oliezender-olieproblem
Geplaatst: ma 13 dec 2010, 09:25
Beste prikkers,
Ik ben nog steeds bezig met mijn disco automaat probleem .
Zoals voor heen al geschreven is de versnelbak olie ververst bij een garage en bij het ophalen kwam na 3 km opeens het controle waarschuwings licht op dat de bak overhit raakte .
Ik ben toen direct terug gegaan daar hebben wij samen de olie niveau nagekeken die bleek wat te laag dus is er nog bijgevoegd tevens heb ik nog alle versnellingen doorgelopen en bijgevuld .
Maar helaas bleef het waarschuwings licht branden .
De auto heb ik sind dien stilgezet maar bleef wel zoeken waar het probleem vandaan kon komen uit alle zekerheid heb ik nu om zeker te zijn dat de er de goede olie in zit de versnelbak olie afgetapt IK VERWACHTEN HIER ROND DE 8 TOT 10 LITER op te vangen wat schetst mijn verbazing dat er maar rond de 4.5 liter uit het karter kwam ,de auto stond recht op de grond ik heb zeker voor 3 uur gewacht voor dat ik de bak weg haalde ik dacht oke probleem opgelost ik ga de bak weer vullen met dextro 2 atf
Dus koop zoals staat geschreven in de vloeistof hoeveelheid 10 liter ,Na 5 liter begon het al behoorlijk uit de vul opening te lopen vreemd even gewacht en nog een halve liter er bij maar weer dus de motor gestart en alle versnellingen doorgelopen en tevens nog olie blijven bijvullen ,de motor nog evenen laten lopen maar de olie kwam er toch met een behoorlijke stroom uit ,dit wat laten verminderen en toen de afdop plug geplaast VREEMD DAT ER DUS MAAR 5.5 LITER INGAAT i.p.v 9.5 liter
Maar goed een proefritje gemaakt alle versnellingen werken naar behoren de kickdown werkt ook goed en na ong 6 km WEER het rodelicht van de temp versnel bak .
Thuis gekomen nogmaals de olie stroom gecontroleerd [vulgat] daar kwam nogsteeds genoeg uit
Toen ben ik de olietemp sensor gaan door meten de metingen waren als volgt
Contact aan [Warme] motor cont licht aan GEEN stroom op de draaden en motor uit gedaan er was wel weerstand te meten [op weerstandmeter] ,motor geheel laten afkoelen weer gemeten
Contact aan Contr licht uit STROOM OP DRADEN en weerstand gemeten
Dus het lijkt mij dat de temp sensor goed is ,de olie is op pijl maar er gaat niet volgens fabr geven hoeveelheid in
RA RA WAT KAN DIT ZIJN het contr licht gaat nu steeds sneller aan al bij 5 min stationair draaien
BEDANKT ALVAST VOOR JULLIE OPMERKINGEN OF SUGESTIES
Martijn b
Ik ben nog steeds bezig met mijn disco automaat probleem .
Zoals voor heen al geschreven is de versnelbak olie ververst bij een garage en bij het ophalen kwam na 3 km opeens het controle waarschuwings licht op dat de bak overhit raakte .
Ik ben toen direct terug gegaan daar hebben wij samen de olie niveau nagekeken die bleek wat te laag dus is er nog bijgevoegd tevens heb ik nog alle versnellingen doorgelopen en bijgevuld .
Maar helaas bleef het waarschuwings licht branden .
De auto heb ik sind dien stilgezet maar bleef wel zoeken waar het probleem vandaan kon komen uit alle zekerheid heb ik nu om zeker te zijn dat de er de goede olie in zit de versnelbak olie afgetapt IK VERWACHTEN HIER ROND DE 8 TOT 10 LITER op te vangen wat schetst mijn verbazing dat er maar rond de 4.5 liter uit het karter kwam ,de auto stond recht op de grond ik heb zeker voor 3 uur gewacht voor dat ik de bak weg haalde ik dacht oke probleem opgelost ik ga de bak weer vullen met dextro 2 atf
Dus koop zoals staat geschreven in de vloeistof hoeveelheid 10 liter ,Na 5 liter begon het al behoorlijk uit de vul opening te lopen vreemd even gewacht en nog een halve liter er bij maar weer dus de motor gestart en alle versnellingen doorgelopen en tevens nog olie blijven bijvullen ,de motor nog evenen laten lopen maar de olie kwam er toch met een behoorlijke stroom uit ,dit wat laten verminderen en toen de afdop plug geplaast VREEMD DAT ER DUS MAAR 5.5 LITER INGAAT i.p.v 9.5 liter
Maar goed een proefritje gemaakt alle versnellingen werken naar behoren de kickdown werkt ook goed en na ong 6 km WEER het rodelicht van de temp versnel bak .
Thuis gekomen nogmaals de olie stroom gecontroleerd [vulgat] daar kwam nogsteeds genoeg uit
Toen ben ik de olietemp sensor gaan door meten de metingen waren als volgt
Contact aan [Warme] motor cont licht aan GEEN stroom op de draaden en motor uit gedaan er was wel weerstand te meten [op weerstandmeter] ,motor geheel laten afkoelen weer gemeten
Contact aan Contr licht uit STROOM OP DRADEN en weerstand gemeten
Dus het lijkt mij dat de temp sensor goed is ,de olie is op pijl maar er gaat niet volgens fabr geven hoeveelheid in
RA RA WAT KAN DIT ZIJN het contr licht gaat nu steeds sneller aan al bij 5 min stationair draaien
BEDANKT ALVAST VOOR JULLIE OPMERKINGEN OF SUGESTIES
Martijn b