TD5

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
frans van uden

TD5

Bericht door frans van uden »

Hallo heeft iemand ervaring met brandstoflekkege uit overdrukventiel op het blok van een td5 ?
Hij druppelt brandstof tijdens het lopen, weet iemand een oplossing.
Bram109

Re: TD5

Bericht door Bram109 »

Vervangen.

Bram.
rrc blauw

Bericht door rrc blauw »

hoi frans
zo als bram 109 al zegt dat wordt vervangen komt vaker voor hoor
gr rrc blauw
Ploertje

Bericht door Ploertje »

Bekend probleem.

Vervangen dus.
Let op, er zijn twee modellen, afhankelijk van het bouwjaar van de auto.
MSO000080 Twee pijps
MSO000060 Drie pijps

Nummers zijn van de Paddocks site, vorig jaar daar besteld en toen kreeg ik een originele van Landrover.

Richard
RikH

Bericht door RikH »

Frans je zou dit artikeltje eigenlijk ook even moeten lezen. Dat beschrijft (in het duits) dat je de drukregelaar zelf ook kunt vervangen en je niet het hele blok opnieuw hoeft aan te schaffen. Kun je weer wat mee besparen.
harro

Bericht door harro »

ligt er ook aan wat er precies lek is... de drukregelaar, de (stalen) pakking tussen de regelaar en het blok of, zoals bij mij laatst, de koppeling van een van de slangen... gelukkig levert Land Rover het ding weer eens alleen als complete unit, dus je mag gewoon alles nieuw kopen.
Vervangen is niet moeilijk alleen kan je er slecht bij.
90TD5'03

Bericht door 90TD5'03 »

Het er moeilijk bij kunnen gaat alleen op voor een Discovery. Bij een Defender valt het reuze mee.

Advies is om de hele brandstofdrukregelaar te vervangen inclusief de metalen pakking. Het wordt een stuk makkelijker als je het hijsoog even van het blok haalt. Paar weken geleden nog gedaan en het valt reuze mee ondanks de spookverhalen.

Groet van Marco!
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

zoals hier boven al geschreven, Komt vaak voor , elke Td5 zal het vroeg of laat hebben, het membraan is te demonteren maar ik heb nog geen plekje gevonden waar ik die kan bestellen, kompleet ding kost tussen de 60 en de 150 euro afhankelijk van Origineel of imitatie en welke leverancier.

Twee types, houd chassis nummer en motor code( mocht de motor al eens vervangen zijn) bij de hand om de juiste te krijgen.

kan in 20-30 minuten vervangen zijn en gaat bij een Defender idd makkelijker als bij de Discovery.

zorg ook dat de locatie rond de regelaar goed schoon is en dat je schoon te werk gaat zand in je brandstof galerij wil je niet hebben.

Groetjes Andrew
Plaats reactie