OT: bladveren

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
plaetje

OT: bladveren

Bericht door plaetje »

ik heb landroverbladveren onder mijn aanhanger gezet maar hoe vast moeten de bouten allemaal zitten.
ik heb ze allemaal erg vast gezet maar volgens mij veert hij niet meer.
wie weet hoe vast ze moeten en welke.
ToyRoverlander

Re: OT: bladveren

Bericht door ToyRoverlander »

Gewoon..... vast... goed vast.
Ik gok dat je veren veeeeel te stug zijn. Wat voor aanhanger? Welke veren heb je gebruikt, voorveren, achterveren? Bladen ertussen gehaald?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
plaetje

Bericht door plaetje »

gewoon goed vast, voorbladen van een belg (landrover s3) geen bladen er uit gehaald en een aanhangen van 90x120cm een as

limburgrover
ToyRoverlander

Bericht door ToyRoverlander »

Volgens mij ligt de max vooraslast op iets van 900kg. Dus als dat aanhangertje leeg iets van, weet ik het, 200kg ofzo weegt, dan zal ie idd niet echt veren. Mocht ie idd niet veel wegen zou ik er wat veerbladen tussenuit halen om ze soepeler te maken.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Joost Nouwen

Bericht door Joost Nouwen »

Ik heb zo'n zelfde problemen met mijn aanhangers die ik bouw.
Ligt toch aan de veerpakketten zelf.
Misschien kun je wat bladen weglaten?
Zo ga ik het doen op mijn caravanproject , heb nu al 1 blad weggelaten , omdat ik anders geen originele stroppen kon gebruiken.
Later , als ie geheel is ga ik testrijden en met de bladen fine-tunen.
Mijn trailer mag 1,5 ton blijven (officiele kar) maar mijn caravan wordt lightweight(eigen gewicht en de lading ook)
Bouw een max. 750kg aanhanger met 1,5tons bladveren , dat geef weinig vering.
En alles wat er aan blad minder gaat wegen mag als extra in de bak.
Plaats reactie