radiator 200 TDI
-
M@rcel
radiator 200 TDI
in mijn Defender is een 200 TDI uit een Discovery gebouwd
nu is mijn Radiator behoorlijk verrot en zal eerdaags vervangen moeten worden
weet iemand of er een verschil is tussen een radiator van een defender 200 TDI en een Discovery 200 TDI
nu is mijn Radiator behoorlijk verrot en zal eerdaags vervangen moeten worden
weet iemand of er een verschil is tussen een radiator van een defender 200 TDI en een Discovery 200 TDI
-
Puffino
Re: radiator 200 TDI
Hier zijn boeken over volgepend. Haha, en jij krijgt een link naar de verschillen in de IC's....
Let op dat er een RADIATOR en een RADIATOR UNIT bestaat.
De radiator UNIT bestaat uit een Radiator+IC+Frame. Heb jij het over de vervanging van een radiator, alleen? Kijk eens naar de verschillen in onderdeelnummers. Let op of je een heel vroege radiator hebt met bolle olieleidingkoppelingen. Of rechte pijpjes op het contactvlak. Verder is de hoogte anders meen ik. Maar hoe ziet jouw UNIT er nu uit? Het is niet gezegd dat bij een 200tdi inbouw ook de Disco unit is gebruikt.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Let op dat er een RADIATOR en een RADIATOR UNIT bestaat.
De radiator UNIT bestaat uit een Radiator+IC+Frame. Heb jij het over de vervanging van een radiator, alleen? Kijk eens naar de verschillen in onderdeelnummers. Let op of je een heel vroege radiator hebt met bolle olieleidingkoppelingen. Of rechte pijpjes op het contactvlak. Verder is de hoogte anders meen ik. Maar hoe ziet jouw UNIT er nu uit? Het is niet gezegd dat bij een 200tdi inbouw ook de Disco unit is gebruikt.
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
-
M@rcel
nou we zijn eruit het gaat bij mij om een orginele 200 tdi Defender Radiator unit waarvan de radiator in zeer slechte staat is
radiator heeft de bolle olieleiding koppelingen
laat de radiator volgende week reviseren bij een spec bedrijf kosten vielen meer de totale revisie gaat 265 ex BTW kosten
nu alleen nog even uitbouwen en dan kan de klus geklaard worden
radiator heeft de bolle olieleiding koppelingen
laat de radiator volgende week reviseren bij een spec bedrijf kosten vielen meer de totale revisie gaat 265 ex BTW kosten
nu alleen nog even uitbouwen en dan kan de klus geklaard worden
-
sjorsboomschors/aka/PP
pfoeiii, €300+ voor een gereviseerde radiator????
koop je toch een nieuwe!??
klikkk/radiator
intercooler
ben je alles bij elkaar 100 pond kwijt, of je koopt een nieuwe voor ongeveer hetzelfde bedrag wat revisie kost:
paddock
koop je toch een nieuwe!??
klikkk/radiator
intercooler
ben je alles bij elkaar 100 pond kwijt, of je koopt een nieuwe voor ongeveer hetzelfde bedrag wat revisie kost:
paddock
-
Puffino
zo dan, knap voor die prijs. En reviseren? Kan niet als jet het mij vraagt (maar ikz eg wel vaker verkeerde dingen dus agh....)
Dat je er eentje hebt met BOLLE leidingen: dan heb je een vroege 200tdi. Wees jezelf daar bewust van. Niet iedereen blijkt op de hoogte dat dat kan namelijk, een 200tdi met bolle koppelingen, en sommigen denken weer dat rechte koppelingen niet kunnen...
Maar dat blijkt dus in het bouwjaar te zitten.
Succes, mooi dat het opgelost kan worden! Enjoy! Dat het goedkoper kan,a gh, who cares, als het goedkomt en je lacht weer als je rijdt, ben jij mooi een blij mens, toch!?
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
Dat je er eentje hebt met BOLLE leidingen: dan heb je een vroege 200tdi. Wees jezelf daar bewust van. Niet iedereen blijkt op de hoogte dat dat kan namelijk, een 200tdi met bolle koppelingen, en sommigen denken weer dat rechte koppelingen niet kunnen...
Succes, mooi dat het opgelost kan worden! Enjoy! Dat het goedkoper kan,a gh, who cares, als het goedkomt en je lacht weer als je rijdt, ben jij mooi een blij mens, toch!?
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
-
M@rcel
bedankt voor de reactie's en adviezen maar het wordt gewoon reviseren
dan plaatsen ze een nieuw lamellen blok
kost misschien wel een beetje meer als een nieuwe maar dan heb je wel een koperen lamellen blok ipv een aluminium
en je houd alle aansluitingen origineel (bolle olie koppelingen)
bedrijf geeft 10 jaar schriftelijke garantie en dat is ook wat waard
gaan hem morgen demonteren en wegbrengen kan hij donderdag weer terug geplaatst worden
gr Marcel
dan plaatsen ze een nieuw lamellen blok
kost misschien wel een beetje meer als een nieuwe maar dan heb je wel een koperen lamellen blok ipv een aluminium
en je houd alle aansluitingen origineel (bolle olie koppelingen)
bedrijf geeft 10 jaar schriftelijke garantie en dat is ook wat waard
gaan hem morgen demonteren en wegbrengen kan hij donderdag weer terug geplaatst worden
gr Marcel
-
M@rcel
nou de nieuwe radiator zit er in
nu zit er veel lucht in het systeem hoe kun je dat het best ontluchten
heb het zwarte tankje gebruikt om het systeem te vullen en tijdens het vullen de kunstof plug eraf gehaald
nu blijft de onderste slang aanvoelen als of er lucht inzit
heb al meerdere malen zitten knijpen in de slang maar het vloeistof peil reageert dan niet door te stijgen of te borrelen
wie weet er raad
nu zit er veel lucht in het systeem hoe kun je dat het best ontluchten
heb het zwarte tankje gebruikt om het systeem te vullen en tijdens het vullen de kunstof plug eraf gehaald
nu blijft de onderste slang aanvoelen als of er lucht inzit
heb al meerdere malen zitten knijpen in de slang maar het vloeistof peil reageert dan niet door te stijgen of te borrelen
wie weet er raad
-
Paul Kampeerrover
draai de plug op de radiator er af en zorg dat ie daar nokkievol is.
Vergeet niet de motor te laten lopen ( als de plug er weer in zit) en zet de kachel vol open.
Rij een rondje zodat de temeratuur hoog genoeg is om de thermostaat ook open gaat.
Succes, Paul
Vergeet niet de motor te laten lopen ( als de plug er weer in zit) en zet de kachel vol open.
Rij een rondje zodat de temeratuur hoog genoeg is om de thermostaat ook open gaat.
Succes, Paul
-
Puffino
Achterste aansluiting op je blok lossen. En daar ook ingieten. Ook bij kachel unit een slang los, geloof ik. Dat is het hoogste punt namelijk. Zo kan lucht daar er uit.
Heb je een WSM, work Shop manual? Daar staat dat in.
Zoek anders even rechts op "ontluchten 200tdi". Via google.: [www.google.com]
Succes man, gaat lekker zo! Mooi werk! Koste dat nou, als je dat niet openbaar wil doen effe PM. (Prive bericht)
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
Heb je een WSM, work Shop manual? Daar staat dat in.
Zoek anders even rechts op "ontluchten 200tdi". Via google.: [www.google.com]
Succes man, gaat lekker zo! Mooi werk! Koste dat nou, als je dat niet openbaar wil doen effe PM. (Prive bericht)
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
-
M@rcel
de kosten vielen mij mee
nu weet ik dat een nieuwe radiator ongeveer tussen de 150 en 200 pond kost maar dan heb je een aluminium radiator
revisie van de oude met een koperen lamellen blok en compleet ontroest en opnieuw gelakt waren 315 euro incl BTW
als je hem op dit adres brengt voor 12 uur is hij de volgende dag klaar om 15.00 uur
link [www.hansdales.nl]
het bedrijf doet al meer dan 50 jaar revisie van radiateurs op de ambachtelijke wijze
gr Marcel
nu weet ik dat een nieuwe radiator ongeveer tussen de 150 en 200 pond kost maar dan heb je een aluminium radiator
revisie van de oude met een koperen lamellen blok en compleet ontroest en opnieuw gelakt waren 315 euro incl BTW
als je hem op dit adres brengt voor 12 uur is hij de volgende dag klaar om 15.00 uur
link [www.hansdales.nl]
het bedrijf doet al meer dan 50 jaar revisie van radiateurs op de ambachtelijke wijze
gr Marcel
-
Puffino
niet beroerd.
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL