rijdt rrc v8 op E10 brandstof?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
badair

Bericht door badair »

Frank 110V8

Re: rijdt rrc v8 op E10 brandstof?

Bericht door Frank 110V8 »

carb, EFI en welke versie dan?

Groet Frank
badair

Bericht door badair »

in mijn geval efi..
Bram109

Bericht door Bram109 »

[lmgtfy.com]

Bram.
RoLandrover

Bericht door RoLandrover »

E10 is een 10% toevoeging van Ethanol?

lijkt me geen punt,.. en tijdens de eerste km's de bougies af en toe even controleren op kleur en aanslag
,.. en de tank niet meteen helemaal vol gooien.

ik zou het er gewoon in knallen en proberen

grtn

RoLandRover
badair

Bericht door badair »

leuk zo een e10 check, maar als ze aan geven dat landrovers van modeljaar 1996 geschikt zijn, dan is bv discovery uit de zelfde model serie wel en niet geschikt.

wat maakt een motor(brandstof leidingen) geschikt?
Bram109

Bericht door Bram109 »

Jouw vraag ging toch over een RRC? Of heb ik nu verkeerd gelezen?

Bram.
G-men (gargamel)

Bericht door G-men (gargamel) »

BIj meer als 3-4% Ethanol worden sommige oudere rubbersoorten aangetast..... ik zou het niet in een RRC gooien eerlijk gezegd.
Voor de motor zelf maakt het niets uit.

Bij mijn nieuwe t*y*ta Auris staat specifiek vereld dat ie ervoor geschikt is. De 207 die ik ervoor had weer niet.. en die is van 2006 !
Dus beetje uitkijken met dat spul. Zolang het er nog is, tank ik gewone euro.

G
Frank 110V8

Bericht door Frank 110V8 »

Ik zou ook altijd voor euro gaan, zeker als ik dit lees:

[www.telegraaf.nl]

Nieuwe benzine duurder en milieu-onvriendelijk AMSTERDAM - De nieuwe eco-brandstof E10, die over enkele jaren in Nederland gelanceerd zal worden als de opvolger van Euro loodvrij 95, is helemaal niet zo milieuvriendelijk als we denken.

E10 (mengsel van negentig procent Euro 95 en tien procent ethanol) verbruikt op een afstand van honderd kilometer 1,2 liter meer dan 'gewone benzine'. De benzine kan dan leiden tot een lagere uitstoot van broeikasgassen, maar stoot vele malen meer uit. Duitse tankstations zijn begin 2011 overgestapt op de nieuwe brandstof E10. In Frankrijk zijn al eerder veel tankstations overgegaan op de nieuwe brandstof.

Een test van het Duitse tijdschrift AutoBild wijst uit dat de automobilist per jaar vele malen duurder uit is. De test werd gedaan met een VW Golf en een Seat Ibiza, elk een keer gevuld met E10 en Euro loodvrij 95.

Bij de tankstations in Duitsland en Frankrijk is naast E10 ook nog Euro loodvrij 95 verkrijgbaar. De ANWB waarschuwt de automobilisten alleen E10 te tanken als hun auto daar geschikt voor is.
badair

Bericht door badair »

de motor rrc v8 is naar mijn mening het zelfde als een discovery v8
badair

Bericht door badair »

ANWB

Frankrijk
In Frankrijk is Euro 95 nauwelijks meer langs de snelweg te verkrijgen. E10 wordt in Frankrijk aangeduid als SP95-E10. Waarbij SP staat voor Sans Plomb (ongelood), 95 voor octaangetal 95 en E10 voor een bijmenging van 10% bio-ethanol. Als de auto niet geschikt is voor deze brandstof raadt de ANWB autobezitters aan de duurdere premiumbrandstof te tanken om schade aan uw auto te voorkomen.
Rickske

Bericht door Rickske »

beter op LPG zetten dan

Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('37277bc7a5ca9f2396c4eb0735ab4ec5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 13633095, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Jos Daalmans

Bericht door Jos Daalmans »

Hoi,

Ik heb net familie uit Duitsland op bezoek. Het schijnt in Duitsland tot een Nationale verwarring te leiden. E10 gaat wel in nieuwe auto's (zoals de Landrover modellen van na 1996) maar veel automobilisten hebben al hun problemen.
De oplossing (hebben de oliegiganten dan toch maar mooi uit de hoed getoverd) de behoorlijk duurdere Super Plus benzine.
Helpt die benzine de auto zuiniger te maken, nou nee, helemaal niet, alleen maar bedrog, behalve dat er dan geen ethanol in zit.

Zijn benzinefabrikanten in Duitsland nog niet klaar mee. Kijk maar eens:
[www.dir-info.de]

Of zoek/google eens op: e10 kraftstoff probleme en dat je daar 178.000 treffers hebt, geeft aan dat het een behoorlijk probleem is.
Daar worden de fabrikanten al voor criminelen uitgemaakt.

Succes,

Jos

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/03/2011 13:03 door jos.daalmans.
Jos Daalmans

Bericht door Jos Daalmans »

Hoi,

Laatste Update, de E10 gaat in Duitsland weer aan de kant (bericht donderdag 3 maart 2011 op alle duitse Journaals). Ze worden hem (de E10 dus) aan de straatstenen niet kwijt.

Ze zullen deze moeten gaan verdunnen om deze benzine alsnog kwijt te raken.

Tot slot:

Ik vind het overigens niet terecht dat er brandstof wordt gemaakt van iets wat ook als eten kan worden gebruikt. We hebben genoeg kleine mondjes in de wereld die niets of nauwelijks te eten hebben. Dat ze in plaats van Raps of wat voor een gewas dan ook, maar graan zaaien, dan kan iedereen wat eten.

Groeten,

Jos
Plaats reactie