Beste Mensen,
Er is hier vast al iemand die dit eerder heeft gedaan; een defender 2500cc benzinemotor in een Lightweight (of andere series Land Rover).
Welke zaken moeten er worden aangepast? Volgens mij niet zo veel, wellicht dat er anderen zijn die beter weten...
Ik zie bijvoorbeeld dat de drukgroep op 2,5 defendermotor heel anders is dan die van de 2,25. Kan ik deze defender drukgroep+koppelingsplaat 1 op 1 gebruiken, zonder verdere aanpassingen aan de hevel / cilinder etc? Of kan ik de drukgroep met koppelingsplaat van de 2,25 beter gebruiken?
Ik hoop dat er mensen zijn die me nog meer tips kunnen geven voordat ik er aan begin en zaken over het hoofd zie.
Alvast bedankt voor de tips!
Groeten,
Ruben
Foto-XH7M6C83.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3bd7247c3a5d994827c63e05679e8e10', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-XH7M6C83.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-XH7M6C83.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-XH7M6C83.jpg', '', 13542748, 600, 600, 'Loading image ...', false);
2500 benzine in Lightweight
-
Alex
Re: 2500 benzine in Lightweight
Als je een series III hebt past hij er zo in. Er zit verschil tussen de drukgroepen van S IIa en S III, namelijk het druklager gedeelte. Als je een drukgroep van een SIII gebruikt en een 9,5 " koppelingsplaat zal het een 1 op 1 fit zijn. Motorsteunen zitten ook hetzelfde als bij een 2.25. Verder kom je er wel uit denk ik. Ik weet zo niet hoe alle slangen en leidingen liggen, maar dat zijn je minste problemen. Succes.