koppeling 110 koppelingscilinder slave cilinder

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
sander "one10"

koppeling 110 koppelingscilinder slave cilinder

Bericht door sander "one10" »

Na het plaatsen van m'n heavy dutykit achter (voor moet nog) kreeg ik koppelingsproblemen
sóchtends wou die niet meer in z'n 1 enzo
nu kwam ik wel op de zaak , en daar kwam ik erachter dat me reservoir van me koppelingscilinder leeg was
dat weer bijgevuld en nu doet tie het weer .
nu heb ik een nieuwe koppelingscilinder gehaald bij ron bolleboom(bedankt voor de service en uitleg)
maar na wat lezen op het forum begrijp ik dat bij de bak ook nog een slave cilinder zit !
nu had ik onder de bak al lekkage lichtelijk geconstateerd , en vermoeden rijst na het lezen dat het van de slave cilinder komt ?
heb het partnumber al gevonden op paddocks , maar de vraag is ! is die slave cilinder makkelijk te vervangen ???
als ik toch de koppelingscilinder ga vervangen dan maar gelijk de slave cilinder ook lijkt mij toch ?
nog dingen waar ik op moet letten ? en hoe kom ik erbij ?

graag tips en uitleg

bvd

groetjes

sander

110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd

Exfietser

Re: koppeling 110 koppelingscilinder slave cilinder

Bericht door Exfietser »

Slave is makkelijker te vervangen dan de master. Gewoon onder de wagen kruipen en dan zie je hem zo zitten. Het is een beetje frummelen met die boutjes maar niet heel lastig ofzo.

Als je master lekt hangen er druppels aan je rempedaal en ruikt zoetig in de wagen. Als je slave lek is hangen er druppels aan je belhouse onder de wagen.

Een tip gebruik leiding sleutels i.p.v. steeksleutels. Anders is de kans groot dat je de warteltjes stuk draait.



Arnold.
arthur verhalle

Re: koppeling 110 koppelingscilinder slave cilinder

Bericht door arthur verhalle »

en nog een tip: vervang ook gelijk de flexibele slang die aan de slave vast zit. Dan heb je weer een goed werkend systeem voor jaren.


Arthur
Plaats reactie