vliegwiel los?
-
Ron
vliegwiel los?
Ik heb af en toe het idee dat het vliegwiel speling heeft (?) Bij lage slagen, nog onder het stationair, lijkt het alsof ik af en toe het vliegwiel hoor? Ik kan verder niks ontdekken en merken maar zou het zoiets kunnen zijn? Ik heb overigens 1 keer gehad dat de startmotor zijn tanden ff aan het poetsen was, maar da's ook maar 1 keer gebeurt in een maand tijd.
Gaat om een 3.5 V8...
Gaat om een 3.5 V8...
-
BEN110
Re: vliegwiel los?
en vlieg wiel met speling gaat niet lang goed heb ik nog niet meegemaakt met en gewoon vliegwiel ( wel met dubbel massa vlieg wielen ) moet je ook merken met koppelen onzeker aangrijpingspunt
zitten er schroeven los en is er spraken van speling rij je geen honderd kilometer meer breken alle bouten af zal het dus ook niet zijn
zelf en keer met en masda bus 2.2 d en gebroken krukas gehad oorzaak peolie niet goed vast gedraaid
zitten er schroeven los en is er spraken van speling rij je geen honderd kilometer meer breken alle bouten af zal het dus ook niet zijn
zelf en keer met en masda bus 2.2 d en gebroken krukas gehad oorzaak peolie niet goed vast gedraaid
-
Benno
Wat denk je te horen als je het vliegwiel hoort ? Hoor je niet gewoon de koppeling, het druklager ofzo. Niet meteen het ergste denken. De v8-en zijn behoorlijk betrouwbaar hoor.
groet,
Benno
groet,
Benno
-
Ron
Ik heb er zelf nu zo'n 600km in gereden en verder geen problemen. Het lijkt soms alsof het vliegwiel wat speling heeft op de spiebaan, waarbij het wiel iets later reageert als de draaiende as. Hoor het dus alleen bij een laag toerental, meestal voor het aanslaan.
Moet maar eens handmatig de poelies draaien, kijken of ik het dan ook hoor. Ik weet dat er net voor de 600km een nieuwe koppelingsplaat in is gekomen maar ook met het koppelen is er niks te merken. Lager hoor je iets bij loslaten van de koppeling maar dat moet niet zijn....
Moet maar eens handmatig de poelies draaien, kijken of ik het dan ook hoor. Ik weet dat er net voor de 600km een nieuwe koppelingsplaat in is gekomen maar ook met het koppelen is er niks te merken. Lager hoor je iets bij loslaten van de koppeling maar dat moet niet zijn....
-
BEN110
het vliegwiel zit met veel bouten vast ook als er geen spie in zit verdraaid hij niet ( niet aan te raden die te verwijderen ) en zou je hem ook bij het afremmen van de motor moeten horen
-
Ron
Weet idd dat deze niet met een spie vast zit, maar zo klinkt het in ieder geval. (soort van zijwaartse speling
-
Ron
eh, was nog niet klaar... Zou het misschien iets met de koppelingsplaat zijn?