Pffff , soms is het wat (te)veel , het larovirus, bestaat er een

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Joost Nouwen

Pffff , soms is het wat (te)veel , het larovirus, bestaat er een

Bericht door Joost Nouwen »

Hallo mede-fielen,
Mijn "vork" is wat te klein voor al het "hooi" dat ik genomen heb.

Oh , komt het bekend voor?

Pfff , vandaag mijn wagen terug van mijn prive monteur (ook wel bekend als mijn vader).
Voormalig monteur , 47 jaar ervaring , 15 jaar apk-keurmeester geweest.
Erg fijn om te hebben.

Mijn 109 moet naar de keuring en heb de laatste jaren de wagen alleen maar onderhouden.
Was daar vreemd aan zul je jezelf afvragen?
Nou , normaal gezien wil ik alles beter hebben dan ok of goed(genoeg).
Ben nogal veeleisend en laro is realistisch gezien niet de wagen met de minste slijtage voor wat ie moet doen , maar goed , ik=laro .
Er stroomt 10w40 door mijn lijf en , pis cardanolie , gebruik eau de diesel en ipv haargel liever lagervet.

Maar goed , mijn 109 is 6 jaar geleden body-off gedaan , 8000 euro aan onderdelen en ie had pas 18000 op de teller.
Vorig jaar een kleine body off gedaan om de achterbalk te wisselen en het chassis te behandelen.
Nu was de planning om de 109 weer compleet te doen en aan te passen naar "overland" , my specs.
Daarom wil ik een bepaalde disco er bij kopen , maar dat duurt wat langer dan gepland.
Kon dan de 109 aan de kant zetten en tussentijds doen , tussen de vele andere projecten door.

Dus nu moet ik rondom de remmen vernieuwen , fuck reviseren(btdt) , alles nieuw.
Is niet erg , als het moet , moet het gewoon , wat het kost kan ik betalen.
De rest van de wagen is vergeleken met "wat ik hier zoal lees" erg goed maar niet goed genoeg voor mij als ik wil doen wat ik wil doen.
Wil ook nog vele aanpassingen doen en verbeteringen maken.
Tja luxe-probleempje , 109 overland 100% willen hebben staan.

Buiten dat.
Gaat het best lekker met mijn andere projecten.
Mijn off-road-trailer is in de laatste fase , maar vraagt toch nog veel geheugen omtrend de finishing touch.
Alsof dat niet genoeg is.
Mijn laro-caravan-project is iets waarop ik me helemaal stuk moet bijten.
Alles moet opnieuw worden bedacht en gemaakt , niets is zomaar bruikbaar want het kan altijd beter e.d.
Aangepast chassis , rrc-as , bodydelen van 4 verschillende wagens en 3 types plus dat ik de rest van de body custom moet maken.

Ben ook nog een huis van 700 m3 aan het bouwen (alleen en zelf)maar daar heb ik geen tijd meer voor gezien mijn groene virus.

Ik wil niet lopen zeiken , maar uh , op dit soort momenten denk ik ook wel eens aan mensen die lekker in hun huis zitten , al dan niet met hun partner.
Een wagen hebben die ze zelf niet onderhouden en dat goed kunnen betalen.
Geen rare gekke projecten of dingen doen behalve 4x per jaar op vakantie gaan.
Alle vrije tijd voor zichzelf hebben en soms zelfs , zich nog kunnen vervelen.

Tja , maar ik kan niet anders zijn dan ik ben en ik ben daar wel blij om.
Dat het niet gaat zoals ik utopies vind , cést la vie.
Hopelijk kan ik wel een beetje afkicken want ik voel me een junk.
Kan ik een beetje laro-methadon krijgen ergens?
BEN110

Re: Pffff , soms is het wat (te)veel , het larovirus, bestaat er

Bericht door BEN110 »

zo te lezen heb je geen laro virus maar en project virus dus remedie bouw geen woning van 700 m³ maar en garage van 600 m³ en en huis cq slaapkamer 100 m³ ( ben je vaker thuis ) plaats en bank in de garage en ga daar ongeveer 1 uur per dag in zitten kijken naar je projecten ( droom van de vakantie's die je er mee gaat maken ) genezen heeft toch geen zin en methadon zou kunnen zijn en toyota of zoekzoekie maar dit zet alleen maar aan tot meer sleutelen en heimwee naar laro
met andere worden niets mis met jou
Rogier 88 SIII

Bericht door Rogier 88 SIII »

gewoon zo doorgaan, tijd te kort komen we allemaal! (denk ik, ik wel teminste..)

1232543966_6_KrdN.jpeg --> mod_embed_images_loadimage('31a78107e48145cf9861b7049478442f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F94.100.121.101%2F1232500001-1232550000%2F1232543901-1232544000%2F1232543966_6_KrdN.jpeg', 'http://94.100.121.101/1232500001-1232550000/1232543901-1232544000/1232543966_6_KrdN.jpeg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F94.100.121.101%2F1232500001-1232550000%2F1232543901-1232544000%2F1232543966_6_KrdN.jpeg', '', 13575365, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dirk109

Bericht door Dirk109 »

Klinkt niet heel erg hoor, na een 80 urige werkweek probeer ik geregeld om toch s'avonds laat nog ff in mijn landrover schuur iets 'te doen' tot heel laat om er vervolgens de volgende ochtend om kwart voor vijf weer erg spijt van te hebben omdat mijn ogen niet open willen.
Ik denk dan altijd, gebeurt wat gebeurt vanavond een keer niet en vroeger naar bed.Maar helaas als de avond
aanbreekt veranderd die gedachte altijd en als ik klaar ben met mijn dagelijkse 'dingen' onstaat er een aantrekkings
kracht die ik niet kan weerstaan.
Vaak eindig ik dan weer laat in de schuur of achter de computer (prik oid) en ga dan naar bed met dezelfde gedachte als de avond daarvoor.
Je vraagt om een inenting? de vraag is zou je er wel iets aan willen doen!
De hele avond op de bank liggen en kijken naar al die nieuwe artiesten in spee is ook niet alles.
Nee, laat mij maar lekker mijn gang gaan ........

Dirk 109
westfries

Bericht door westfries »

Joost troost je
het kan nog erger maar laat me er niet meer over uit hier
Er is geen prikker die er intresse in heeft
Allemaal te druk met het eigen larovirus

vlag.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d12548e7c7583daf53d9854057f97982', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', 'http://www.udcn.nl/FOTO/vlag.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', '', 13576088, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LaRobbie

Bericht door LaRobbie »

Je moet je pas echt zorgen gaan maken als je het erg vindt dat the Bold en the beautiful na 20 jaar van de buis zijn. Jij bent gewoon gek op je bolts en groene beautiful.
Iedere gek heeft recht op zijn eigen afwijking. Ik loop overdag te zeiken dat de zon te fel is en ik niet aan mijn LaRo kan werken, moet het nl allemaal buiten doen

geniet van het leven, rij met plezier... het duurt maar even
Landroarie

Bericht door Landroarie »

Hier exact hetzelfde.....

Een 60 urige werkweek, vrouw met een drukke baan, 3 kleine kinderen, een huis van 100 jaar oud en maar liefst 2(!) land rovers.
Al met al kom ik eigenlijk nergens aan toe, en heb ik zeker niet genoeg geld op de bank om alles te bekostigen.

roeien met de riemen die je hebt, en iedere keer als je een mooie ziet rijden je er toch weer in bijten omdat je dat ook wilt !
Boelo

Bericht door Boelo »

Ja, nogal wiedus als je voor de 3e x in 6 jaardezelfde auto gaat restaureren, dan zou ik verder ook nergens meer tijd voor hebben, maar ik snap je wel hoor!
Hier ook veel te veel zaken die Aandacht vragen, oud huus, 2 LR's en een bijna 100 jaar oude Regenboog, Oh ja werk, vrouw kind en hond vragen ook nog de nodige aandacht!
Groeten Boelo

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/02/2011 15:42 door Boelo.
Marijn & Simba

Bericht door Marijn & Simba »

Joost, don't worry, hier hetzelfde probleem...
Huis, 2 Laro's, Jeep en boot en dan ook nog een vrouw, werk (shit wat kost dát veel vrije tijd zeg)...

Medicijn tegen Land Rovers? Vraag Serine eens... die is er bijna vanaf
Maar als je net als de meesten hier in de Series blijft hangen werkt dat niet bij ons.

Maarre, 500m³ ruwbouw en 1 slaapkamer en 1 leefkamer en je bent klaar hoor...
Joost Nouwen

Ik dacht al dat er meerdere waren met dezelfde symptomen.

Zal binnenkort eens wat foto's plaatsen van mijn projecten.

Af en toe is het allemaal wel wat veel , een leven leiden en een laro rijden , of andersom

Met 2 laro's heb je meer onderhoud maar je zou toch zeggen dat er dan altijd wel 1 is die goed is.
In de praktijk zal dat misschien anders zijn ben ik bang.
Dan kun je tenminste wel , ipv een hart onder de riem , een hand in eigen boezem steken.

We gaan gewoon door en hopelijk komt die 2de laro er weer.(met mijn 1ste 2de laro was na 20 meter kapot)

Kan ik de 109 weer uit elkaar draaien , joepie.
En het wordt tijd voor een garage-sale want ik heb al weer van allerlei dingen bedacht om te maken wat ik beter niet kan doen voordat ik de loterij waar ik niet aan meedoe win.

Als er nog mensen zijn die ooit in zak en as zitten , dan denk maar dat er altijd nog meer as en zakken te krijgen zijn.
Hans N

Bericht door Hans N »

hier ook 3 laro's 1 motor een classieke cabrio en een A6 en nog wat rollend materiaal en een boerderij en een "gewone"baan.
Ik zou graag meer vrienden willen hebben die een hobbie zochten.... lol

Groet
sjaak109

Bericht door sjaak109 »

Hahahahahahaha,

Hiero gepensioneerd, hele dag thuis niets te doen als naar de 109 kijken en nu en dan er wat aan werken.
Want hij rijd gewoon dus kan stukkie bij beetje aanpakken.
soms wat klusjes aan het goede huis waar niets aan mankeert zoals boeiborden schoonmaken.
De vrouw werkt niet maar heeft haar eigen hobby,s.
het bootje komt in het voorjaar wel weer maar is van polyester dus alleen een beetje in de was zetten.
beetje gluren op marktplaats want ja je moet toch wat doen he?

Maar ik vind het wel sneu hoor voor jullie. Heb echt medelijden.
enige wat hier mankeert is het schip met geld wat ze ooit beloofd hebben maar nooit gekomen is.

Gr,
sjaakdietussenhethuisdweilendoorevenstiekuminternet.
serine

Bericht door serine »

ga een tijdje mijn disco rijden...die helpt je zo van je laro virus af..
serine

Bericht door serine »

ohw zijn die van de buis?...goed dat jij dat goed in de gaten houd...
serine

Bericht door serine »

Jij hebt goed opgelet...ik zette het net al neer als tip TEGEN het laro virus..
Joost Nouwen

Klikt goed Sjaak,

Zo te horen, heb jij het best naar je zin.
Ik ook , al heb ik af en toe net zo veel zin in sleutelen als jij in dweilen.
Heb ook begrip voor prikkers die het af en toe te veel wordt , die moeten misschien met net zo veel tegenzin sleutelen en dweilen , en en en en en.....

Maar ik ga echt niet nog 34 jaar werken terwijl ik al 17 jaar lang de meest slechte banen heb gehad.(eigen schuld)
Nee , less is more.

Het schip met geld mag aan mij voorbij gaan , levert mij meer problemen op dan wat anders.(overkill)
De echte dingen in het leven zijn niet te koop , ze zijn gratis.

Vroeger heel veel vanuit een rugzak geleefd en dat was beter dan welke andere tijd uit mijn leven dan ook.
Nog een paar jaar hier en wat extra luxe door hobby daarna wil ik aan de rest van mijn leven beginnen , zonder inkomen , dan houd de luxe vanzelf wel weer op.

Dus , over een tijdje rustig afbouwen , zo gaat dat met zware verslavingen en bezittingen, en dan maken dat ik hier wegkom.
Voordat ik op de rest begin te lijken
Joost Nouwen

Yep , weer zo'n dag

FF , lier gaan monteren op mijn 109 , exclusief de electro , 0,5 dag een nieuw wiel uitvinden.(plus gister de hele dag)
En mijn off-road-trailer z'n electronica testen , kut-electro(sorry voor het vlees)
En de aansluiting in mijn wagen was ook van een ander geslacht.
En mijn stuurspelling bij gaan stellen(al moet ik een ander stuurhuis plaatsen en heb dat liggen) , endedarmstuurhuis5vingerigedarmlaro..
En de 6 vierkante meter nieuw plaatwerk voor mijn caravan opnieuw doorgenomen , ok , geen vleesgooien nodig , tis nieuw en nog niet laro , just work.

Maaar , wat was het geweldig lekker weer vandaag!!!!
Zelfs al mijn laro-shit kon mij er niet toe brengen om negatief te zijn.

Vrouwelijk vlees , daar gooi ik dagelijks mee , niet letterlijk en alle respect voor voor waar ik mee gooi.
Al heb ik geen 5 vingerige darm(besefte ik een zin later pas) , voor die 12 vingerige heb ik ook wel respect.
Vrouwen , andere topic , nu ff niet.

Het heeft ff geduurd , maar vergelijk het met dikke stront die door een trechter moet , moeilijk en het duurt even.
All my wanahaves , whanabeesuperlaro-one-off , fuck it.
Zie marktplaats.

Back to basic.
Vind het geweldig wat ik doe met laro maar overkill is deadly.

Liefst had ik vandaag nog langer met mijn mannelijke geslachtsdelen in de voorjaarszon gezeten.(21+ hiero)

Misschien moet ik maar een moderne laro gaan rijden met bijpassende vrouw.(minder onderhoud)
Jarenlang koppig , en de voorjaarszon doet alles smelten.
Plaats reactie