veren voor een 110 ,standaard coils of de yellow heavy duty
-
sander "one10"
veren voor een 110 ,standaard coils of de yellow heavy duty
ik wil graag de veren rondom vervangen en de schokbrekers
dit ga ik bij paddocks bestellen.
nu zie ik bij de veren staan : with self levelling en without self levelling ?
wat houdt dat nou precies in ?
en ik twijfel of ik de standaard zal nemen of de heavy duty yellow coil zal nemen ?
weet niet of die met de yellows erg straf wordt ?
ik was afgelopen weekend namelijk bij wim jansen en die vond me 110 wat laag staan
na meten bleek de mijne 8cm lager te staan , dus vandaar dat ik maar nieuwe erop gaat zetten
zat al in de planning , gelijk de schokbrekers meenemen is dat ook weer gefikst .
sander
110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd
dit ga ik bij paddocks bestellen.
nu zie ik bij de veren staan : with self levelling en without self levelling ?
wat houdt dat nou precies in ?
en ik twijfel of ik de standaard zal nemen of de heavy duty yellow coil zal nemen ?
weet niet of die met de yellows erg straf wordt ?
ik was afgelopen weekend namelijk bij wim jansen en die vond me 110 wat laag staan
na meten bleek de mijne 8cm lager te staan , dus vandaar dat ik maar nieuwe erop gaat zetten
zat al in de planning , gelijk de schokbrekers meenemen is dat ook weer gefikst .
sander
110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd
-
Michiel
Re: veren voor een 110 ,standaard coils of de yellow heavy duty
In de 110 zat vroeger een Self-Levelling unit op de achteras. Een gasgevuld apparaat dat op je A-frame zit met een ball-joint, en naar gelang hoe zwaar beladen je wagen is, een soort tegendruk geeft, om achterover zakken van de wagen te voorkomen. Groot nadeel van dat ding is dat hij dus in het midden van je wagen gaat zitten tillen, en de wagen daardoor veel meer de neiging krijgt om over te hellen in de bochten.
Dus bij vervangen van de veren, zou ik de veren voor "without self-levelling" nemen, en dat ding gelijk onder de wagen vandaan halen (als je hem tenminste hebt). Heb ik ook gedaan, nog geen spijt van gehad.
Dit is 'm:
NRC7050.JPG --> mod_embed_images_loadimage('0eac6e55fc74c945853fae2fd4797804', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.hobsonindustries.co.uk%2Facatalog%2FNRC7050.JPG', 'http://www.hobsonindustries.co.uk/acatalog/NRC7050.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.hobsonindustries.co.uk%2Facatalog%2FNRC7050.JPG', '', 13753422, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Meestal is dat ding toch stuk trouwens, en dat verklaart dan wellicht waarom je wagen wat laag staat.
Ik ben zelf gewoon voor standaard nieuwe veren gegaan, kwam qua hoogte weer een heel eind omhoog.
Michiel
110 CSW 1985 2.25 benzine 200Tdi
4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/03/2011 21:11 door Michiel.
Dus bij vervangen van de veren, zou ik de veren voor "without self-levelling" nemen, en dat ding gelijk onder de wagen vandaan halen (als je hem tenminste hebt). Heb ik ook gedaan, nog geen spijt van gehad.
Dit is 'm:
NRC7050.JPG --> mod_embed_images_loadimage('0eac6e55fc74c945853fae2fd4797804', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.hobsonindustries.co.uk%2Facatalog%2FNRC7050.JPG', 'http://www.hobsonindustries.co.uk/acatalog/NRC7050.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.hobsonindustries.co.uk%2Facatalog%2FNRC7050.JPG', '', 13753422, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Meestal is dat ding toch stuk trouwens, en dat verklaart dan wellicht waarom je wagen wat laag staat.
Ik ben zelf gewoon voor standaard nieuwe veren gegaan, kwam qua hoogte weer een heel eind omhoog.
Michiel
110 CSW 1985 2.25 benzine 200Tdi
4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/03/2011 21:11 door Michiel.
-
Bauke 110
Re: veren voor een 110 ,standaard coils of de yellow heavy duty
ik ben zelf de afgelopen dagen bezig geweest met mijn achter vering. ook ik had een SLU onder de auto hangen.
op de foto zie je hoe hij er compleet uit ziet wanneer die onder de auto hangt. deze komt onder mijn auto vandaan.
16mhfp.jpg --> mod_embed_images_loadimage('587039d3f680dadf4b459911a1b4f32d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdefen.so-minded.nl%2F16mhfp.jpg', 'http://defen.so-minded.nl/16mhfp.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdefen.so-minded.nl%2F16mhfp.jpg', '', 13753523, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ik heb gewoon normale veren tussen geplaatst die bedoelt zijn voor "non SLU" deze zijn niet hoger als je ze naast elkaar zet maar wel stugger
dit komt omdat het verschil in de spiraal dikte zit. waardoor hij achter toch een centimeter of 5 omhoog gekomen is.
_MG_5599.jpg --> mod_embed_images_loadimage('083d65a6c6d0e4e6f9626bdb24a3d2ec', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F_tgMnsqsammE%2FTXzfLefwu5I%2FAAAAAAAAApI%2FLd_vBY5P_tU%2Fs576%2F_MG_5599.jpg', 'https://lh6.googleusercontent.com/_tgMnsqsammE/TXzfLefwu5I/AAAAAAAAApI/Ld_vBY5P_tU/s576/_MG_5599.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F_tgMnsqsammE%2FTXzfLefwu5I%2FAAAAAAAAApI%2FLd_vBY5P_tU%2Fs576%2F_MG_5599.jpg', '', 13753523, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Gr Bauke
Land Rover One-Ten 1984 2.5NA [Restauratie] naar 300Tdi
Land Rover Series 3 109 Ex-Defensie 2.25D
op de foto zie je hoe hij er compleet uit ziet wanneer die onder de auto hangt. deze komt onder mijn auto vandaan.
16mhfp.jpg --> mod_embed_images_loadimage('587039d3f680dadf4b459911a1b4f32d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdefen.so-minded.nl%2F16mhfp.jpg', 'http://defen.so-minded.nl/16mhfp.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdefen.so-minded.nl%2F16mhfp.jpg', '', 13753523, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ik heb gewoon normale veren tussen geplaatst die bedoelt zijn voor "non SLU" deze zijn niet hoger als je ze naast elkaar zet maar wel stugger
dit komt omdat het verschil in de spiraal dikte zit. waardoor hij achter toch een centimeter of 5 omhoog gekomen is.
_MG_5599.jpg --> mod_embed_images_loadimage('083d65a6c6d0e4e6f9626bdb24a3d2ec', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F_tgMnsqsammE%2FTXzfLefwu5I%2FAAAAAAAAApI%2FLd_vBY5P_tU%2Fs576%2F_MG_5599.jpg', 'https://lh6.googleusercontent.com/_tgMnsqsammE/TXzfLefwu5I/AAAAAAAAApI/Ld_vBY5P_tU/s576/_MG_5599.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F_tgMnsqsammE%2FTXzfLefwu5I%2FAAAAAAAAApI%2FLd_vBY5P_tU%2Fs576%2F_MG_5599.jpg', '', 13753523, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Gr Bauke
Land Rover One-Ten 1984 2.5NA [Restauratie] naar 300Tdi
Land Rover Series 3 109 Ex-Defensie 2.25D
-
sander "one10"
Re: veren voor een 110 ,standaard coils of de yellow heavy duty
kijk aan ! heb het niet zien zitten , maar zal morgen er nog eens goed onderkijken !
welk heb je er zelf onder gezet ? de standaard coils ?
maar ga dan idd voor de "without self levelling" !
dank voor de info
sander
110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd
welk heb je er zelf onder gezet ? de standaard coils ?
maar ga dan idd voor de "without self levelling" !
dank voor de info
sander
110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd
-
sander "one10"
Re: veren voor een 110 ,standaard coils of de yellow heavy duty
ah kijk dat scheelt een aardig stuk !
nu kan ik er amper tussen kijken maar tis een aardig verschil
de SLU gaat er dan ook tussen uit als die er uberhaupt zit ?
tis nu te donker maar morgen ga ik zeker er even onder door kruipen !!!!
thanks !!!!!
sander
110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd
nu kan ik er amper tussen kijken maar tis een aardig verschil
de SLU gaat er dan ook tussen uit als die er uberhaupt zit ?
tis nu te donker maar morgen ga ik zeker er even onder door kruipen !!!!
thanks !!!!!
sander
110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd
-
Maartenb
Re: veren voor een 110 ,standaard coils of de yellow heavy duty
Hallo Bauke,
Zou jij eens willen meten hoe hoog jouw 110 nu op zijn veren staat? Ik ben ook van plan veren te vervangen en de SLU te verwijderen, maar twijfel over normale veren of een verhoging van 1á2".
Vermeld er een bij of je veel spul achterin hebt liggen als je wilt, dan kan ik daar rekening mee houden.
Groet, Maarten
Zou jij eens willen meten hoe hoog jouw 110 nu op zijn veren staat? Ik ben ook van plan veren te vervangen en de SLU te verwijderen, maar twijfel over normale veren of een verhoging van 1á2".
Vermeld er een bij of je veel spul achterin hebt liggen als je wilt, dan kan ik daar rekening mee houden.
Groet, Maarten
-
Bauke 110
Re: veren voor een 110 ,standaard coils of de yellow heavy duty
Hey Maarten,
Ik zal het straks even voor je meten. welke heb je het liefst. afstand tussen as en bumbstop of hoogte van de achterbalk. roep maar ik zal het na kijken.
ik heb achter in de auto verhoogde vloer en daar onder stalen kist met los grut en een gereedschapskoffer, Spanbanden en 3L Olie
Gewicht is dus wel te vinden achterin.
Gr Bauke
Land Rover One-Ten 1984 2.5NA [Restauratie] naar 300Tdi
Land Rover Series 3 109 Ex-Defensie 2.25D
Ik zal het straks even voor je meten. welke heb je het liefst. afstand tussen as en bumbstop of hoogte van de achterbalk. roep maar ik zal het na kijken.
ik heb achter in de auto verhoogde vloer en daar onder stalen kist met los grut en een gereedschapskoffer, Spanbanden en 3L Olie
Gewicht is dus wel te vinden achterin.
Gr Bauke
Land Rover One-Ten 1984 2.5NA [Restauratie] naar 300Tdi
Land Rover Series 3 109 Ex-Defensie 2.25D
-
Maartenb
Re: veren voor een 110 ,standaard coils of de yellow heavy duty
Hoi Bauke,
Doe maar de afstand tussen de as en de bumpstop. Is het meest precies, denk ik.
Ik ben nieuwsgierig naar het verschil.
Alvast bedankt voor de moeite!
Groet, Maarten
Doe maar de afstand tussen de as en de bumpstop. Is het meest precies, denk ik.
Ik ben nieuwsgierig naar het verschil.
Alvast bedankt voor de moeite!
Groet, Maarten
-
sander "one10"
Re: veren voor een 110 ,standaard coils of de yellow heavy duty
inmiddels alles vervangen voor heavy duty