Hoe onderdelen conserveren tijdens demontage

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Lucas van Lierop

Bericht door Lucas van Lierop »

Ik ben momenteel mijn Disco aan het demonteren voor restauratie/aanpassing. Binnenkort kom ik op het punt dat ik zaken als remmerij, koppeling blok etc los ga koppelen. Normaal gezien allemaal systemen EN gesloten zijn EN gevuld zijn met olie, koelvloeistof etc. Als ik dit uit elkaar haal is dit niet meer het geval en is e.e.a. blootgesteld aan de boze buitenwereld. Wat is de beste manier om dit soort dingen op te slaan ivm vocht etc?
Ter info: het zal zeker voor een aantal maanden zijn.

Alvast bedankt,

Groet
Lucas
Hans 109

Re: Hoe onderdelen conserveren tijdens demontage

Bericht door Hans 109 »

Binnen de watersportwereld word gewerkt met zogenaamde conserveringsolie.

mvg Hans
mirza.denhond@hotmail.com

Bericht door mirza.denhond@hotmail.com »

Inpakken in rekfolie (vershoudfolie) beschermt goed tegen omgevingsinvloeden. Wat met olie gevuld was laat men best nog nat in eigen vocht en dan goed omwikkelen.
Sean

Bericht door Sean »

Weet niet of je een metalen of kunststof brandstoftank hebt, maar een metalen tank moet je in ieder geval niet leeg wegzetten. Want dan roest die opeens verbazingwekkend snel van binnenuit. Paar liter is genoeg en af en toe even klotsen.... Grtz.
Lucas van Lierop

Bericht door Lucas van Lierop »

Bedankt voor de tips zover ik ga er even achteraan. en @Sean, ik heb gelukkig al een kunsttof tank, kan me voorstelen hoe hard die metalen kunnen roesten idd.

Groet
Lucas
berrys2a

Bericht door berrys2a »

Motorfiets kettingvet. in een spuitbus doet ook wonderen.na het invetten in huishoudfolie wikkelen.. en daarna gewone remmenreiniger om weer schoon te maken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/03/2011 17:43 door berrys2a.
Exfietser

Bericht door Exfietser »

Jij hebt het over het conserveren van je remmen en koppelings systeem. De adviezen van: 'in de olie en vet is bepaald niet handig'. Olie, vet en de hydraulische remvloeistof vreten elkaar op. Resultaat is dat je rubbers en pakkingen ook aangetast worden. Zou ik dus niet doen.

Arnold.

Het is inderdaad zoals "exfietser" zegt dat bepaalde oliën en vetten rubberen onderdelen kunnen aantasten. Vandaar mijn asvies: bewaren in eigen nat.

Correctie: >asvies< moet >advies< zijn.
Plaats reactie