nog een stuurhuis vraagje RRC
-
Niexor
nog een stuurhuis vraagje RRC
Ik heb een RRC 1979, met een 3 bouts stuurhuis.
Nu heb ik een ander stuurhuis, 4 bouts. Beide (bekrachtigd) hebben 4 gats bevestiging op het chassis.
Zijn deze zonder meer met elkaar uit te wisselen? Zo op het eerste oog lijkt het namelijk van wel.
Zijn bijvoorbeeld de hydrauliek aansluitingen identiek?
Dan nog een montage technische vraag: heb je speciaal gereedschap nodig om deze klus te klaren?
In de manual wordt de balljoint los gemaakt met een speciale tool. Is deze perse nodig?
Alle tips zijn uiteraard welkom
Niek
Nu heb ik een ander stuurhuis, 4 bouts. Beide (bekrachtigd) hebben 4 gats bevestiging op het chassis.
Zijn deze zonder meer met elkaar uit te wisselen? Zo op het eerste oog lijkt het namelijk van wel.
Zijn bijvoorbeeld de hydrauliek aansluitingen identiek?
Dan nog een montage technische vraag: heb je speciaal gereedschap nodig om deze klus te klaren?
In de manual wordt de balljoint los gemaakt met een speciale tool. Is deze perse nodig?
Alle tips zijn uiteraard welkom
Niek
-
Bart van Dessel
Re: nog een stuurhuis vraagje RRC
Je hebt geen speciaal gereedschap nodig, alleen de bouten voor montage van het 4 bouts stuurhuis zijn iets dikker, ik geloof dat je met boor 10,5 of 11 de gaten in het chassis iets moet opboren. Verder is volgens mij 1 hydraulic slang anders op het stuurhuis. Als je bij beide de pittman arm er nog aan hebt zitten dan kun je die gewoon op je stuurstang bevestigen. Mooiste is een pittman arm en stuurstang van een 300 tdi Discovery.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
bram-rrc
slang van stuurhuis naar pomp is idd anders. Als je beide hebt, kan een hydrauliek toko daar eentje van maken.
Is dat een andere pitmanarm dan Bart?
Is dat een andere pitmanarm dan Bart?
-
Bart van Dessel
Van een 300 tdi is een rechte pittman arm zonder dat bouwpakket-kogeltje, zit gewoon een gat voor een stuurkogel. De stuurstang heeft dan 2 stuurkogels die je makkelijk kunt verwisselen. Niet dat een zwabberbak als een RRC dan stabieler wordt
Ik heb nu trouwens veren en schokbrekers van OME, echt goed spul en lekker strak!
Gr, Bart
Ik heb nu trouwens veren en schokbrekers van OME, echt goed spul en lekker strak!
Gr, Bart
-
bram-rrc
Hallee,
Da's idd een stuk handiger dan dat kogelding met een veer eronder.
OME, zal daar eens kijken of ze stugge veren hebben die de auto niet verhogen.
Weet jij niet de standaard hoogte van een rrc, aan de voorkant. bv grond tot wielkast ofzo.
Auto is nog steeds te hoog voor, maar weet niet meer wat de orginele hoogte was.
nu gele veren van Britpart geprobeerd, zouden de auto niet verhogen.
Stomme is dat ze die veren net zo hoog maken als de orginele maar dan veeel stugger,
dus komt de auto omhoog.
Achter HD police spec veren met 2cm blokken eronder en nog is ie voor hoger.
Bij Famous4x4 hebben ze hd veren -1inch. maar weet ook niet hoe dat uitpakt...
[www.britpart.com]
Da's idd een stuk handiger dan dat kogelding met een veer eronder.
OME, zal daar eens kijken of ze stugge veren hebben die de auto niet verhogen.
Weet jij niet de standaard hoogte van een rrc, aan de voorkant. bv grond tot wielkast ofzo.
Auto is nog steeds te hoog voor, maar weet niet meer wat de orginele hoogte was.
nu gele veren van Britpart geprobeerd, zouden de auto niet verhogen.
Stomme is dat ze die veren net zo hoog maken als de orginele maar dan veeel stugger,
dus komt de auto omhoog.
Achter HD police spec veren met 2cm blokken eronder en nog is ie voor hoger.
Bij Famous4x4 hebben ze hd veren -1inch. maar weet ook niet hoe dat uitpakt...
[www.britpart.com]
-
Bart van Dessel
Wil je het écht goed hebben neem dan niks van Britpart of huismerk Famous Four, wat meer geld uitgeven en dan OME of ander kwaliteitsmerk pakken. Ik heb dus een set van OME, 2" hoger, en toch lekker stabiel met de Ifor Williams d'r achter. Polybush set van Britpart ook niet doen! Ik heb nu Superpro, iets duurder (ja alweer..) maar wel echt kwaliteit. Zelfde spul als P-set van Bearmach, die donkerblauwe.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
bram-rrc
Ben ook van goei spul hoor. vandaar ook koni dempers en orginele bussen.
Wilde alleen proberen, voor een paar tientjes, wat hele stugge veren voor doen.
2 inch verhoogd is er genoeg te vinden. Maar iets dat de auto op orginele hoogte houdt blijkt erg moeilijk.
Wilde alleen proberen, voor een paar tientjes, wat hele stugge veren voor doen.
2 inch verhoogd is er genoeg te vinden. Maar iets dat de auto op orginele hoogte houdt blijkt erg moeilijk.