goedde adviesen of toch net niet zo goed.
Geplaatst: zo 27 feb 2011, 22:32
hoi allemaal,
Heben julie dat ook dat een goed advisch welke hier op een vraag geven word je dat dan automatisch als waar aan neemt.
Ik wel tenminste als er meerdere mensen beweren dat iets op manier moet en dat ook nog overtuigent onderbouwt word. dan geloof ik heilig dat dat de oplossing is.
Maar ik kom er steeds vaker achter dat soming advischen in grote lijnen wel kloppen. of dat iemant het zelf zo doet. Alleen is dat niet altijd de beste oplossing.
Nu ook laatste en vraag gesteld over en waterpomp voor een dt5. Het beste advies was:
Ts weel werk 3.5 uur voor een profesional die weet wat hij doent.
Want de waterpomp steun moet er af en de stuurberkrachterpomp moet er ook af. dan kan je de water pomp er uittikken............. goed op schuren en dan de nieuwe er in.............
Oke klink logies. dus ik aan het werk zaterdag. Na het nodige los gedraait te hebben. richting deze oplossing. kom ik een boutje tegen wat achter een deksel zit (deksel waterpomp). he dat is raar! Als ik de steun los wil draaien moet ik eerst deze deksel verwijderen om bij dat boutje te lomen. Het dat is raar! Deze deksel kan niet weg want het centfugaal filter zit in de weg. He ik heb niks over dat filter gelezen. naja Ik zal het wel verkeert doen maar ik zie ook geen ander oplossing dus dit filterpotje moet aan de kant.
He lastig oli filter zit ook in de weg. maar die was zo los.
Het dat contufigaal potje zit met drie schoefje vast kan je ook gemakkerlijk bij. dus potje weg. En hela ruimte om het dekseltje van de water pomp te verwijderen. he nu valt zo maar de pomp er ook uit.
He wacht eens even waarom moet dan de hele steun er uit en moet de stuurbekrachtings pomp los. dat is nergens voor nodig. Ik heb tenslotte de pomp al.
Uit inderlijk was het werk om de pomp te vervangen. lucht leiding turbo los, oli filtet los, centufigaal potje los, 5 boutjes waar je goed bij kan.
5 schoefje van het dekeseltje waterpomp los en de slang. alles bij elkaar nog geen 30 min werk. pomje wisslen, en nog een half uurtje alle weer terug plaatsen.
De rest van de dag is op gegaan aan de immiddels overbouding al los gedraaide onderdelen.
lijdingen, aandrijfriemmen, en ander bouten die los leken te moetten.
maar ik ben harstikkeblij met dit prikbort, alleen als adviseurs iets traparanter zijn over hun eigen ervaring of dat ze het vermoedden of dat ze het ooi eens zo gehoord hebben van een garage die het voor hun uitvooerde of zo. naja weet ik veel. Maar pas op met zeer overtuigend zijn als je het zelf eigenlijk niet helemaal zeker weet.
dan word dit prikbord nog veel beter van.
oja ik ben dislectsies.
mijn dank voor jullie steun de waterpomp is weer gemaakt.
groetjes jacob
Heben julie dat ook dat een goed advisch welke hier op een vraag geven word je dat dan automatisch als waar aan neemt.
Ik wel tenminste als er meerdere mensen beweren dat iets op manier moet en dat ook nog overtuigent onderbouwt word. dan geloof ik heilig dat dat de oplossing is.
Maar ik kom er steeds vaker achter dat soming advischen in grote lijnen wel kloppen. of dat iemant het zelf zo doet. Alleen is dat niet altijd de beste oplossing.
Nu ook laatste en vraag gesteld over en waterpomp voor een dt5. Het beste advies was:
Ts weel werk 3.5 uur voor een profesional die weet wat hij doent.
Want de waterpomp steun moet er af en de stuurberkrachterpomp moet er ook af. dan kan je de water pomp er uittikken............. goed op schuren en dan de nieuwe er in.............
Oke klink logies. dus ik aan het werk zaterdag. Na het nodige los gedraait te hebben. richting deze oplossing. kom ik een boutje tegen wat achter een deksel zit (deksel waterpomp). he dat is raar! Als ik de steun los wil draaien moet ik eerst deze deksel verwijderen om bij dat boutje te lomen. Het dat is raar! Deze deksel kan niet weg want het centfugaal filter zit in de weg. He ik heb niks over dat filter gelezen. naja Ik zal het wel verkeert doen maar ik zie ook geen ander oplossing dus dit filterpotje moet aan de kant.
He lastig oli filter zit ook in de weg. maar die was zo los.
Het dat contufigaal potje zit met drie schoefje vast kan je ook gemakkerlijk bij. dus potje weg. En hela ruimte om het dekseltje van de water pomp te verwijderen. he nu valt zo maar de pomp er ook uit.
He wacht eens even waarom moet dan de hele steun er uit en moet de stuurbekrachtings pomp los. dat is nergens voor nodig. Ik heb tenslotte de pomp al.
Uit inderlijk was het werk om de pomp te vervangen. lucht leiding turbo los, oli filtet los, centufigaal potje los, 5 boutjes waar je goed bij kan.
5 schoefje van het dekeseltje waterpomp los en de slang. alles bij elkaar nog geen 30 min werk. pomje wisslen, en nog een half uurtje alle weer terug plaatsen.
De rest van de dag is op gegaan aan de immiddels overbouding al los gedraaide onderdelen.
lijdingen, aandrijfriemmen, en ander bouten die los leken te moetten.
maar ik ben harstikkeblij met dit prikbort, alleen als adviseurs iets traparanter zijn over hun eigen ervaring of dat ze het vermoedden of dat ze het ooi eens zo gehoord hebben van een garage die het voor hun uitvooerde of zo. naja weet ik veel. Maar pas op met zeer overtuigend zijn als je het zelf eigenlijk niet helemaal zeker weet.
dan word dit prikbord nog veel beter van.
oja ik ben dislectsies.
mijn dank voor jullie steun de waterpomp is weer gemaakt.
groetjes jacob