vervangen veren + schokbrekers + turret , achter en voor
-
sander "one10"
vervangen veren + schokbrekers + turret , achter en voor
hallo medeklussers
heb bij paddocks de heavy duty veren schokbrekers en turrets besteld
inclusief de verzinkte plaatjes plate's enz enz...
kan iemand mij vertellen hoe ik dit alles kan vervangen ?
heb alles tot me beschikking , luchttol , krik . heftruck , loopkat , brander , plenty gereedschap , hij staat binnen
maar wil wel het in 1 avondje proberen te fiksen , en anders 1 avond de achterkant ? (dat schijnt makkelijker te zijn ?)
ik snap dat ik het moet demonteren en het wiel eraf halen , maar verder waar moet ik op letten ?
en ik woon in dordrecht en klus in papendrecht , dus wie zin heeft na 17u op een doordeweekse avond ?
of ook nog wat klusjes heeft ?! koffie heb ik altijd en koek valt te regelen , en biertje naderhand kan ook nog wel !
ik hoor het graag
groetjes
sander
110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd
heb bij paddocks de heavy duty veren schokbrekers en turrets besteld
inclusief de verzinkte plaatjes plate's enz enz...
kan iemand mij vertellen hoe ik dit alles kan vervangen ?
heb alles tot me beschikking , luchttol , krik . heftruck , loopkat , brander , plenty gereedschap , hij staat binnen
maar wil wel het in 1 avondje proberen te fiksen , en anders 1 avond de achterkant ? (dat schijnt makkelijker te zijn ?)
ik snap dat ik het moet demonteren en het wiel eraf halen , maar verder waar moet ik op letten ?
en ik woon in dordrecht en klus in papendrecht , dus wie zin heeft na 17u op een doordeweekse avond ?
of ook nog wat klusjes heeft ?! koffie heb ik altijd en koek valt te regelen , en biertje naderhand kan ook nog wel !
ik hoor het graag
groetjes
sander
110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd
-
Benno
Re: vervangen veren + schokbrekers + turret , achter en voor
avondje is optimistisch. Ik heb het bij een range een paar jaar geleden gedaan. Is ongeveer hetzelfde qua werk en dat kost je toch al snel een dag.
Begin maar met alles in de kruipolie te zetten. Oude bevestigingen schokdempers, turretmoeten, veerklemmetjes, remleidingen etc. Dit een aantal dagen achter elkaar volhouden scheelt al een boel werk. Ik kan je een documentje sturen van het werk aan een range. Geeft je een indruk. Stuur maar een pb-tje met je mailadres.
Benno
Begin maar met alles in de kruipolie te zetten. Oude bevestigingen schokdempers, turretmoeten, veerklemmetjes, remleidingen etc. Dit een aantal dagen achter elkaar volhouden scheelt al een boel werk. Ik kan je een documentje sturen van het werk aan een range. Geeft je een indruk. Stuur maar een pb-tje met je mailadres.
Benno
-
sander "one10"
Re: vervangen veren + schokbrekers + turret , achter en voor
pb gestuurd
zoals ik al zei heb een lucht tol en een brander staan
dan is het zo los , en heb voldoende bouten en moeren staat om dat alles weer te verv
maar goed , ben optimisties , misschien toch maar een dagje voor uit trekken dan ?
blijft een uitdaging natuurlijk
zoals ik al zei heb een lucht tol en een brander staan
dan is het zo los , en heb voldoende bouten en moeren staat om dat alles weer te verv
maar goed , ben optimisties , misschien toch maar een dagje voor uit trekken dan ?
blijft een uitdaging natuurlijk
-
Benno
Re: vervangen veren + schokbrekers + turret , achter en voor
Die hadden wij ook en we zijn toch echt met twee ervaren sleutelaars een kleine dag bezig geweest eraan om het allemaal netjes op te bouwen. Mail onderweg. Als opwarmer achter beginnen en als dat meevalt voor verder.
Succes,
Benno
Succes,
Benno
-
Roy Bruurs
Re: vervangen veren + schokbrekers + turret , achter en voor
Achter is zo gebeurd. het probleem zit hem voor. Gebruik in iedergeval 2 krikken of assteun en krik is nog beter. assteun onder het chassis en dan met de krik de as laten zakken zodat de veer vrij komt (zet de assteun dus hoog genoeg zodat de as verkan zakken)
voor zul je met een beetje gepriegel de schokdemper los moeten krijgen onder bij de as. Daarna zou ik via de motorruimte de 4 moeren van de turret los draaien en de schok demper ook losdraaien op de turret. Daarna kun je de turret verwijderen en de schokdemper eruit pakken. Dan zul je ook de vooras moeten laten zakken om de veer te verwijderen.
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a03f60e14c77e65abcea99a569db8b1c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13786589, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
voor zul je met een beetje gepriegel de schokdemper los moeten krijgen onder bij de as. Daarna zou ik via de motorruimte de 4 moeren van de turret los draaien en de schok demper ook losdraaien op de turret. Daarna kun je de turret verwijderen en de schokdemper eruit pakken. Dan zul je ook de vooras moeten laten zakken om de veer te verwijderen.
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a03f60e14c77e65abcea99a569db8b1c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13786589, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
-
Mud Machine
Re: vervangen veren + schokbrekers + turret , achter en voor
Achter is simpel (als alles loskomt). Vooraf inspuiten met kruipolie is aan te bevelen.
Eerst een zijde en dan de andere zijde:
Demper als eerste verwijderen als de wagen nog niet opgekrikt is. Dan opkrikken zonder de demper tot de veer loskomt. Andere veer erin en laten zakken en ondertussen de veer helpen om in de steun te komen. Dan de nieuwe demper erop.
Voor zijn 2 methodes: van boven de complete turret met demper eruit of van onderen en de turret laten zitten. Aangezien je ook nieuwe turrets monteerd zou ik de eerste optie kiezen.
Eerst een zijde en dan de andere zijde:
Turret moeren losdraaien.
Demper onder losdraaien (grote pijpsleutel oid om de demper tegen te houden).
Ruimte maken om de turret met demper naar boven toe eruit te halen (afhankelijk van het type bv reservoir of ander spul).
Met veerspanners de veer blokkeren.
Auto opkrikken tot de veer vrijkomt.
Nieuwe veer indrukken met veerspanners en plaatsen.
Auto laten zakken en veerspanners eraf.
Demper in nieuwe turret monteren.
Nieuwe demper en turret van boven monteren.
Beetje kort maar het idee is wel duidelijk denk ik.
Mocht je nu geen veerspanners hebben en zijn je remslangen lang genoeg dan kun je ook de auto op een hoek helemaal opkrikken. Als de veer dan nog niet vrijkomt kun je de as nog verder naar beneden duwen door een potkrikje tussen as en chassis te setten. Let wel op dat de remleiding niet onder spanning komt te staan!
Spreekt voor zich dat je het veilig doet met assteunen etc.... maar dat heb ik weggelaten.
Eerst een zijde en dan de andere zijde:
Demper als eerste verwijderen als de wagen nog niet opgekrikt is. Dan opkrikken zonder de demper tot de veer loskomt. Andere veer erin en laten zakken en ondertussen de veer helpen om in de steun te komen. Dan de nieuwe demper erop.
Voor zijn 2 methodes: van boven de complete turret met demper eruit of van onderen en de turret laten zitten. Aangezien je ook nieuwe turrets monteerd zou ik de eerste optie kiezen.
Eerst een zijde en dan de andere zijde:
Turret moeren losdraaien.
Demper onder losdraaien (grote pijpsleutel oid om de demper tegen te houden).
Ruimte maken om de turret met demper naar boven toe eruit te halen (afhankelijk van het type bv reservoir of ander spul).
Met veerspanners de veer blokkeren.
Auto opkrikken tot de veer vrijkomt.
Nieuwe veer indrukken met veerspanners en plaatsen.
Auto laten zakken en veerspanners eraf.
Demper in nieuwe turret monteren.
Nieuwe demper en turret van boven monteren.
Beetje kort maar het idee is wel duidelijk denk ik.
Mocht je nu geen veerspanners hebben en zijn je remslangen lang genoeg dan kun je ook de auto op een hoek helemaal opkrikken. Als de veer dan nog niet vrijkomt kun je de as nog verder naar beneden duwen door een potkrikje tussen as en chassis te setten. Let wel op dat de remleiding niet onder spanning komt te staan!
Spreekt voor zich dat je het veilig doet met assteunen etc.... maar dat heb ik weggelaten.
-
bowy
Re: vervangen veren + schokbrekers + turret , achter en voor
Sander is goed te doen mits je voldoende hoog kunt krikken (met de heftruck onder het chassis )
Onderkant voordempers meteen afzagen met recipro (dwars door rubber net boven de schotel), scheelt veel gevloek en tijd. Achter dempers idem behandeling onderzijde as.
Dan ben je in 3 uurtje zeker klaar. Mijn record tijd is 53 minuten. Had ik wel een brug erbij. En ja de achterkant was 8 minuten en de voorkant 45....
Gr Bowy
Onderkant voordempers meteen afzagen met recipro (dwars door rubber net boven de schotel), scheelt veel gevloek en tijd. Achter dempers idem behandeling onderzijde as.
Dan ben je in 3 uurtje zeker klaar. Mijn record tijd is 53 minuten. Had ik wel een brug erbij. En ja de achterkant was 8 minuten en de voorkant 45....
Gr Bowy
-
sander "one10"
Re: vervangen veren + schokbrekers + turret , achter en voor
duidelijk verhaal
even een veerspanner scoren bij de buurman
krik as steunen aanwezig
veilig werken doen we altijd ,
kan de landrover kompleet op pakken met een 6 tons heftruck (indien gewenst)
maar met krik en as steunen kom ik ook een heel eind
morgen ff checken wat er in de weg zit (links luchtfilter en kachel maar das geen probleem)
misschien zijn de remleidingen lang genoeg en ff met de kruipolie aan de gang
THANKS FOR THE INFO
sander
110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd
even een veerspanner scoren bij de buurman
krik as steunen aanwezig
veilig werken doen we altijd ,
kan de landrover kompleet op pakken met een 6 tons heftruck (indien gewenst)
maar met krik en as steunen kom ik ook een heel eind
morgen ff checken wat er in de weg zit (links luchtfilter en kachel maar das geen probleem)
misschien zijn de remleidingen lang genoeg en ff met de kruipolie aan de gang
THANKS FOR THE INFO
sander
110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd
-
sander "one10"
Re: vervangen veren + schokbrekers + turret , achter en voor
JE RECORD ga ik niet breken denk ik ?
maar ben altijd wel optimisties zeg maar....
heftruck(zie vorig bericht van mzelf) is aanwezig(3 zelfs)
dwars afzagen goed idee(word misschien doorslijpen) ! niks gekloot gewoon doorgaan
thanks bowy !
maar ben altijd wel optimisties zeg maar....
heftruck(zie vorig bericht van mzelf) is aanwezig(3 zelfs)
dwars afzagen goed idee(word misschien doorslijpen) ! niks gekloot gewoon doorgaan
thanks bowy !
-
bowy
Re: vervangen veren + schokbrekers + turret , achter en voor
> dwars afzagen goed idee(word misschien
> doorslijpen) ! niks gekloot gewoon doorgaan
>
> thanks bowy !
Afzagen gaat achter wel, maar voor niet aangezien de veer daar in de weg zit maar daar kun je net tussendoor met de recipro met een lang blad. Dan bovenzijder 4 boutjes turret los en demper met turret en al eruit trekken.
Trouwens veerspanners heb ik nog nooit nodig gehad en al heel wat liftkitjes gemonteerd. Hooguit even de stabi stangen (als ze erop zitten) loskoppelen, maar dat is het werk niet.
> doorslijpen) ! niks gekloot gewoon doorgaan
>
> thanks bowy !
Afzagen gaat achter wel, maar voor niet aangezien de veer daar in de weg zit maar daar kun je net tussendoor met de recipro met een lang blad. Dan bovenzijder 4 boutjes turret los en demper met turret en al eruit trekken.
Trouwens veerspanners heb ik nog nooit nodig gehad en al heel wat liftkitjes gemonteerd. Hooguit even de stabi stangen (als ze erop zitten) loskoppelen, maar dat is het werk niet.
-
sander "one10"
Re: vervangen veren + schokbrekers + turret , achter en voor
gaat helemaal goed komen
heb nu in grote richtlijnen hoe het moet
en als je alles in de buurt heb qua gereedschap
dan komt het helemaal goed
heb alles nieuw dus hoeft niet heel te blijven...
we gaan het mee maken
ik geloof best dat dat goed komt
sloop ook hele pompsets uit mekaar
dan moet een veersetje toch ook wel lukken lijkt me ??
heb nu in grote richtlijnen hoe het moet
en als je alles in de buurt heb qua gereedschap
dan komt het helemaal goed
heb alles nieuw dus hoeft niet heel te blijven...
we gaan het mee maken
ik geloof best dat dat goed komt
sloop ook hele pompsets uit mekaar
dan moet een veersetje toch ook wel lukken lijkt me ??
-
sander "one10"
Re: vervangen veren + schokbrekers + turret , achter en voor
spullen van paddock zijn binnen , zondag besteld en nu 3 dozen met onderdelen rijker
ziet er allemaal goed uit , helaas vanacht werken , misschien donderdagavond stukje bouwen....
ben benieuwd hoe het gaat worden allemaal als het er onder zit.....
sander
110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd
ziet er allemaal goed uit , helaas vanacht werken , misschien donderdagavond stukje bouwen....
ben benieuwd hoe het gaat worden allemaal als het er onder zit.....
sander
110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd
-
Mud Machine
Re: vervangen veren + schokbrekers + turret , achter en voor
Welke set heb je besteld?
Ik ga overigens a.s. vrijdag ook de veren en dempers van een 110 wisselen, turrets blijven zitten. Set van OME zit er pas een jaar onder maar gaat weer terug naar standaard.
Ik ga overigens a.s. vrijdag ook de veren en dempers van een 110 wisselen, turrets blijven zitten. Set van OME zit er pas een jaar onder maar gaat weer terug naar standaard.
-
sander "one10"
Re: vervangen veren + schokbrekers + turret , achter en voor
de heavy duty set van paddocks
die was nu als setprijs in de aanbieding
en gelijk ook nieuwe turrets
weet alleen niet of ik nog tijd heb moet zo aan de gang in schiedam
en dan is het zo ochtend weer slapen en dan misschien vanavond nog even klussen
we zullen zien....
die was nu als setprijs in de aanbieding
en gelijk ook nieuwe turrets
weet alleen niet of ik nog tijd heb moet zo aan de gang in schiedam
en dan is het zo ochtend weer slapen en dan misschien vanavond nog even klussen
we zullen zien....
-
Maartenb
Re: vervangen veren + schokbrekers + turret , achter en voor
Hoi,
Mag ik vragen waarom je terug gaat naar standaard veren? Ik zit namelijk te twijfelen welke veren ik onder de 110 CSW ga gebruiken en of ik ga verhogen.
Groet, Maarten
Mag ik vragen waarom je terug gaat naar standaard veren? Ik zit namelijk te twijfelen welke veren ik onder de 110 CSW ga gebruiken en of ik ga verhogen.
Groet, Maarten
-
Mud Machine
Re: vervangen veren + schokbrekers + turret , achter en voor
De OME veren/demper set komt te koop. Is een supergoede set (niet goedkoop, ong. € 800,= nieuw).
De 110 waar de set nu onder zit ga ik verkopen en los is de set nu eenmaal meer waard.
Op mijn 90 heb ik dezelfde dempers en die bevallen prima. Wordt hoofdzakelijk Off-Road gebruikt en zijn nu 3 jaar oud maar nog in perfecte staat. Kwalitatief niet vergelijkbaar me bv Monroe, Decarbon maar ook een stuk duurder.
Dus als je nog een goede +2" set voor een 110 zoekt......
De 110 waar de set nu onder zit ga ik verkopen en los is de set nu eenmaal meer waard.
Op mijn 90 heb ik dezelfde dempers en die bevallen prima. Wordt hoofdzakelijk Off-Road gebruikt en zijn nu 3 jaar oud maar nog in perfecte staat. Kwalitatief niet vergelijkbaar me bv Monroe, Decarbon maar ook een stuk duurder.
Dus als je nog een goede +2" set voor een 110 zoekt......
-
bowy
Re: vervangen veren + schokbrekers + turret , achter en voor
En al klaar???
Ik heb net ontdekt dat onze secretaresse redelijk over rooie gaat als je 4 veren + dempers en 4 remschijven laat bezorgen op kantoor...... iets met we zijn niet ingericht op iets zwaardere pakketjes dan brieven
Ik heb net ontdekt dat onze secretaresse redelijk over rooie gaat als je 4 veren + dempers en 4 remschijven laat bezorgen op kantoor...... iets met we zijn niet ingericht op iets zwaardere pakketjes dan brieven
-
sander "one10"
Re: vervangen veren + schokbrekers + turret , achter en voor
helaas niet , had van de week load out voor de mammoet
en dat zijn 3 nachtjes bikkelen , had het gepland voor afgelopen donderdag
maar dat ging m niet worden helaas !!!
nu volgende week proberen , alles is wel binnen ziet er goed uit !!
nu nog ff eronder knallen !!!
gaat goed komen
als t eronder zit volgen de foto's !!!
en dat zijn 3 nachtjes bikkelen , had het gepland voor afgelopen donderdag
maar dat ging m niet worden helaas !!!
nu volgende week proberen , alles is wel binnen ziet er goed uit !!
nu nog ff eronder knallen !!!
gaat goed komen
als t eronder zit volgen de foto's !!!
-
sander "one10"
Re: vervangen veren + schokbrekers + turret , achter en voor
zo achterkant veren +schokbrekers+bumpstops vervangen
viel reuze mee en was zo gefikst eigenlijk
met de heftruk opgetild , bokken eronder , wielen eronder vandaan , stabilisatorstang losgemaakt
schokbreker eraf dan ploemp je zo de veer er onder vandaan , andere kant idem dito
met een uurtje zat alles eronder en stond die weer op zijn wielen
gelijk achterinstapje gemonteerd , trekhaak eraf gehaald gestraald en gespoten
ook weer mooi fris
en toen rijden , ja dat merk je wel , jammer dat voor dan nog niet gedaan is , maar je merkt het verschil wel !!
maar goed donderdag hopelijk alles voor vervangen !
foto volgt nog die staat nog op me telefoon was me camera vergeten
al met al klusje goed te doen !
scheelt wel dat ik in de werkplaats sta en alles tot me ter beschikking heb !
voor de deur is het een heel ander verhaal.....
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/03/2011 23:14 door sander.
viel reuze mee en was zo gefikst eigenlijk
met de heftruk opgetild , bokken eronder , wielen eronder vandaan , stabilisatorstang losgemaakt
schokbreker eraf dan ploemp je zo de veer er onder vandaan , andere kant idem dito
met een uurtje zat alles eronder en stond die weer op zijn wielen
gelijk achterinstapje gemonteerd , trekhaak eraf gehaald gestraald en gespoten
ook weer mooi fris
en toen rijden , ja dat merk je wel , jammer dat voor dan nog niet gedaan is , maar je merkt het verschil wel !!
maar goed donderdag hopelijk alles voor vervangen !
foto volgt nog die staat nog op me telefoon was me camera vergeten
al met al klusje goed te doen !
scheelt wel dat ik in de werkplaats sta en alles tot me ter beschikking heb !
voor de deur is het een heel ander verhaal.....
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/03/2011 23:14 door sander.
-
Bart van Dessel
Re: vervangen veren + schokbrekers + turret , achter en voor
53 minuten? Dan wel met koffiepauze tussendoor neem ik aan....
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Jeroenm
Re: vervangen veren + schokbrekers + turret , achter en voor
bowy Schreef:
-------------------------------------------------------
> En al klaar???
>
> Ik heb net ontdekt dat onze secretaresse redelijk
> over rooie gaat als je 4 veren + dempers en 4
> remschijven laat bezorgen op kantoor...... iets
> met we zijn niet ingericht op iets zwaardere
> pakketjes dan brieven
Net zoals een uitlaat! Staat ook leuk in de garderobe.....
-------------------------------------------------------
> En al klaar???
>
> Ik heb net ontdekt dat onze secretaresse redelijk
> over rooie gaat als je 4 veren + dempers en 4
> remschijven laat bezorgen op kantoor...... iets
> met we zijn niet ingericht op iets zwaardere
> pakketjes dan brieven
Net zoals een uitlaat! Staat ook leuk in de garderobe.....
-
sander "one10"
Re: vervangen veren + schokbrekers + turret , achter en voor, kl
zo voor zitten ook me nieuwe veren , schokbrekers , turrets , bumpstops eronder
om 1800 uur begonnen en om 2300 uur klaar , dit keer in me eentje gedaan
was goed te doen , alleen veel schoonmaakwerk gehad eigenlijk , veel klei en modder zat er
maar alles was eigenlijk zo los en er tussen uit geen dingen hoeven slijpen of zagen
had ook niks ingespoten met wd40 , alles kwam er vlot onder vandaan .
ook het plaatsen was zo gepiept , mede dankzij de goede info en dankzij zeerover z'n site
daar had ik de tekeningen geprint wel makkelijk om erbij te hebben...
auto is voor dik 4 cm omhoog gekomen voor en staat nu weer rondom recht ten opzichte van de oude situatie(achter was het meer dan 10cm)
en het rijdt nu heerlijk en blijft mooi liggen in de bochten....
oude schokbrekers waren kuis versleten zat totaal geen vering meer in..
nu rondom heavyduty veren en schokbrekers in knalgele kleur
kortom klusje goed te doen , op naar de volgende klus.......(lampen op het dak en rondom spuiten)
bedankt voor de info en adviezen.....
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/04/2011 00:19 door sander.
om 1800 uur begonnen en om 2300 uur klaar , dit keer in me eentje gedaan
was goed te doen , alleen veel schoonmaakwerk gehad eigenlijk , veel klei en modder zat er
maar alles was eigenlijk zo los en er tussen uit geen dingen hoeven slijpen of zagen
had ook niks ingespoten met wd40 , alles kwam er vlot onder vandaan .
ook het plaatsen was zo gepiept , mede dankzij de goede info en dankzij zeerover z'n site
daar had ik de tekeningen geprint wel makkelijk om erbij te hebben...
auto is voor dik 4 cm omhoog gekomen voor en staat nu weer rondom recht ten opzichte van de oude situatie(achter was het meer dan 10cm)
en het rijdt nu heerlijk en blijft mooi liggen in de bochten....
oude schokbrekers waren kuis versleten zat totaal geen vering meer in..
nu rondom heavyduty veren en schokbrekers in knalgele kleur
kortom klusje goed te doen , op naar de volgende klus.......(lampen op het dak en rondom spuiten)
bedankt voor de info en adviezen.....
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/04/2011 00:19 door sander.