disco met 376000 op de teller
-
oatrick nieuwenhuis
disco met 376000 op de teller
ik kan een disco td5 met 376 000km zou ik een compressietest moeten laten doen voordat ik hem koop?
-
Bart van Dessel
Re: disco met 376000 op de teller
Als de verkoper dat toelaat, de prijs zal er ook wel naar zijn, mag hooguit € 2500,- kosten. De mijne staat op 503.000 km (300 tdi....)
Gr, Bart
Gr, Bart
-
bareld
2500 is wel erg weinig. alles staat en valt met de verdere staat van de auto. Vraagprijzen op gaspedaal.nl liggen voor de eerste bouwjaren tussen 5 en 10 duizend euro. Een afgeragde bak zou je voor 2500 euro kunnen kopen maar laat die alsjeblieft staan. Die gaat je een veelvoud aan reparaties kosten.
Waarom wil je een compressietest doen. ?.
Waarom wil je een compressietest doen. ?.
-
Paul Stroink, One-Ten.nl
net ingelopen...
als de motor netjes onderhouden is loopt hij minstens het dubbele zonder problemen (mijn vorige td5 in elk geval wel)
met 5 ton op de teller, en altijd een aanhanger er achter gehad en geen spatje olieverbruik.
bak ging bij mij wel stuk bij 325000
ondanks de vrij hoge stand vind ik hem nog wel meer waard dan € 2500,-
als de motor netjes onderhouden is loopt hij minstens het dubbele zonder problemen (mijn vorige td5 in elk geval wel)
met 5 ton op de teller, en altijd een aanhanger er achter gehad en geen spatje olieverbruik.
bak ging bij mij wel stuk bij 325000
ondanks de vrij hoge stand vind ik hem nog wel meer waard dan € 2500,-
-
Bart van Dessel
2500 is misschien wel wat weinig, maar ik was net wakker.....dan liggen de prijzen wat lager Maar rond de 3500 tot 4000 moet je toch een nette kunnen vinden van ca. '99 tot 2000, reparatiekosten moet je zowiezo reserveren met deze km-stand. Tussen de 5 en de 10 kom je al bij bouwjaren 2001 tot 2003.
-
patrick nieuwenhuis
hij kost 4950 ,bak recent gereviseerd of nieuw,ziet er perfect uit 7 sitter en het is een milenium uitvoering uit 2000,hoeveel zou ik moeten reserveren voor een blok die ikzelf of met behulp van iemand kan repareren cq verwisselen?
-
paulus 09
op zich lijkt het niet verkeerd een disco uit 2000 met die km stand.
dat de bak al gedaan is, is een groot pluspunt.
klopt ook wel met de cijfers van paul stroink die op 325 aan de beurt was voor een bak.
als de auto goed start, ook koud en netjes rookvrij loopt zou ik me niet te druk maken.
zelf heb ik onlangs en 300 tdi blok gevonden voor 1250 euro met 60000km,s (defender)
een maat van mij heeft een td5 blok gekocht met 100000km,s voor 1750 euro. (defender)
kortom als de auto netjes is en goed aantoonbaar onderhouden is kan je nog veel plezier aan de auto hebben voor er
een motorwissel nodig is. komt dat wel dichterbij dan zijn de kosten met wat handenarbeid goed te overzien.
succes met je overweging, paul
dat de bak al gedaan is, is een groot pluspunt.
klopt ook wel met de cijfers van paul stroink die op 325 aan de beurt was voor een bak.
als de auto goed start, ook koud en netjes rookvrij loopt zou ik me niet te druk maken.
zelf heb ik onlangs en 300 tdi blok gevonden voor 1250 euro met 60000km,s (defender)
een maat van mij heeft een td5 blok gekocht met 100000km,s voor 1750 euro. (defender)
kortom als de auto netjes is en goed aantoonbaar onderhouden is kan je nog veel plezier aan de auto hebben voor er
een motorwissel nodig is. komt dat wel dichterbij dan zijn de kosten met wat handenarbeid goed te overzien.
succes met je overweging, paul
-
patrick nieuwenhuis
dat lijkt me ook moeilijk in te schatten als je een blok los koopt ,waarom dat blok los is en zijn de pakkingen/lagers slijtages wel inorde?
-
Marc-my-Words
patrick nieuwenhuis Schreef:
-------------------------------------------------------
> dat lijkt me ook moeilijk in te schatten als je
> een blok los koopt ,waarom dat blok los is en zijn
> de pakkingen/lagers slijtages wel inorde?
Ik zou zo zeggen: Dat hou je toch, ook het blok dat je koopt met de auto eromheen (om in te rijden dus).
Alleen als je nieuw koopt heb je een redelijk betrouwbare kennis over de historie (en kan je desondanks pech hebben).
Als het blok liefdevol is behandeld dan kan het nog ruim langer dan die 376.000 km mee, en dan heb je een koopje.
Is het mishandeld dan heb je nog een kostenpost, maar die is te overzien.
Koop je er eentje met 200.000 kilometer die mishandeld is dan heb je alleen maar meer kosten.
En bedenk dat je met een Disco een buitenkansje hebt, een 10 jaar oude Defender is dubbel zo duur, en biedt minder qua comfort (en meer qua looks en karakter).
Marc
-------------------------------------------------------
> dat lijkt me ook moeilijk in te schatten als je
> een blok los koopt ,waarom dat blok los is en zijn
> de pakkingen/lagers slijtages wel inorde?
Ik zou zo zeggen: Dat hou je toch, ook het blok dat je koopt met de auto eromheen (om in te rijden dus).
Alleen als je nieuw koopt heb je een redelijk betrouwbare kennis over de historie (en kan je desondanks pech hebben).
Als het blok liefdevol is behandeld dan kan het nog ruim langer dan die 376.000 km mee, en dan heb je een koopje.
Is het mishandeld dan heb je nog een kostenpost, maar die is te overzien.
Koop je er eentje met 200.000 kilometer die mishandeld is dan heb je alleen maar meer kosten.
En bedenk dat je met een Disco een buitenkansje hebt, een 10 jaar oude Defender is dubbel zo duur, en biedt minder qua comfort (en meer qua looks en karakter).
Marc
-
paulus-109
yep,
alles hangt af van de onderhouds historie.
een maat van me heeft pas geleden 600.000 km gerklokt met zijn 300tdi defender.
een ander die ik ken heeft pas 450.000 op zijn td 5 gezet.
allebij onderhouden de auto overmatig goed..............
maar nogmaals zou ik geen schrik hebben van een 350000km + als het allemaal goed loopt en onderhouden is.
paul
alles hangt af van de onderhouds historie.
een maat van me heeft pas geleden 600.000 km gerklokt met zijn 300tdi defender.
een ander die ik ken heeft pas 450.000 op zijn td 5 gezet.
allebij onderhouden de auto overmatig goed..............
maar nogmaals zou ik geen schrik hebben van een 350000km + als het allemaal goed loopt en onderhouden is.
paul
-
Jan Willem
De kinder ziektes zijn er iig wel uit met deze satnd
Zo ken je het ook bekijku
De mijne staat inmiddels op een kleine 380.000 het enige is dat de synchromeshes van de 2de versnelling wat achteruit gaan en das ff lastig met dit weer en een kouwe bak, als de olie warm is schakelt hij weer prima.
Voor de rest......prima bak
Hoi
JW
Zo ken je het ook bekijku
De mijne staat inmiddels op een kleine 380.000 het enige is dat de synchromeshes van de 2de versnelling wat achteruit gaan en das ff lastig met dit weer en een kouwe bak, als de olie warm is schakelt hij weer prima.
Voor de rest......prima bak
Hoi
JW
-
BEN110
als hij niet goed is onderhouden haalt hij die drie ton niet wat ik wel kan voorstellen is dat de laatste beurt niet is gebeurd