Pagina 1 van 1

veren voor een 110 ,standaard coils of de yellow heavy duty

Geplaatst: di 15 mar 2011, 20:54
door sander "one10"
ik wil graag de veren rondom vervangen en de schokbrekers
dit ga ik bij paddocks bestellen.
nu zie ik bij de veren staan : with self levelling en without self levelling ?

wat houdt dat nou precies in ?

en ik twijfel of ik de standaard zal nemen of de heavy duty yellow coil zal nemen ?
weet niet of die met de yellows erg straf wordt ?

ik was afgelopen weekend namelijk bij wim jansen en die vond me 110 wat laag staan
na meten bleek de mijne 8cm lager te staan , dus vandaar dat ik maar nieuwe erop gaat zetten
zat al in de planning , gelijk de schokbrekers meenemen is dat ook weer gefikst .

sander

110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd


Re: veren voor een 110 ,standaard coils of de yellow heavy duty

Geplaatst: di 15 mar 2011, 21:57
door Michiel
In de 110 zat vroeger een Self-Levelling unit op de achteras. Een gasgevuld apparaat dat op je A-frame zit met een ball-joint, en naar gelang hoe zwaar beladen je wagen is, een soort tegendruk geeft, om achterover zakken van de wagen te voorkomen. Groot nadeel van dat ding is dat hij dus in het midden van je wagen gaat zitten tillen, en de wagen daardoor veel meer de neiging krijgt om over te hellen in de bochten.

Dus bij vervangen van de veren, zou ik de veren voor "without self-levelling" nemen, en dat ding gelijk onder de wagen vandaan halen (als je hem tenminste hebt). Heb ik ook gedaan, nog geen spijt van gehad.

Dit is 'm:
NRC7050.JPG --> mod_embed_images_loadimage('0eac6e55fc74c945853fae2fd4797804', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.hobsonindustries.co.uk%2Facatalog%2FNRC7050.JPG', 'http://www.hobsonindustries.co.uk/acatalog/NRC7050.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.hobsonindustries.co.uk%2Facatalog%2FNRC7050.JPG', '', 13753422, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Meestal is dat ding toch stuk trouwens, en dat verklaart dan wellicht waarom je wagen wat laag staat.
Ik ben zelf gewoon voor standaard nieuwe veren gegaan, kwam qua hoogte weer een heel eind omhoog.

Michiel
110 CSW 1985 2.25 benzine 200Tdi



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/03/2011 21:11 door Michiel.

Re: veren voor een 110 ,standaard coils of de yellow heavy duty

Geplaatst: di 15 mar 2011, 22:15
door Bauke 110
ik ben zelf de afgelopen dagen bezig geweest met mijn achter vering. ook ik had een SLU onder de auto hangen.
op de foto zie je hoe hij er compleet uit ziet wanneer die onder de auto hangt. deze komt onder mijn auto vandaan.

16mhfp.jpg --> mod_embed_images_loadimage('587039d3f680dadf4b459911a1b4f32d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdefen.so-minded.nl%2F16mhfp.jpg', 'http://defen.so-minded.nl/16mhfp.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdefen.so-minded.nl%2F16mhfp.jpg', '', 13753523, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Ik heb gewoon normale veren tussen geplaatst die bedoelt zijn voor "non SLU" deze zijn niet hoger als je ze naast elkaar zet maar wel stugger
dit komt omdat het verschil in de spiraal dikte zit. waardoor hij achter toch een centimeter of 5 omhoog gekomen is.

_MG_5599.jpg --> mod_embed_images_loadimage('083d65a6c6d0e4e6f9626bdb24a3d2ec', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F_tgMnsqsammE%2FTXzfLefwu5I%2FAAAAAAAAApI%2FLd_vBY5P_tU%2Fs576%2F_MG_5599.jpg', 'https://lh6.googleusercontent.com/_tgMnsqsammE/TXzfLefwu5I/AAAAAAAAApI/Ld_vBY5P_tU/s576/_MG_5599.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F_tgMnsqsammE%2FTXzfLefwu5I%2FAAAAAAAAApI%2FLd_vBY5P_tU%2Fs576%2F_MG_5599.jpg', '', 13753523, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Gr Bauke

Land Rover One-Ten 1984 2.5NA [Restauratie] naar 300Tdi
Land Rover Series 3 109 Ex-Defensie 2.25D

Re: veren voor een 110 ,standaard coils of de yellow heavy duty

Geplaatst: di 15 mar 2011, 22:16
door sander "one10"
kijk aan ! heb het niet zien zitten , maar zal morgen er nog eens goed onderkijken !
welk heb je er zelf onder gezet ? de standaard coils ?
maar ga dan idd voor de "without self levelling" !

dank voor de info

sander

110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd


Re: veren voor een 110 ,standaard coils of de yellow heavy duty

Geplaatst: di 15 mar 2011, 22:20
door sander "one10"
ah kijk dat scheelt een aardig stuk !
nu kan ik er amper tussen kijken maar tis een aardig verschil
de SLU gaat er dan ook tussen uit als die er uberhaupt zit ?
tis nu te donker maar morgen ga ik zeker er even onder door kruipen !!!!
thanks !!!!!

sander

110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd


Re: veren voor een 110 ,standaard coils of de yellow heavy duty

Geplaatst: do 24 mar 2011, 13:42
door Maartenb
Hallo Bauke,
Zou jij eens willen meten hoe hoog jouw 110 nu op zijn veren staat? Ik ben ook van plan veren te vervangen en de SLU te verwijderen, maar twijfel over normale veren of een verhoging van 1รก2".
Vermeld er een bij of je veel spul achterin hebt liggen als je wilt, dan kan ik daar rekening mee houden.
Groet, Maarten

Re: veren voor een 110 ,standaard coils of de yellow heavy duty

Geplaatst: vr 25 mar 2011, 10:45
door Bauke 110
Hey Maarten,

Ik zal het straks even voor je meten. welke heb je het liefst. afstand tussen as en bumbstop of hoogte van de achterbalk. roep maar ik zal het na kijken.
ik heb achter in de auto verhoogde vloer en daar onder stalen kist met los grut en een gereedschapskoffer, Spanbanden en 3L Olie

Gewicht is dus wel te vinden achterin.

Gr Bauke

Land Rover One-Ten 1984 2.5NA [Restauratie] naar 300Tdi
Land Rover Series 3 109 Ex-Defensie 2.25D

Re: veren voor een 110 ,standaard coils of de yellow heavy duty

Geplaatst: vr 25 mar 2011, 12:01
door Maartenb
Hoi Bauke,
Doe maar de afstand tussen de as en de bumpstop. Is het meest precies, denk ik.
Ik ben nieuwsgierig naar het verschil.
Alvast bedankt voor de moeite!
Groet, Maarten

Re: veren voor een 110 ,standaard coils of de yellow heavy duty

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 02:20
door sander "one10"
inmiddels alles vervangen voor heavy duty