wat is het verschil
-
NetNait
wat is het verschil
wat is het verschil tussen een 2.25 en een 2.5 NA blok. begrijp wel dat de cilinderinhoud groter is. maar welke voordelen heb je nog meer. En wie heeft hier ervaring mee.
Landrover Lightweight type 88 1978
NetNait "less is more" [www.mijnalbum.nl]
Landrover Lightweight type 88 1978
NetNait "less is more" [www.mijnalbum.nl]
-
Exfietser
Re: wat is het verschil
5pk en iets meer koppel. Motorkarakteristiek iets vlakker dus hoef je minder te schakelen. Het rijdt dus iets makkelijker.
Ik vond het verschil niet groot genoeg om van een 2,25 naar een 2,5 over te stappen.
Arnold.
Ik vond het verschil niet groot genoeg om van een 2,25 naar een 2,5 over te stappen.
Arnold.
-
Roy Bruurs
Re: wat is het verschil
Bedoel je allebei in een LW? Ik heb alleen ervaring met de 2,25D in een LW en dat vindt ik eigenlijk net te weinig om goed mee te komen in het verkeer. Een 2,5NA doet het blijkbaar wel beter in een LW al hoewel hij in mijn ninety ook niet echt vlug was, maar toch de LW wel voor kon blijven.
Verschil
Andere pomp
D-riem ipv ketting
iets meer pk's (scheelt niet al te veel)
Parallel voorgloei systeem ipv serieel voorgloeien
Verschil
Andere pomp
D-riem ipv ketting
iets meer pk's (scheelt niet al te veel)
Parallel voorgloei systeem ipv serieel voorgloeien
-
vossehoff
Re: wat is het verschil
Rij maar even een rondje in die van mij morgen, dan weet je het verschil.
gr Niels
gr Niels
-
Dennis101
Re: wat is het verschil
De metrische 2.25 uit de zowel de series als 90/110 hebben standaard ook de parallelle gloeibougies.
Verder is het verschil tussen een 2.25 en 2.5 nauwelijks merkbaar als ze beiden in redelijk goede conditie zijn en daardoor de moeite van het ombouwen niet waard.
De vermeende grote verschillen zijn ontstaan door het vervangen van een slechte 2.25 door een redelijk tot goede 2.5.
Op de 120 km/h stukken van snelwegen na kun je met zowel een 2.25 als een 2.5 nog best meekomen met het overige verkeer, zolang je weet wat de functie van het rechter pedaal is.
Dennis B
Verder is het verschil tussen een 2.25 en 2.5 nauwelijks merkbaar als ze beiden in redelijk goede conditie zijn en daardoor de moeite van het ombouwen niet waard.
De vermeende grote verschillen zijn ontstaan door het vervangen van een slechte 2.25 door een redelijk tot goede 2.5.
Op de 120 km/h stukken van snelwegen na kun je met zowel een 2.25 als een 2.5 nog best meekomen met het overige verkeer, zolang je weet wat de functie van het rechter pedaal is.
Dennis B
-
Roy Bruurs
Re: wat is het verschil
Dennis101 Schreef:
-------------------------------------------------------
> De metrische 2.25 uit de zowel de series als
> 90/110 hebben standaard ook de parallelle
> gloeibougies.
>
> Verder is het verschil tussen een 2.25 en 2.5
> nauwelijks merkbaar als ze beiden in redelijk
> goede conditie zijn en daardoor de moeite van het
> ombouwen niet waard.
> De vermeende grote verschillen zijn ontstaan door
> het vervangen van een slechte 2.25 door een
> redelijk tot goede 2.5.
> Op de 120 km/h stukken van snelwegen na kun je met
> zowel een 2.25 als een 2.5 nog best meekomen met
> het overige verkeer, zolang je weet wat de functie
> van het rechter pedaal is.
>
> Dennis B
Nou ik kan toch niet zeggen dat ik met een goede 2,5NA goed mee kan komen. Als je nu zegt dat je met een 200Tdi goed mee kunt komen in het verkeer dan zeg ik ja
Oke meende dat ze nog allemaal serie geschakeld waren.
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('12b9d3d77348624da5ff7862fa6d5321', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13613410, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
-------------------------------------------------------
> De metrische 2.25 uit de zowel de series als
> 90/110 hebben standaard ook de parallelle
> gloeibougies.
>
> Verder is het verschil tussen een 2.25 en 2.5
> nauwelijks merkbaar als ze beiden in redelijk
> goede conditie zijn en daardoor de moeite van het
> ombouwen niet waard.
> De vermeende grote verschillen zijn ontstaan door
> het vervangen van een slechte 2.25 door een
> redelijk tot goede 2.5.
> Op de 120 km/h stukken van snelwegen na kun je met
> zowel een 2.25 als een 2.5 nog best meekomen met
> het overige verkeer, zolang je weet wat de functie
> van het rechter pedaal is.
>
> Dennis B
Nou ik kan toch niet zeggen dat ik met een goede 2,5NA goed mee kan komen. Als je nu zegt dat je met een 200Tdi goed mee kunt komen in het verkeer dan zeg ik ja
Oke meende dat ze nog allemaal serie geschakeld waren.
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('12b9d3d77348624da5ff7862fa6d5321', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13613410, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
-
Kees Verwaal
Re: wat is het verschil
Hallo, ik ben op dit moment zelf bezig met een conversie van mijn lightweight van een 2.25 benzine naar een 2.5NA maar loop toch tegen een aantal problemen aan waar ik vooraf niets over gelezen had, iedereen zei dat de 2.5NA er zonder problemen in zou passen echter begint het al met het veranderen van de rechtse motorsteun op zowel de motor als het chassis, nu dit probleem is verholpen wilde ik de grille met radiator er weer in zetten en blijkt deze tgen de koelventilator aan te zitten, nu heb ik al ergens gelezen dat je de ventilator op de motor kan laten vervallen en een electrische citroën BX ventilator voor de radiator kan plaatsen maar liefst hou ik de motor origineel, en nu weet ik niet of het is omdat ik v an benzine naar diesel ga, maar alle onderdelen om gas te kunnen geven zitten bij mijn lightweight aan stuurkant en het regelmechanisme van de inspuitpomp aan de bijrijderskant dus ook dit moet aangepast worden.
Het is dus niet zo heel erg eenvoudig, denk er goed over na voordat je begint.
M.v.gr.
Kees
Het is dus niet zo heel erg eenvoudig, denk er goed over na voordat je begint.
M.v.gr.
Kees
-
Rickske
Re: wat is het verschil
ik rijd met mijn 2,25d probleemloos naar de 100, daarbij kan ik andere auto's bijhouden en sommige gaan me zelfs te langzaam. Uiteraard gaat een audi sneller.. Maar 100 met een series vind ik prima genoeg op de snelweg.. Heb wel eens 112 gereden, maar het geluidsnivo bevalt me dan niet.
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('bb906dd28fd54141ae4273f485a448d3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 13668576, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('bb906dd28fd54141ae4273f485a448d3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 13668576, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"