brandstofpomp
-
Joop Hubers
brandstofpomp
Hallo prikkers,
Eindelijk heb ik een gasinstallatie in m'n 3,5l V8. Nu heb ik een vraag, de brandstofpomp blijft draaien en flink hoorbaar ook. Er zit voldoende benzine in de tank om drooglopen te voorkomen. Ik heb nu een stekkertje losgemaakt maar is het bezwaarlijk om de voeding van de pomp middels een schakelaar in de cabine te onderbreken? Ik zal weinig op benzine rijden dus lijkt het me zinloos dat die pomp maar blijft lopen.
groeten, Joop OneTen V8
Eindelijk heb ik een gasinstallatie in m'n 3,5l V8. Nu heb ik een vraag, de brandstofpomp blijft draaien en flink hoorbaar ook. Er zit voldoende benzine in de tank om drooglopen te voorkomen. Ik heb nu een stekkertje losgemaakt maar is het bezwaarlijk om de voeding van de pomp middels een schakelaar in de cabine te onderbreken? Ik zal weinig op benzine rijden dus lijkt het me zinloos dat die pomp maar blijft lopen.
groeten, Joop OneTen V8
-
Boelo
Re: brandstofpomp
Ha Joop,
Ik heb geen antwoord op je vraag maar wel dezelfde wens, ik lift dus even mee op je draadje Maar het zou toch mogelijk moeten zijn dat de benzinepomp automatisch uitschakelt op het moment dat je LPG inschakelt, maar aangezien ik een nitwit met electra ben kan ik niet bedenken hoe dat zou moeten
Groeten Boelo
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/03/2011 17:03 door Boelo.
Ik heb geen antwoord op je vraag maar wel dezelfde wens, ik lift dus even mee op je draadje Maar het zou toch mogelijk moeten zijn dat de benzinepomp automatisch uitschakelt op het moment dat je LPG inschakelt, maar aangezien ik een nitwit met electra ben kan ik niet bedenken hoe dat zou moeten
Groeten Boelo
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/03/2011 17:03 door Boelo.
-
Tom_RRC
Het relais wat lpg schakeld is een maak breek relais. Op het moment dat deze contact maakt voor lpg onderbreekt deze de stroomkring naar de brandstofpomp.
Ik heb het niet gedaan (laat pomp gewoon lopen), maar het kan op deze manier.
Ik heb het niet gedaan (laat pomp gewoon lopen), maar het kan op deze manier.
-
Mud Machine
Beste is om hem bv met een timer na iedere start enkele minuten te laten lopen. Bij niet laten lopen is de kans groot dat hij het niet meer doet als je hem nodig hebt. Anders gewoon laten draaien.
-
Joop Hubers
Wat moet ik me voorstellen bij zo'n timer? Wanneer ik wil overschakelen op benzine hoe activeer ik de pomp dan?
-
Rickske
kan je niet beter zowieso met enige regelmaat even/ hoeft niet lang op benzine rijden/ of mischien alleen de start. Dan droogt de rest ook niet zo uit/ gaat er nix vastzitten wat niet vast hoord.
-
Joop Hubers
Dat is ook de bedoeling maar hoe zorg ik ervoor dat ik die brandstofpomp niet continue draait en toch te gebruiken is wanneer ik op benzine wil overschakelen.
Is het onderbreken van de pomp met een handmatige schakelaar op het dashboard een optie? Nu heb ik gewoon een stekkertje losgetrokken.
gr. Joop OneTen V8
Is het onderbreken van de pomp met een handmatige schakelaar op het dashboard een optie? Nu heb ik gewoon een stekkertje losgetrokken.
gr. Joop OneTen V8
-
dirk ambu
je zou aan het relais van de lpg een vertraagt afvallend relais kunnen koppel waarmee je de pomp uit laat gaan
als je dan over schakelt naar gas blijft hij nog even draaien denk aan 10 sec of 20 sec als je dan de lpg uit schakelt gaat de pomp gewoon weer draaien
moet niet moeilijk zijn ook niet als je hier weinig mee werkt ander even zoeken op google [www.ripcamarine.com] deze kan het ook
groet dirk ambu
als je dan over schakelt naar gas blijft hij nog even draaien denk aan 10 sec of 20 sec als je dan de lpg uit schakelt gaat de pomp gewoon weer draaien
moet niet moeilijk zijn ook niet als je hier weinig mee werkt ander even zoeken op google [www.ripcamarine.com] deze kan het ook
groet dirk ambu