pakking lageropsluitplaat LT95, met of zonder vloeibare pakking?
-
Boelo
pakking lageropsluitplaat LT95, met of zonder vloeibare pakking?
Bij het controleren van de olieopvoerpomp van mijn LT95 kwam ik tot de ontdekking dat er olie uit de V-bak lekte richting bellhouse door een van de boutgaten van de lageropsluitplaat.
Foto-4HFLMR6B.jpg --> mod_embed_images_loadimage('22939b7e4215593d8504fa0b8085485f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4HFLMR6B.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4HFLMR6B.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4HFLMR6B.jpg', '', 13663298, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-SOTM8ZUT.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5ca56b79e918223984f4f6eadf8559cd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SOTM8ZUT.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SOTM8ZUT.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SOTM8ZUT.jpg', '', 13663298, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Na demontage de vlakken goed schoongemaakt.
Foto-IAVKXZB6.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5139fbad866dad1e38cdf5ae5f73ea88', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-IAVKXZB6.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-IAVKXZB6.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-IAVKXZB6.jpg', '', 13663298, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Nu heb ik een nieuwe pakking Bearmach) liggen, maar deze is van heel dun papier. De pasvlakken zijn niet beschadigd maar nu twijfel ik toch of de pakking niet te dun is en of het niet zekerder is om er ook nog wat vloeibare pakking bij te gebruiken. Iemand een idee wat wijsheid is? En gebruik je dat dan aan beide zijden?
Foto-FWBLE687.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1088017aedcf35b8ca9b5512f18b4396', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-FWBLE687.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-FWBLE687.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-FWBLE687.jpg', '', 13663298, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5373cd6415ff15b81673ea41448b38e2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 13663298, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/02/2011 13:48 door Boelo.
Foto-4HFLMR6B.jpg --> mod_embed_images_loadimage('22939b7e4215593d8504fa0b8085485f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4HFLMR6B.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4HFLMR6B.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4HFLMR6B.jpg', '', 13663298, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-SOTM8ZUT.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5ca56b79e918223984f4f6eadf8559cd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SOTM8ZUT.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SOTM8ZUT.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SOTM8ZUT.jpg', '', 13663298, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Na demontage de vlakken goed schoongemaakt.
Foto-IAVKXZB6.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5139fbad866dad1e38cdf5ae5f73ea88', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-IAVKXZB6.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-IAVKXZB6.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-IAVKXZB6.jpg', '', 13663298, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Nu heb ik een nieuwe pakking Bearmach) liggen, maar deze is van heel dun papier. De pasvlakken zijn niet beschadigd maar nu twijfel ik toch of de pakking niet te dun is en of het niet zekerder is om er ook nog wat vloeibare pakking bij te gebruiken. Iemand een idee wat wijsheid is? En gebruik je dat dan aan beide zijden?
Foto-FWBLE687.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1088017aedcf35b8ca9b5512f18b4396', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-FWBLE687.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-FWBLE687.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-FWBLE687.jpg', '', 13663298, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5373cd6415ff15b81673ea41448b38e2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 13663298, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/02/2011 13:48 door Boelo.
-
Thimo
Re: pakking lageropsluitplaat LT95, met of zonder vloeibare pakk
Beste Boelo,
Bij een LT95 bak welke ik gedemonteerd heb zat geen vloeibare pakking.
Ikzelf zou deze ook niet gebruiken aangezien dit spul in je pompcircuit terecht kan komen hoe weing je ook gebruikt.
Mijn ervaring is dat de 4 M16 en 4 M12 bouten/moeren erg vast aangedraaid zitten zodat de pakking zeker goed afsluit.
Zoals je zelf laat weten hebben de pasvlakken geen beschadigingen dus zal ik in jouw geval alleen de pakking toepassen.
Dat er olie heeft gelekt duidt op of een kapotte pakking ( bij montage ) of dat de boute/moeren te los hebben gezeten.
Mvg Thimo, welke bezig is met een 300TDI conversie op een LT95.
Bij een LT95 bak welke ik gedemonteerd heb zat geen vloeibare pakking.
Ikzelf zou deze ook niet gebruiken aangezien dit spul in je pompcircuit terecht kan komen hoe weing je ook gebruikt.
Mijn ervaring is dat de 4 M16 en 4 M12 bouten/moeren erg vast aangedraaid zitten zodat de pakking zeker goed afsluit.
Zoals je zelf laat weten hebben de pasvlakken geen beschadigingen dus zal ik in jouw geval alleen de pakking toepassen.
Dat er olie heeft gelekt duidt op of een kapotte pakking ( bij montage ) of dat de boute/moeren te los hebben gezeten.
Mvg Thimo, welke bezig is met een 300TDI conversie op een LT95.
-
bram-rrc
Re: pakking lageropsluitplaat LT95, met of zonder vloeibare pakk
Anders voor de zekerheid even met een landrover dealer bellen, of ze geen pakking hebben liggen.
Voor mijn waterpomp onlangs ook gehaald. Leek heel wat meer op een pakking dan
het papiertje dat ze tegenwoordig bij aftermarket muk erbij doen.
Voor mijn waterpomp onlangs ook gehaald. Leek heel wat meer op een pakking dan
het papiertje dat ze tegenwoordig bij aftermarket muk erbij doen.
-
Michiel 109 V8
Re: pakking lageropsluitplaat LT95, met of zonder vloeibare pakk
Je zou de pakking ook een beetje kunnen laten weken in warme olie. Zo wordt die dikker en beter vervormbaar waardoor die weer beter afsluit. Maar ik zou ook eerst een originele pakking opzoeken. Teveel geklo&%^%##t als de immitatie alsnog lekt en de boel er weer onderuit kan.
Mooi blok trouwens, foto's zien er mooi uit!
Greetz,
Michiel
Mooi blok trouwens, foto's zien er mooi uit!
Greetz,
Michiel
-
G-men (Gargamel)
Re: pakking lageropsluitplaat LT95, met of zonder vloeibare pakk
Tja, wel of niet..... gebruik het eigenlijk ook liever niet; maar toch om na de nodige zweetplekjes....
Denk echter dat ook hier het magische woord met mate is...... Ik zie vaak spullen die bijna letterlijk dichtgekit zijn met pakking.
Ik gebruik tegenwoordig een heel dun laagje vloeibare pakking, gewoon om eventuele krasjes of vervuilingen te vereffenen.
Ikzelf heb een aantal malen problemen gehad met de dunne (imitatie) papieren pakkingen bij de oliepomp (V8); en ondanks dat beide pasvlakken nagelnieuw (en origineel LR) waren niet 100% dicht kunnen krijgen. Een heel dun laagje vloeibare pakking maakt net het verschil tussen dicht en zweten/beetje lekken, ook wil een losse pakking soms wat schuiven.
Heb vorig jaar de voorkant van het pomphuis er ook af gehad en met de papieren pakking gemonteerd en volgens het boek vastgezet (moment).
Volgende dag maar nieuwe pakking gaan halen omdat hij flink aan het zweten was.Die die met een heel klein beetje vloeibare pakking gemonteerd. Dicht !
Bijkomend voordeel is dat ie een beetje op zijn plek kleeft; hetgeen veel makkelijker te monteren is.
Strakker aandraaien van bouten boven de waardes die LR geeft doe ik liever niet. Zeker niet in Alu.
Gerrit
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/02/2011 19:11 door G-men (Gargamel).
Denk echter dat ook hier het magische woord met mate is...... Ik zie vaak spullen die bijna letterlijk dichtgekit zijn met pakking.
Ik gebruik tegenwoordig een heel dun laagje vloeibare pakking, gewoon om eventuele krasjes of vervuilingen te vereffenen.
Ikzelf heb een aantal malen problemen gehad met de dunne (imitatie) papieren pakkingen bij de oliepomp (V8); en ondanks dat beide pasvlakken nagelnieuw (en origineel LR) waren niet 100% dicht kunnen krijgen. Een heel dun laagje vloeibare pakking maakt net het verschil tussen dicht en zweten/beetje lekken, ook wil een losse pakking soms wat schuiven.
Heb vorig jaar de voorkant van het pomphuis er ook af gehad en met de papieren pakking gemonteerd en volgens het boek vastgezet (moment).
Volgende dag maar nieuwe pakking gaan halen omdat hij flink aan het zweten was.Die die met een heel klein beetje vloeibare pakking gemonteerd. Dicht !
Bijkomend voordeel is dat ie een beetje op zijn plek kleeft; hetgeen veel makkelijker te monteren is.
Strakker aandraaien van bouten boven de waardes die LR geeft doe ik liever niet. Zeker niet in Alu.
Gerrit
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/02/2011 19:11 door G-men (Gargamel).
-
Boelo
Re: pakking lageropsluitplaat LT95, met of zonder vloeibare pakk
Thanks allen voor jullie reacties, ik kies er toch voor om een heel dun uitgesmeerd laagje vloeibare pakking te gebruiken aan beide zijden van de dunnen papieren pakking. Een dikkere pakking is niet per definitie beter heb ik me laten vertellen omdat deze olie op kan nemen en door kan laten zweten, dat vind ik eigenlijk wel logisch klinken. Ik durf het dus wel aan om met de vloeibare pakking die ik heb, mooie kleverige Loctite 518, de dunne papieren pakking te gebruiken. Dat vangt mooi de kleine krasjes of oneffenheden op en het monteert idd wel handiger dan droog, de pakking schuift niet weg wanneer je de zware plaat met prise-as en secundaire as op zijn plaatst probeert te krijgen.
@ Gerrit: jij sprak eerder in een PB over de O-ring achter de oliepomp. Bij demontage bleek deze bij mij niet aanwezig. In mijn WPH en in mijn onderdelenboek staat de O-ring niet vermeld. Wel was de uitsparing (rond het lager van de prise-as), die naar mijn idee overduidelijk bedoeld is voor een O-ring, gevuld met vloeibare pakking. Net ff gebeld met BP Noord, Rob ziet de O-ring ook nergens vermeld. Hoort er nu wel of geen O-ring? Wie weet raad?
Ik zie hem op dit plaatje niet staan?
Foto-H6QAIXZJ.jpg --> mod_embed_images_loadimage('13a12d0bf835e2b6d59308c0b7404d13', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-H6QAIXZJ.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-H6QAIXZJ.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-H6QAIXZJ.jpg', '', 13676405, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Oh ja, nog een vraag, wie weet hoe de olietoeverring (met die 3 gaatjes onderin), nr 3 op het plaatje, verwijderd kan worden zodat ik de achterliggende keerring kan vervangen?
LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0314e74d023983e67e667ba2e0f593fe', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 13676405, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/03/2011 13:13 door Boelo.
@ Gerrit: jij sprak eerder in een PB over de O-ring achter de oliepomp. Bij demontage bleek deze bij mij niet aanwezig. In mijn WPH en in mijn onderdelenboek staat de O-ring niet vermeld. Wel was de uitsparing (rond het lager van de prise-as), die naar mijn idee overduidelijk bedoeld is voor een O-ring, gevuld met vloeibare pakking. Net ff gebeld met BP Noord, Rob ziet de O-ring ook nergens vermeld. Hoort er nu wel of geen O-ring? Wie weet raad?
Ik zie hem op dit plaatje niet staan?
Foto-H6QAIXZJ.jpg --> mod_embed_images_loadimage('13a12d0bf835e2b6d59308c0b7404d13', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-H6QAIXZJ.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-H6QAIXZJ.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-H6QAIXZJ.jpg', '', 13676405, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Oh ja, nog een vraag, wie weet hoe de olietoeverring (met die 3 gaatjes onderin), nr 3 op het plaatje, verwijderd kan worden zodat ik de achterliggende keerring kan vervangen?
LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0314e74d023983e67e667ba2e0f593fe', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 13676405, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/03/2011 13:13 door Boelo.
-
G-men (gargamel)
Re: pakking lageropsluitplaat LT95, met of zonder vloeibare pakk
De ring met 3 gaatjes kon ik gewoon verwijderen na het weghalen van het oliepompdeksel en de oliekeering. Ik heb de ring overigens vervangen; hij kost niet veel en kan stuk gaan bij demontage. (is overigens van asbesthoudend materiaal) BP had hem destijds op voorraad... wel een heeeeeeeeel oud doosje.
Ik heb de foto's er even op nageslagen gisteravond. Bij mijn bak was de uitsparing in de as gewoon leeg; maar hij vraagt idd als het ware om een o-ring. Uiteindelijk heb ik er niets mee gedaan en geen o-ring gemonteerd; hij staat idd ook niet in de handleiding staat.
Gerrit
Boelo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Thanks allen voor jullie reacties, ik kies er toch
> voor om een heel dun uitgesmeerd laagje vloeibare
> pakking te gebruiken aan beide zijden van de
> dunnen papieren pakking. Een dikkere pakking is
> niet per definitie beter heb ik me laten vertellen
> omdat deze olie op kan nemen en door kan laten
> zweten, dat vind ik eigenlijk wel logisch klinken.
> Ik durf het dus wel aan om met de vloeibare
> pakking die ik heb, mooie kleverige Loctite 518,
> de dunne papieren pakking te gebruiken. Dat vangt
> mooi de kleine krasjes of oneffenheden op en het
> monteert idd wel handiger dan droog, de pakking
> schuift niet weg wanneer je de zware plaat met
> prise-as en secundaire as op zijn plaatst probeert
> te krijgen.
>
> @ Gerrit: jij sprak eerder in een PB over de
> O-ring achter de oliepomp. Bij demontage bleek
> deze bij mij niet aanwezig. In mijn WPH en in mijn
> onderdelenboek staat de O-ring niet vermeld. Wel
> was de uitsparing (rond het lager van de
> prise-as), die naar mijn idee overduidelijk
> bedoeld is voor een O-ring, gevuld met vloeibare
> pakking. Net ff gebeld met BP Noord, Rob ziet de
> O-ring ook nergens vermeld. Hoort er nu wel of
> geen O-ring? Wie weet raad?
> Ik zie hem op dit plaatje niet staan?
> Foto-H6QAIXZJ.jpg --> mod_embed_images_loadimage('59f732ccde710068eadc8a9baec91255', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-H6QAIXZJ.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-H6QAIXZJ.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-H6QAIXZJ.jpg', '', 13682527, 600, 600, 'Loading image ...', false);
> Oh ja, nog een vraag, wie weet hoe de
> olietoeverring (met die 3 gaatjes onderin), nr 3
> op het plaatje, verwijderd kan worden zodat ik de
> achterliggende keerring kan vervangen?
Ik heb de foto's er even op nageslagen gisteravond. Bij mijn bak was de uitsparing in de as gewoon leeg; maar hij vraagt idd als het ware om een o-ring. Uiteindelijk heb ik er niets mee gedaan en geen o-ring gemonteerd; hij staat idd ook niet in de handleiding staat.
Gerrit
Boelo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Thanks allen voor jullie reacties, ik kies er toch
> voor om een heel dun uitgesmeerd laagje vloeibare
> pakking te gebruiken aan beide zijden van de
> dunnen papieren pakking. Een dikkere pakking is
> niet per definitie beter heb ik me laten vertellen
> omdat deze olie op kan nemen en door kan laten
> zweten, dat vind ik eigenlijk wel logisch klinken.
> Ik durf het dus wel aan om met de vloeibare
> pakking die ik heb, mooie kleverige Loctite 518,
> de dunne papieren pakking te gebruiken. Dat vangt
> mooi de kleine krasjes of oneffenheden op en het
> monteert idd wel handiger dan droog, de pakking
> schuift niet weg wanneer je de zware plaat met
> prise-as en secundaire as op zijn plaatst probeert
> te krijgen.
>
> @ Gerrit: jij sprak eerder in een PB over de
> O-ring achter de oliepomp. Bij demontage bleek
> deze bij mij niet aanwezig. In mijn WPH en in mijn
> onderdelenboek staat de O-ring niet vermeld. Wel
> was de uitsparing (rond het lager van de
> prise-as), die naar mijn idee overduidelijk
> bedoeld is voor een O-ring, gevuld met vloeibare
> pakking. Net ff gebeld met BP Noord, Rob ziet de
> O-ring ook nergens vermeld. Hoort er nu wel of
> geen O-ring? Wie weet raad?
> Ik zie hem op dit plaatje niet staan?
> Foto-H6QAIXZJ.jpg --> mod_embed_images_loadimage('59f732ccde710068eadc8a9baec91255', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-H6QAIXZJ.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-H6QAIXZJ.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-H6QAIXZJ.jpg', '', 13682527, 600, 600, 'Loading image ...', false);
> Oh ja, nog een vraag, wie weet hoe de
> olietoeverring (met die 3 gaatjes onderin), nr 3
> op het plaatje, verwijderd kan worden zodat ik de
> achterliggende keerring kan vervangen?
-
Boelo
Re: pakking lageropsluitplaat LT95, met of zonder vloeibare pakk
Ha Gerrit, dank voor je antwoord, maar ik was er gisteravond al uit gekomen, soms roep ik te snel en gewoon beginnen leidt dan vaak vanzelf naar het antwoord.
Ik heb de olie toevoerring met een trekker verwijderd en dat ging heel gemakkelijk, keerring vervangen en de ring met de 3 gaatjes nu wel in lijn met het oliekanaal teruggeplaatst.
Wat betreft de O-ring, ik heb nog eens goed gekeken. Het deksel van de oliepomp heeft idd een verdiepte rand waar je een O-ring zou verwachten, alleen is deze onderbroken door twee olie kanalen, bij nader inzien zou een O-ring hier dus geen effect hebben. Van het weekend de bak achter de motor plaatsen op het chassis, wacht nog even op druklager en keerringen van de tussenbak.
Groeten Boelo
Ik heb de olie toevoerring met een trekker verwijderd en dat ging heel gemakkelijk, keerring vervangen en de ring met de 3 gaatjes nu wel in lijn met het oliekanaal teruggeplaatst.
Wat betreft de O-ring, ik heb nog eens goed gekeken. Het deksel van de oliepomp heeft idd een verdiepte rand waar je een O-ring zou verwachten, alleen is deze onderbroken door twee olie kanalen, bij nader inzien zou een O-ring hier dus geen effect hebben. Van het weekend de bak achter de motor plaatsen op het chassis, wacht nog even op druklager en keerringen van de tussenbak.
Groeten Boelo