst druk hebt, maar daarna het pedaal weg voelt zakken dan heb je in elk geval een lekkage, maar zo ver was je zelf al gekomen.
Als je geen remvloeistof kwijtraakt lijkt het een interne lekkage in de hoofdremcilinder.
Aangezien je het lampje ziet branden als het pedaal wegzakt zal waarschijnlijk een van de klepjes die de toevoeren vanaf het gescheiden reservoir af moet sluiten doorlaten.
Welk merk hoofdremcilinder heb je gekocht?
Dennis B
Als je eerst druk hebt, maar daarna het pedaal weg voelt zakken dan heb je in elk geval een lekkage, maar zo ver was je zelf al gekomen.
Als je geen remvloeistof kwijtraakt lijkt het een interne lekkage in de hoofdremcilinder.
Aangezien je het lampje ziet branden als het pedaal wegzakt zal waarschijnlijk een van de klepjes die de toevoeren vanaf het gescheiden reservoir af moet sluiten doorlaten.
Welk merk hoofdremcilinder heb je gekocht?
Dennis B
-
Erik.
het is een britpart van paddocks.
Als het lek ergens anders zou liggen als in de HRC dan kan het pedaal dan helemaal naar beneden zakken? - ik zou door gescheiden circuit immers een gedeelte van mijn remcappaciteit moeten behouden, wat bij mij niet het geval is.
Het lampje gaat pas branden als het pedaal helemaal beneden is.
Groet,
Erik
Als het lek ergens anders zou liggen als in de HRC dan kan het pedaal dan helemaal naar beneden zakken? - ik zou door gescheiden circuit immers een gedeelte van mijn remcappaciteit moeten behouden, wat bij mij niet het geval is.
Het lampje gaat pas branden als het pedaal helemaal beneden is.
Groet,
Erik
-
Dennis101
Bij lekkage zal de pedaalslag (veel) langer worden, waardoor het mogelijk is dat je nog een keer extra zal moeten trappen om remdruk te krijgen.
Als de lekkage zich in het circuit bevindt van het voorste deel van de hoofdcilinder, dan wordt er in het andere circuit pas druk opgebouwd als de zwevende zuiger volledig tegen de voorkant van de cilinder staat. Bij een lekkage in het andere deel zal er pas druk opgebouwd worden als de zevende zuiger wordt opgeduwd door de achterste zuiger.
Het is bekend dat de remonderdelen van dit merk zeer regelmatig problemen geeft, beter is om een hoofdremcilinder te kopen van een betrouwbaar merk zoals TRW. De leverancier zal deze defecte hoofdremcilinder vast wel onder garantie terugnemen.
Dennis B
Als de lekkage zich in het circuit bevindt van het voorste deel van de hoofdcilinder, dan wordt er in het andere circuit pas druk opgebouwd als de zwevende zuiger volledig tegen de voorkant van de cilinder staat. Bij een lekkage in het andere deel zal er pas druk opgebouwd worden als de zevende zuiger wordt opgeduwd door de achterste zuiger.
Het is bekend dat de remonderdelen van dit merk zeer regelmatig problemen geeft, beter is om een hoofdremcilinder te kopen van een betrouwbaar merk zoals TRW. De leverancier zal deze defecte hoofdremcilinder vast wel onder garantie terugnemen.
Dennis B