koppelings probleem

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
paul

koppelings probleem

Bericht door paul »

hoi hoi

ik heb vandaaag me koppelingscilinders vervangen en alles ontlucht maar de koppeling komt niet in ,ik snap er niets
van voor het vervangen deet alles het goed .
ik heb wel het idee dat alle lucht er uit is het koppelings pendaal voelt ook heel licht aan
wat kan dit nu zijn ??

groet paul
Exfietser

Re: koppelings probleem

Bericht door Exfietser »

Ik ben bang dat dan toch last hebt van lucht. Het is echter ook mogelijk dat het kopklepje in de hoofdcilinder blijft hangen. Dat was bij mij ook het geval. Ik heb de hoofdcilinder er weer uit moeten halen en hem in de bankschroef gezet. Vloeistof er in gedaan en een paar keer met een tang heen en weer gepompt. Je kunt dan zien of het klepje wel of niet werkt. kijk wel uit dat je de vloeistof met pompen niet overal heen spuit. Het is nogal giftig. Bij was dit genoeg om het klepje werkend te krijgen.

Arnold.
paul

Bericht door paul »

bedankt exfietser

ik ga morgenavond gelijk sleutelen
Exfietser

Bericht door Exfietser »

Meest waarschijnlijke is lucht in je systeem hoor. Als je hem een weekje laat staan Heb je kans dat alles het gewoon doet. De belletjes (die zo klein kunnen zijn dat je ze niet ziet) zijn dan opgestegen en via het reservoir er uit gegaan.

Arnold.
disco1992

Bericht door disco1992 »

ik ga morgen de koppelingscilinders vervangen van mijn defender.

als tip kreeg ik van eer zeer ervaren landrover monteur om te ontluchten:

potje/reservoir bijvullen
dan koppelingspedaal intrappen tot de bodem
dan je voet in 1 keer rechts of links van je pedaal af laten schieten !!
dus niet op laten komen maar net alsof je voet er afschiet dat je voet er niet goed opstond zeg maar.

dit met intrappen en los laten schieten een paar keer goed doen.

dan is de kans groot dat hij zelf ontlucht door de trillingen.

het is maar een goede tip van een zeer ervaren landrover monteur

succes!

disco1992
Plaats reactie